Hej
Jeg er ny her i forumet.
jeg ville høre hvad jeg skal gøre, jeg ville gerne søge familesamføring med min mand, vi har skiftes til at være 3 måneder hos hinanden hvert år så vi i alt har 6 måneder sammen om året, dette da vi har set det usansynligt at vi har kunne bo i dk...
Jeg har en søn fra et tidliger forhold.
Min søns far har boet i min lejlighed gennem det sidste årstid da han ikke har kunne finde andet sted at bo, samtidlig har dette jo været en fin løsning da jeg jo har været i udlandet, når min mand har været her har vi derfor boet hos min mor.
Nu er landet så heldigvis har min sønsfar har fundet et andet sted at bo herfra okt/november, derfor kan vi jo fremover bo i min lejlighed når min mand er her. Desævre har jeg ikke længere råd til at tage så meget ned til ham længere.. derfor overvejer vi nu at bosætte os her i dk.. når han kommer til dk i starten af næste år..
Hvordan ville der blive set på at min søns far og jeg reelt har haft samme folkeregistre adresse i et år, men ikke har noget samliv... ( ellers ville han jo skulle have boet på gaden) ville dette gøre det svære for vores sag selvom vi kan dokumenter via pas tlfregninger osv at vi har haft en reelt samvær ( min mand og jeg)... der kommer immervæk til at gå næsten ca 4-6 måneder fra min søns far flytter til vi søger... ( skal lige siges at vi kun har været gift i lidt under et halvt år, men kendt hinanden i ca halvanden)
Familesamføring
-
fundiver199
Re: Familesamføring
Det vil næppe have nogen betydning for sagen. Og hvis din søns far har normalsamkvem med din søn, nu hvor han er flyttet for sig selv, så kan I også få dispensation fra alle de regler og begrænsninger, som der ellers er på retten til familiesammenføring.
De forhold, som de beskriver, kan muligvis medføre en mistanke om proforma. Men hvis der ikke samtidig er andre forhold, som indikerer proforma, som f.eks. at din mand har søskende, der også er blevet familiesammenført til Danmark, og/eller at du tidligere har været gift med andre udlændinge, eller at din mand er 20 år yngre end dig, så er det næppe nok til, at I vil få afslag.
Får I alligevel afslag, så kan I påklage det til Integrationsministeriet, eller flytte til Sverige og benytte sig af EU-reglerne.
De forhold, som de beskriver, kan muligvis medføre en mistanke om proforma. Men hvis der ikke samtidig er andre forhold, som indikerer proforma, som f.eks. at din mand har søskende, der også er blevet familiesammenført til Danmark, og/eller at du tidligere har været gift med andre udlændinge, eller at din mand er 20 år yngre end dig, så er det næppe nok til, at I vil få afslag.
Får I alligevel afslag, så kan I påklage det til Integrationsministeriet, eller flytte til Sverige og benytte sig af EU-reglerne.