Rigtig dato i opholdskortet?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Rigtig dato i opholdskortet?

Indlæg af Juma » 09.09.2010 16:23:45

Min familie står overfor at skulle have forlænget opholdstilladelsen (lidt komisk sker det kun nogle måneder før børnene efter alt sandsynlighed for indfødsret, og opholdstilladelsen bliver ligegyldig).

Ved lidt af et tilfælde kigger jeg i min ældste søns pas, og ser til min skræk, at der i tilladelsen står udløb til 23-10 og ikke 23-11 som jeg havde regnet med. I hans søskendes og mors pas står 23-11.

For en god ordens skyld (jeg tager for givet, at det er en trykfejl, og at den rigtige dato står i systemet) ringer jeg til US.

Det viser sig, at selvom det kun er hans pas, det er angivet "forkert" i,så er det kun hans bror, som i systemet har fået angivet 23-11.

Med andre ord: Hans søster og mor, som begge har 23-11 angivet i tilladelsen, har datoen 23-10 stående i systemet !!??!!

Fyren jeg talte med kunne godt forstå mit chok, og han sagde - selvfølgelig - at det var om at sende en ansøgning inden 23-9.

Jeg tænker bare - havde jeg sendt ansøgningen primo oktober, som planlagt, havde vi virkelig været på røven.

Har andre oplevet noget lignende? Det er jo sjusk så det står til himlen.

Besvar