Weeee hvor er jeg bare glad..
Weeee hvor er jeg bare glad..
I fredags fik jeg en opringning fra min mand, om at de havde ringet fra ambassaden og hans visum var klar til ham.. Det er så dejligt endelig ikke at skulle tænke over hvad nu hvis dit og dat. Jeg vil gerne takke alle jer der har svaret på mine spørgsmål. Jeg vil gerne lave en How to do liste når man søger om visum til sverige fra tunesien, så jeg også kan hjælpe andre da det er en lidt forvirret jungle med alle de regler osv. Men den må komme i løbet af uge. Men endnu en gang tak til alle.
Re: Weeee hvor er jeg bare glad..
Er glad på jeres vejne
Håber snart det blir min mand der skal hente sit visum !
Det skal nok blive jeres tur snart.. Og til den tid føles ventetiden ikke så slem. det er mere nu hvor du venter på et svar at det er slemt.
Et spørgsmål har jeg dog:
mht billetten har vi fundet en god billet fra tunis til københavn til en billig pris. Men da min mand tog til ambassaden idag har han fået oplyst at billetten skal slutte i sverige. dvs han må gerne mellemlande i en ludthanvn??
Mindes om at have læst her på siden at man godt ku flyve til dk og derefter tage toget da det er en del billigere. Håber der er nogen der kan hjælpe med det da vi helst ikke vil give 11700 for en flybillet.
Et spørgsmål har jeg dog:
mht billetten har vi fundet en god billet fra tunis til københavn til en billig pris. Men da min mand tog til ambassaden idag har han fået oplyst at billetten skal slutte i sverige. dvs han må gerne mellemlande i en ludthanvn??
Mindes om at have læst her på siden at man godt ku flyve til dk og derefter tage toget da det er en del billigere. Håber der er nogen der kan hjælpe med det da vi helst ikke vil give 11700 for en flybillet.
Ja ventetiden er da godt nok bare en killer !!!
Jeg ved at man godt må mellemlande i en lufthavn, men den endelige destination skal være en lufthavn i Sverige så... Er ikk sikker, måske en har erfaring med dette og har et godt svar på det
Hvor har i fundet en flybillet henne ???
Jeg ved at man godt må mellemlande i en lufthavn, men den endelige destination skal være en lufthavn i Sverige så... Er ikk sikker, måske en har erfaring med dette og har et godt svar på det
Hvor har i fundet en flybillet henne ???
Hmm håber der er en der kan svare på dette spørgsmål. har prøvet at søge i migratrions verkets hjemme side og her på denne side. men kan ikke rigtige finde noget om det.
Om han skal flyve direkte til Sverige eller ej afhænger jo af, om visum er nationalt begrænset, og af hvad din mand har oplyst tidligere på sin visumansøgning.
Hvis visum er begrænset til Sverige og ikke gælder til alle Schengen-lande, så må han kun indrejse til Sverige og ikke mellemlande i andre Schengen-lande.
Og hvis din mand på sin visumansøgning har oplyst, at han vil indrejse til en lufthavn i Sverige, fx Sturup, Arlanda eller Landvetter, ja, så skal han naturligvis gøre det, som han selv har skrevet var intentionen.
Hvis visum er begrænset til Sverige og ikke gælder til alle Schengen-lande, så må han kun indrejse til Sverige og ikke mellemlande i andre Schengen-lande.
Og hvis din mand på sin visumansøgning har oplyst, at han vil indrejse til en lufthavn i Sverige, fx Sturup, Arlanda eller Landvetter, ja, så skal han naturligvis gøre det, som han selv har skrevet var intentionen.
-
fundiver199
Ja hvis man har oplyst, at man vil indrejse i et bestemt schengenland, så kan man ikke nødvendigvis bare lave det om og sige, at nu vil man indrejse i et andet schengenland i stedet. Heller ikke selvom de to lande er naboer og den, man skal besøge, bor lige i nærheden af grænsen. Men kan håbe på lidt kulance fra ambassadens side, men er de firkantede, så er der desværre nok ikke så meget at gøre.
