Imponeret over sagsbehandlings tiden :)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jesmal

Imponeret over sagsbehandlings tiden :)

Indlæg af jesmal » 06.10.2010 15:58:05

Bare et lille positivt inlæg til orientering herfra, samt et skulderklap til den Danske ambassade i Ankara.

Min mand var igår på ambassaden i Ankara for at indgive sin ansøgning til 90 dages visum, og sørme ikke om jeg allerede idag bliver ringet op fra en meget venlig dame i Ankara, som beder mig bekræfte at jeg venter besøg af min mand

Den eneste ting der undre mig er, at dette vil blive min mands 4. besøg i Dk. Og det er første gang de nogenssinde kontakter mig for en bekræftelse. Om det er godt eller skidt vil tiden jo så vise, selvom jeg er ret overbevidst om at han har sit visum en af de kommende dage /i]jesmal

Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Re: Imponeret over sagsbehandlings tiden :)

Indlæg af Miss Silver » 06.10.2010 16:08:02

Tænkte om du så ikke kunne informere om det er korekt at vi skal ringe til Visa kontoret og aftale en dato og tid for hvornår min mand og jeg kommer til ankara med hans visumansøgning

dette er vores første gang og må nok ærlig indrømme at det er lidt forvirrende med det hele alle de ting der skal være styr på osv... men gætter på det bliver lettere..

jeg regner med at jeg kan aflevere min invitation samt øvrige dokumenter på ambasaden nu jeg er i ankara med ham alligevel så er jeg fri for at sende det med posten :-)

har du ellers nogle gode råd med på fallrebet

jesmal

Indlæg af jesmal » 06.10.2010 16:13:50

Det er bestemt heller ikke nemt at finde ud af. Da de ænsdre det kontant.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så tror jeg ikke vi har prøvet at søge 2 gange, hvor fremgangsmåden har været ens..

Men til dit spørgsmål, så NEJ, man skal ikke længere bestille tid, men bare møde op..
OG husk at ambassaden ikke længere ligger samme sted, ( i tilfælde af at din mand/kæreste skulle have været det gamle sted før)

det er helt anderledes nu, og man kommer ind og trækker et nummer og venter i kø, lidt ligesom i en bank,.

Vær også opmærksom på at han allerede nu skal ahve en forsiking med, samt ALT andet. Da man ikke længere selv skal afhente sit vium, men det bliver sendt retur med Cargo :)

Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af Miss Silver » 07.10.2010 13:47:12

eeeejjj det er sgu da smart da jeg ellers syntes det er noget af en tur at skulle fra Side til ankara, nu er det vores første gang... mens vi var kærester havde vi helt droppede den ide at han kunne komme herop da det virkede helt umuligt, men nu hvor vi er gift ville vi begge gerne at han kommer herop 3 mdr om året når han ikke jobber, så slipper jeg jo også for hele tiden at skulle valfarte derned..

vi slæber det hele med selv kopi af en billet ( som dog kan tilbagebetales hvis vi skulle få afslag), det eneste vi lige mangler at få styr på at vist forsikring, samt af få de der familieatest, ... og så skulle der vist være styr på det hele....

tror jeg.... men syntes godt nok det er stressende, bliver nok nemmere med tiden

molly

Indlæg af molly » 07.10.2010 13:58:30

Hej - og tillykke med den, ser det ud til, korte behandlingstid :-)

Måske du kan hjælpe mig lidt? Min mand tager til ambasssaden på mandag og jeg er super nervøs for, at han mangler et eller andet vigtigt dokument. Busturen dertil er mange timer og det ville være ærgerligt, hvis han stod og manglede et eller andet. Det er første gang, at han søger, og han vil søge for 90 dage

Indtil videre har han selve ansøgningen, tillægsskemaet til ansøgningen, invitatioene fra mig, en reservering på en billet, en rejseforsikring, og vores vielsespapirer. Desværre er det ikke muligt for min mand at have de penge i banken (350 kr pr dag til opholdets varighed) tilgengæld har jeg skrevet, at jeg betaler for hele hans ophold i Danmark, hvilke ikke bliver et problem for mig, og det håber jeg heller ikke ambassaden gør et problem ud af...Kan du gennemskue, om han derudover mangler et eller andet vigtigt dokument?

På forhånd tak :-)

molly

Indlæg af molly » 07.10.2010 14:02:23

Når ja, så har han selvfølgelig også et pas ;-)

Til Miss Silver: Hvad er det for noget med nogle familiepapirer I mangler? Er det ikke nok med vielsesbogen???

jesmal

Indlæg af jesmal » 07.10.2010 14:08:33

@molly....

Det ser ud til at i næsten har husket det hele..

Dog skal han også huske en tilbagerejse billet..

Han skal have sine familie papire.. Det ved han 100% hvad er.. Han skal have det familie papire med opslyninger om dig og ham ( og jeres evt børn) DOG skal han også hukse sit "gamle" familie papire med oplysniger om hans forældre osv...

Vi viste heller ikke de berømte 4200 Euro denne gang, da jeg også bare selv skrev at jeg påtager mig det fulde økonomiske ansvsar i forbindelse med rejse & ophold, dog vedlagde kopier af et par lønseddeler..

Good luck :)

molly

Indlæg af molly » 07.10.2010 14:18:54

århhhh tak for svar :-) Det giver så mget håb, at I heller ikke har behøvet at vise bankkonto med alle de penge, jeg mailer han fluks nogle lønsedler, han kan medbringe :-)

molly

Indlæg af molly » 11.10.2010 15:36:57

Bare lige af ren nysgerrighed angående sagsbehandlingstiden for tiden: har din mand fået sit visum allerede? :-)

jesmal

Indlæg af jesmal » 12.10.2010 14:52:41

Hi hi, hej Molly...

Ja sørme så.. Han lander i DK på Søndag kl.20:00.
Så alt i alt en super fin sagsbehandling på kun 3 hverdage 8)

molly

Indlæg af molly » 12.10.2010 19:47:31

wow - det var sørme hurtigt. Tillykke med det :-) Min mand valgte i stedet at tage til Istanbul, så må vi se, om de er lige så hurtige dér.

Besvar