oh nej

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

camillacelik

Re: oh nej

Indlæg af camillacelik » 24.08.2010 22:57:11

hahahha enig fundiver :)
Firmaet er ikke sååå stort igen men det er min chef der laver lønnen og det.. Har skrevet 2 søde mails til ham men ja laaaang historie :) jeg har lige fået lov at købe et hus i DK ehm gør det nogle forskel på vores sag? Jeg mener bare det er sku lidt uheldigt hvis jeg begynder a købe hus osv hvis vi får afslag :( Men det ka i selvfølgelig ik vide om vi gør det jeg godt klar over tænker bare det er den eneste mulighed jeg har da jeg ikke har penge til indskud men nykredit vil gerne låne mig til et hus men sku ik et indskud til en lejlighed dyyyybt godnat :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.08.2010 06:10:15

Du må tage print af de mails, som dine lønsedler er vedhæftet, så kan du da vise at de IKKE er blevet sendt med post til din adresse, som du jo oven i købet kan bevise at du definitivt er flyttet fra.
At du kan låne til udbetaling på et hus, men ikke til indskud i en lejebolig, skyldes at banken kan snuppe dit hus, hvis du ikke betaler :shock: , men ikke din lejelejlighed.
mh
Rådgiver for ÆUG

camillacelik

Indlæg af camillacelik » 25.08.2010 08:54:24

mh du siger noget :) I da et par kloge hoveder herinde var :) hehe...
Men ja selvfølgelig er det da derfor men syntes du jeg skal tage chancen sige ja til huset flytte til dk? og ja jeg kan selvfølgelig godt tage et print scr af min mail :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.08.2010 09:32:38

Umiddelbart virker det da lidt forhastet at styrte ud og købe et hus, fordi man mangler tag over hovedet om 37 dage. Huskøb er jo den største økonomiske disposition, som de fleste foretager sig gennem deres liv, og derfor er det normalt også noget, som man bør tage sig tid til at tænke grundigt igennem, afsøge markedet for forskellige tilbud og så videre. Men det er jo jeres liv og jeres beslutning, så det vil jeg helst ikke blande mig for meget i. Og det positive er jo, at I så får ro på jeres tilværelse, hvilket I ikke gør, hvis I flytter til en ny fremleje.

Men da du alligevel skal på barsel de næste 12 måneder og da din mand vel er jobsøgende, så er I jo meget frit stillet m.h.t., hvor I skal bo i den nære fremtid. Så I kunne jo også vælge at (frem) leje en bolig på bøh-landet èt eller andet sted i enten Danmark eller Sverige, så I fik noget mere tid til at finde jeres permanente bolig. Det må da være muligt at finde èt eller andet, som I kan leje inden 1. oktober, når I overhovedet ikke er afhængige af at bo et bestemt sted og i øvrigt har en udmærket økonomi. I Danmark er der rekordmange tomme boliger, når man kommer lidt ud på landet, og det samme gælder sikkert også i Sverige.

M.h.t. dine lønsedler, så er det jo ikke noget altafgørende bevis, at din arbejdsgiver ikke har rettet en adresse, så lad være med at spekulere for meget over det. Du kan jo sende din arbejdsgiver en email, hvor du gør opmærksom på din nye adresse, og så kan du vedlægge et print af den email som bilag til ansøgningen om opholdskort. Har du dokumenterbart meldt flytning til din arbejdsgiver, så kan man altså ikke påstå, at du nok har boet på din gamle adresse, bare fordi arbejdsgiveren ikke har gidet at rette din adresse i sit løn-system.

Og hvis din gamle adresse er en bolig, som du opsagde eller solgte, før du flyttede til Sverige, så kan man jo i det hele taget ikke påstå, at du nok har boet der, uanset om nogen har forsøgt at sende post til dig på den adresse. Det er noget andet, hvis man f.eks. har boet hos sine forældre, og så bliver ved med at få lønsedler og anden post sendt dertil. I den situation er det altså ret nærliggende, at US kan få den mistanke, at man så måske er blevet ved med at bo hos sine forældre. Og det skal man jo så kunne modbevise.

Besvar