Prisen på 11.700 lyder fuldstændig vild, og du må da kunne finde noget meget billigere ved at flytte lidt rundt på rejsedatoer og ankomstlufthavn i Sverige. Der er nok ikke ret mange fly til og fra Sturup Lufthavn i Malmø, så prøv at kig efter billetter til Stockholm eller Göteborg i stedet. Eller udsæt rejsedatoen lidt. Det er jo stadig ferietid i Europa, så det er klart, at alle de billige billetter er udsolgt, hvis din mand gerne vil rejse om 2 dage.
Og næste gang din mand skal på besøg, så er det nok smart at skrive, at det primære destinationsland er Sverige, men at indrejsen vil finde sted i Danmark
www.momondo.com
Prisen på 11.700 lyder fuldstændig vild, og du må da kunne finde noget meget billigere ved at flytte lidt rundt på rejsedatoer og ankomstlufthavn i Sverige. Der er nok ikke ret mange fly til og fra Sturup Lufthavn i Malmø, så prøv at kig efter billetter til Stockholm eller Göteborg i stedet. Eller udsæt rejsedatoen lidt. Det er jo stadig ferietid i Europa, så det er klart, at alle de billige billetter er udsolgt, hvis din mand gerne vil rejse om 2 dage.
Og næste gang din mand skal på besøg, så er det nok smart at skrive, at det primære destinationsland er Sverige, men at indrejsen vil finde sted i Danmark
www.momondo.com
Det visum han har søgt er et schengen visum, så det burde da ikke være et problem. Og de sagde også i ambassaden at han sagtens kunne mellemlande i danmark, men at han så sku tage et fly fra dk til sverige. Men efter vi har været inde og søge på billetter og dn billigste vi fandt var omkring 11 tusind til sverige vil vi meget gerne til dk og derfra så tage toget.
Fundiver: Hans visum er først gældende fra 21/9 så billetterne er efter de datoer. Nårh så det er faktisk rigtigt det som ambassaden siger?? Så er det mig der har misfrostået det, jeg troed det var mulgit at gøre det på den måde. men ja altså så må vi tage til stockholm selvom det er flere timer fra malmø.
Fundiver: Hans visum er først gældende fra 21/9 så billetterne er efter de datoer. Nårh så det er faktisk rigtigt det som ambassaden siger?? Så er det mig der har misfrostået det, jeg troed det var mulgit at gøre det på den måde. men ja altså så må vi tage til stockholm selvom det er flere timer fra malmø.
-
fundiver199
Göteborg (GOT) ligger noget tættere på Malmø end Stockholm. 3.514 kroner med Turkish Airlines, 3.638 med Air France.
TUN-CPH koster 2.868 med Air France, så din mand kan jo også overveje at meddele, at han ikke ønsker at benytte det meddelte visum, og i stedet søge om et helt nyt visum, hvor indrejselandet skal være Danmark.
Der er jo endnu 40 dage, til han skal rejse, så ambassaden må vel sagtens kunne nå at behandle en helt ny visumansøgning fra hans side. Og hvis han udtrykker ønske om det, så er spørgsmålet jo, om ikke de alligevel kan finde en anden og mere pragmatisk løsning
TUN-CPH koster 2.868 med Air France, så din mand kan jo også overveje at meddele, at han ikke ønsker at benytte det meddelte visum, og i stedet søge om et helt nyt visum, hvor indrejselandet skal være Danmark.
Der er jo endnu 40 dage, til han skal rejse, så ambassaden må vel sagtens kunne nå at behandle en helt ny visumansøgning fra hans side. Og hvis han udtrykker ønske om det, så er spørgsmålet jo, om ikke de alligevel kan finde en anden og mere pragmatisk løsning
Ja goteborg kan også være en mulighed. Men jeg tror jeg vil prøve at ringe til dem og høre om de nu er sikre på han ik kan flyve til dk for derefter at tage toget.. Også må jeg jo høre om det så ik er nemmere at søge et nyt visum som du skriver fundiver det kan jo være det "skræmmer" dem lidt og at de så giver sig hehe. Ellers så tror jeg bare vi må tage til stockholm, nu har vi alligevel gået igennem så meget så tror ikk dette sku blive et problem.