Jeg ville lige høre ad om noget jeg har ldet mig fortælle
Jeg har fået fortalt at når man søger om visum kan man blive indkladt til en samtale hvor de stille en nogle sprøgsmål som de også stille ens ægtefælle....
Jeg har ladet mig fortælle at de kan spørge om ret private ting, eller er det bare sådan almindelige ting såsom eks min fødselsdag... Min mand er nemlig belvet fortalt at de kan spørge ind til vores sexliv..... og ja det er der jo altså ingen af os der mener de har ret til.....
Når man søger visum
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg
-
fundiver199
Re: Når man søger visum
Det er, når man søger FS, at man kan blive indkaldt til en simultanafhøring, og det sker kun, hvis der er bestemte grunde til at tro, at ægteskabet måske kan være proforma.
Ved visumansøgninger anvender simultanhøringer ikke, da begrebet proformaægteskaber slet ikke findes i visumreglerne. Behandlingen af visumansøgninger går kun ud på at fastslå, om ansøgeren er uønsket i det land, der søges visum til, og om der er grund til at antage, at han/hun vil misbruge visum til at tage ulovligt ophold.
Ved visumansøgninger anvender simultanhøringer ikke, da begrebet proformaægteskaber slet ikke findes i visumreglerne. Behandlingen af visumansøgninger går kun ud på at fastslå, om ansøgeren er uønsket i det land, der søges visum til, og om der er grund til at antage, at han/hun vil misbruge visum til at tage ulovligt ophold.