Flyttet til Tyskland-skal jeg framelde mig forlkereg. i DK?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kajka
Geografisk sted: Sønderjylland

Flyttet til Tyskland-skal jeg framelde mig forlkereg. i DK?

Indlæg af Kajka » 11.09.2010 12:51:54

Hej,
Jeg håber I kan hjælpe mig med den her.
Jeg er lige flyttet til Tyskland/Flensborg og "etableret reelt og faktisk ophold" deri.
Når jeg vender tilbage til DK og søger FS efter EU regler for min ægtefælle, hvordan vil myndighederne se på om jeg har frameldt mig den danske folkeregister eller ej.
Skal jeg melde mig ud af den danske folkeregister mens jeg bor i Tyskland eller har det ingen betydning så længe jeg kan dokumentere at jeg rent faktisk har boet i Flensborg. Jeg ved ikke hvordan UL vil forholde sig til det når de vil vurdere min ansøgning om familiesammenføring.
Håber nogen af jer der ved det.
Selvfølgeligt er det måske bedst at melde sig ud og være på den sikre side....

skaanebo

Re: Flyttet til Tyskland-skal jeg framelde mig forlkereg. i DK?

Indlæg af skaanebo » 11.09.2010 13:09:57

Du skal kontakte folkeregistret i din danske fraflytningskommune og fortælle dem, at du fra den og den dag flytter til Tyskland. Så får du ingen problemer efterfølgende.

Men det lyder som om, du er flyttet til Tyskland uden at melde flytning i Danmark. Det dur naturligvis ikke! Så må du hurtigst muligt have fat i folkeregistret og få det ordnet.

Besvar