Opholdtilladelse, forlængelse.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Opholdtilladelse, forlængelse.

Indlæg af rinarios » 01.09.2010 08:49:41

Kære Ægteskab uden grænser,

Ok, så har vi fået afleveret ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse for min mand.
I brevet vi fik fra US for næsten 2 år siden, strår der indlevering kan ske tidligst 2 måneder før udløb. Når vi så afleverer får vi at vide der er 3 måneders ventetid.
Jeg har det sådan lidt; Helt ærligt!! Det hænger sgu´ikke sammen.
Min mand er idag igang med sin sidste del af danskkursus; niveau 3 modul 5, samt også ved at uddanne sig og alt dette skal han slutte med, hvis han ikke får svar inden udløb af dato i pas. Så irriterende!!

Hvilke erfaringer har I haft når I har ansøgt om forlængelse. omkring svartid. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal ringe ind, da jeg ikke vil gøre US for irriteret på os.

Kh KArina

fundiver199

Re: Opholdtilladelse, forlængelse.

Indlæg af fundiver199 » 01.09.2010 09:24:16

Er du sikker på, at din mand skal stoppe på danskkurset, bare fordi US ikke når at færdigbehandle ansøgningen om forlængelse, før hans opholdstilladelse udløber? Det lyder da meget fjollet og uhensigtsmæssigt, og ingen andre skribenter har fortalt om, at de har haft den oplevelse.

Servicemålet for forlængelse er 3 måneder for en fuldt oplyst sag, så det må jo være helt rutinemæssigt, at US ikke når at færdigbehandle disse ansøgninger, før OT er udløbet. Jeg tror derfor, at du gør dig bekymringer uden grund.

rinarios
Geografisk sted: København

Re: Opholdtilladelse, forlængelse.

Indlæg af rinarios » 02.09.2010 19:09:12

Du har ret fundiver. Jeg har bekymret mig uden grund, som jeg ofte gør.
Ringede til Sprogskolen som sagde at med mindre de fik noget at vide fra kommunen, kunne han fortsætte. Og dette aldrig er sket.
Samt kontaktede også Sosu, som sagde noget lignende det samme.

Karina

Besvar