Svært Sag!
Re: Svært Sag!
Det lyder nærmest som om din ægtefælle er vurderet til at udgøre en sikkerhedsrisiko i et andet Schengen-land! Kan det virkelig være rigtigt?
I så fald er eneste vej frem jo, at søge om en egentlig opholdstilladelse eller et opholdskort på baggrund af EU-regler.
I så fald er eneste vej frem jo, at søge om en egentlig opholdstilladelse eller et opholdskort på baggrund af EU-regler.
-
fundiver199
Der er jo også den mulighed at klage over afslaget. Man udgør jo ikke en "sikkerhedsrisiko", fordi man engang har fået afslag på en ansøgning om visum til et andet schengenland. Og umiddelbart virker det også forkert, at besøg hos en ægtefælle ikke anses for at være en tungtvejende humanitær grund, som kan give anledning til, at der udstedes et nationalt begrænset visum til Danmark.
Men en mere kvalificeret vurdering af det kræver, at man sætter sig grundigt ind i lovgivningen på området. Vi kan forsøge at hjælpe dig i ÆUG`s raadgivning, men du kommer til at vente på, at vi får tid til bl.a. at læse hele schengenkodekset samt hvad der måtte findes af praksisnotater o.l. på området og vi skal også se hele den afgørelse, I har fået fra US, det er ikke nok med et uddrag.
Alternativt kan du opsøge en advokat eller en gratis retshjælp og få dem til at hjælpe jer med at vurdere, om det kan svare sig at klage over afslaget, og hvad man skal skrive i et klagebrev.
Men en mere kvalificeret vurdering af det kræver, at man sætter sig grundigt ind i lovgivningen på området. Vi kan forsøge at hjælpe dig i ÆUG`s raadgivning, men du kommer til at vente på, at vi får tid til bl.a. at læse hele schengenkodekset samt hvad der måtte findes af praksisnotater o.l. på området og vi skal også se hele den afgørelse, I har fået fra US, det er ikke nok med et uddrag.
Alternativt kan du opsøge en advokat eller en gratis retshjælp og få dem til at hjælpe jer med at vurdere, om det kan svare sig at klage over afslaget, og hvad man skal skrive i et klagebrev.
@ Skaanebo.
Jeg forstår ikke en sikkehedsrisko de snakker om...men, som jeg sagde til jer, før jeg mødte min kone...hun havde ansøgt om en Schengenvisum via Belgiske ambassade i rwanda (det sagde hun til mig), hvor hun fik afslag, derfor ligesome Danmark er mellem af Schengenlande, det er kralt at Danmarks afgørelse er baseret på den Belgiske afslag...men, som hendes mand, vil jeg gerne se hende for vi sidt set hinanden i Marts måned, for vi havde forventet at hun skulle havde kommet på besøg i Juni måned!!!!!
Du siger at der er en mulighed at søge om en opholdstilladelse eller et opholdskort baseret af EU-regler ....men hvordan kan vi gøre det? Har det ikke Eu-regler og Shengen-regler fælles regler?
@ Fundiver199
Jeg synes at det er en god ide at viser jer de to afslager hun fik, og derefter i kan se hvad i kan hjælpe os med. I kunne vel ikke give mig jeres e-mail adresse for den rådgiver@ e-mail virker ikke!
Mange tak for hjælpen!
Jeg forstår ikke en sikkehedsrisko de snakker om...men, som jeg sagde til jer, før jeg mødte min kone...hun havde ansøgt om en Schengenvisum via Belgiske ambassade i rwanda (det sagde hun til mig), hvor hun fik afslag, derfor ligesome Danmark er mellem af Schengenlande, det er kralt at Danmarks afgørelse er baseret på den Belgiske afslag...men, som hendes mand, vil jeg gerne se hende for vi sidt set hinanden i Marts måned, for vi havde forventet at hun skulle havde kommet på besøg i Juni måned!!!!!
Du siger at der er en mulighed at søge om en opholdstilladelse eller et opholdskort baseret af EU-regler ....men hvordan kan vi gøre det? Har det ikke Eu-regler og Shengen-regler fælles regler?
@ Fundiver199
Jeg synes at det er en god ide at viser jer de to afslager hun fik, og derefter i kan se hvad i kan hjælpe os med. I kunne vel ikke give mig jeres e-mail adresse for den rådgiver@ e-mail virker ikke!
Mange tak for hjælpen!
-
fundiver199
Du kan ikke vedhæfte filer, hvis du bruger kontaktformularen her på hjemmesiden. Men du kan skrive manuelt til:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
raadgivningen@aegteskabudengraenser.dk
eller raadgivning@aegteskabudengraenser.dk mail virker ikke!
Hvordan skal jeg sende jer min kone's afslage breve?
Tak!
eller raadgivning@aegteskabudengraenser.dk mail virker ikke!
Hvordan skal jeg sende jer min kone's afslage breve?
Tak!
Jeg tror, det mest regelrette er for din kone at søge om en egentlig opholdstilladelse til Danmark, såfremt hun har til hensigt at bo sammen med dig der, og I i øvrigt opfylder de mange krav efter nationale regler. Alternativt må du rejse ned og besøge hende i hendes hjemland. De EU-regler, jeg nævner, er hvis du fx bosætter dig i Tyskland eller Sverige og dermed gør brug af den frie bevægelighed. De har som sådan intet med Schengen-kodeks at gøre.
Og ellers er det jo bare at blive ved med at klage over visum-sagen, for det lyder mærkeligt, nærmest som om din kone er kriminel eller terrorist.
Og ellers er det jo bare at blive ved med at klage over visum-sagen, for det lyder mærkeligt, nærmest som om din kone er kriminel eller terrorist.
-
fundiver199
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk virker skam helt fint, jeg har selv lige med succes sendt en testmail fra min private mailadresse. Så der må være tale om et problem med Uffes eget mailprogram, som måske f.eks. ikke tillader ham at sende vedhæftede filer over en vis størrelse.