Hej med jer gutter/iner..
Jeg har været bosat i sverige, og fået min kone til sverige.
Mit problem er at min kone er rejt tilbage, og jeg er taget tilbage til dk, fordi, jeg blev syg, og ikke kunne opholde mig i sverige..
Jeg har søgt om opholdstilladelse for min kone, og der er gået 6 måneder, uden jeg har fået svar..
Kan det have en betydning at jeg er rejst tilbage til danmark.
Kan det få en betydning at min kone tog tilbage til tyrket...
Hva skal jeg gøre
Hjælp, er i knibe.....
Re: Hjælp, er i knibe.....
Det er ret forvirrende, det du skriver.
Hvis du som dansker er fraflyttet Sverige og er blevet tilmeldt folkeregistret i DK igen, så kan din ægtefælle naturligvis ikke søge eller få nogen opholdstilladelse eller opholdskort i Sverige på baggrund af forholdet til dig.
Så hvis din ægtefælle fortsat ønsker at få lovligt ophold i Sverige, så må du først flytte tilbage til Sverige, og dernæst må din ægtefælle søge om et opholdskort eller en opholdstilladelse.
Hvis du som dansker er fraflyttet Sverige og er blevet tilmeldt folkeregistret i DK igen, så kan din ægtefælle naturligvis ikke søge eller få nogen opholdstilladelse eller opholdskort i Sverige på baggrund af forholdet til dig.
Så hvis din ægtefælle fortsat ønsker at få lovligt ophold i Sverige, så må du først flytte tilbage til Sverige, og dernæst må din ægtefælle søge om et opholdskort eller en opholdstilladelse.
Hvis jeg ikke har adresse i sverige, men har boet der i over 10 uger, samt arbejdet der. Min kone har søgt om opholdstilladelse, men vi venter stadig på svar..
Jeg er dog flyttet tilbage til dk, kan det have indflydelse på hendes ansøgning.
Jeg er dog flyttet tilbage til dk, kan det have indflydelse på hendes ansøgning.
-
fundiver199
Ja naturligvis. Når du ikke bor i Sverige, kan din kone jo heller ikke få opholdskort i Sverige. Så I er tilbage til start, om man så må sige.