beøgs visum til min kommende mand

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
helloo

beøgs visum til min kommende mand

Indlæg af helloo » 12.09.2010 20:22:07

Heej :)

Jeg har nu i langt tid fulgt med på den her side.
Nu er det min tur til at spørge om noget. Og håber nogen af jer kan hjælpe mig. :D
Min kæreste bor i jordan og vi har nu været sammen i 2 år.
for en uge siden sendte jeg en invitation til ham og den norske ambassede i jordan.
I invitationen havde jeg skrevet at vi var kærester.
men da jeg læste mere ind på nyidanmark stod der at man skal have en bank GARANTI på 30.000 Hvis man var ven, kærester eller forlovet.

men hvis man var gift så behøver man ikke at have nogen bank garanti.
Jeg skal til jordan til dec. for at giftes med ham.

Mit spørgsmål er om, hvis jeg skulle sende den næste invitation hvor der nu vil stå at han faktisk er min mand. om det vil have nogen betydning på at vi var kærester før og hvordan kan han nu være min mand efter 3 måneder.

Vil jeg få afslag ? eller skal jeg give en forklaring at jeg er nu blevet gift med ham og har brug for min mand kommer og besøger mig ?

Hvad gør jeg ? Gud hvor er det her hårdt :?

Mit næste spørgsmål er:

Kan jeg tage invitationen med til jordan og udfylde den sammen med min kommende mand derhenne så vi kan komme igang med det samme med invitationen ? altså jeg at personligt møder op i den norske ambassede og aflevere den?

Mvh HW

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: beøgs visum til min kommende mand

Indlæg af mh1 » 12.09.2010 21:34:18

Det er jo meget almindeligt, at man er kærester før man bliver gift - og endda i forbindelse med visumansøgninger for ægtefæller nærmest et krav (man bliver spurgt om man har mødt hinanden personligt, før man blev viet), så lige det skal du nu ikke bekymre dig om.

Det er i øvrigt ikke 'kun' 30.000 kr., men tæt på 60.000 kr. man skal stille som sikkerhed - men man får naturligvis pengene igen, når ens kæreste er rejst hjem igen.

Du kan godt tage visumansøgningen med, så i kan udfylde den sammen.
mh
Rådgiver for ÆUG

helloo

Indlæg af helloo » 13.09.2010 19:08:30

Mange tak for svaret.
Det var en lettelse.

Et spørgsmål mere. :)

Skal jeg lave rejse forskring før jeg rejser så det hele er klar når jeg er dernede?
Og hvor lang tid går der før man får svar?

M.v.h

KW

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.09.2010 10:40:15

Ja din kæreste skal aflevere dokumentation for tegnet rejseforsikring sammen med sin visumansøgning. Men hvornår er det meningen, at han skal besøge Danmark, når du skal til Jordan i december???

Måske skulle du bruge lidt tid på at læse om visumreglerne her på siden under "jeg vil... søge visum" samt på http://www.nyidanmark.dk. Der er jo blandt andet en regel om, at man højest må søge 3 måneder før den planlagte rejse.

Sagsbehandlingstiden er 2-8 uger, afhængig af om der er behov for at indhente supplerende oplysninger i sagen.

Hvis I skal giftes i Jordan til december, så lyder det da umiddelbart mest praksis at udsætte din kærestes visumansøgning, indtil I er blevet gift. Så slipper I også for risikoen for, at du bliver bedt om at stille bankgaranti. Men selvfølgelig kan han da godt komme her i nogle uger i oktober-november, hvis I har lyst til det, og afhængig af, hvor hurtigt visumansøgningen bliver behandlet.

helloo

Indlæg af helloo » 14.09.2010 19:44:43

Det var måske dårlig formuleret af mig.

Men vi har helt klart tænkt os at starte med at ansøge om visum efter vi er blevet gift.
bare så jeg har forstået det helt rigtigt. Så er det jeg skal have med når vi skal ansøge om visum.

1: Rejseforsikring

2: Billed af mit pas

3: flyv billet med dato af indrejse og udrejse. Men den er selvfølgelig ikke betalt da vi ikke kan være sikker på om han får et visum. Så den vil kun være bestilt.

4: 3 sidste løn sedler

M.v.h

HW
5: Vores vielses bevis som er oversæt fra arabisk til engelsk.

og selvfølgelig invitations skemaet på "engelsk" ..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.09.2010 10:01:57

Ja det er korrekt, bortset fra at der ved visumansøgning til Danmark ikke skal fremvises bevis for reservation af flybillet. Så den ulejlighed kan I lige så godt spare jer. Din mand skal først fremvise dokumentation for betalt flybillet, når han henter sit visum. Og så bliver de præcise datoer i visummet naturligvis indrettet efter datoerne i den billet, som han har købt.

helloo

Indlæg af helloo » 15.09.2010 18:10:56

SUPER :D

Mange tusind tak for svaret. :P

Besvar