Ville lige dele min glæde, selvom jeg føler at jeg burde være overlykkelig, er jeg det ikke.
Historien kort.
Det tog 7 måneder for min iranske kone at få visum til no-mans-land (DK), 2 måneder efter søgte vi om FS hos US. Vi kom i den lange sagsbehandlings bunke og efter 11 måneder fik vi afslag pga tilknytningskravet. Vi ankede til integrationsministeriet men min kone måtte ikke blive i landet (DK) imens klagen blev behandlet. Vi købte en flybillet til hende om søndagen. Om fredagen altså 2 dage før min kone skulle med flyet, ringer vores sagsbehandler og fortæller at min kone godt må blive i DK imens klage sagen kører. Vi fik heldigvis refunderet fly billetten.
Imens gennemsøgte jeg nettet for lejeligheder i Helsingborg. Vi får et brev fra US om at komme til en personlig samtale 6 august. Jeg finder en fremleje lejlighed og den 3 august tager vi på skatteverket og folkeregistrere os. Vi tager til samtalen som er en slags afhøring af os hver for sig.
I midten af august ringer vores sagsbehandler fra US og fortæller os at han skulle til at skrive et bank garanti brev til os og at han var "tilfreds" med os til samtalen, men men... Fordi han kunne se i CPR registeret at jeg var udrejst til sverige blev han nød til at give os et afslag pga bolig kravet ikke var opfyldt!!!!
Ja jeg blev meget gal.... Sindsyg faktisk... Men ok, det gode af det hele er, at min kone og mig fik svenske person nummer efter 12 dage og efter vi ansøgte om opholdstilladelse d. 18 august fik vi det allerede den 27 august
Jeg er meget rørt over svenskernes hurtige måde at behandle vores sag på og den venlighed vi har mødt fra dem.
Igen en tak til alle herinde for alle de gode råd og vejledninger..
Nu bliver den næste kamp med US at vende tilbage til DK. Men det er en anden historie...
Ha tålmodighed og elsk hinanden.....
Mvh HRB