Jeg har lige et spørgsmål ang. tilknytningskravet!!
Når jeg selv er dansk statsborger og dermed født og opvokset i Danmark, og når min mand er statsløs palæstinenser i Syrien, er det ikke nok til at bevise, at vores tilknytning er større til Danmark end den er til Syrien, da vi begge ikke har statsborgerskab i Syrien hvor han bor?? Og kan det godt være en hjælp for os selvom jeg endnu ikke er fyldt 24 år, men først fylder om 2 år. Kan det at jeg er ved at tage en uddannelse i DK ikke også være en tilknytning til Danmark mere end det andet land?
Mange tak
tilknytningskrav
-
fundiver199
Re: tilknytningskrav
Ja I kan sagtens opfylde tilknytningskravet, hvis du har levet hele dit liv i Danmark, og din mand har været her mindst en gang på ferie, når I søger. Han kan f.eks. rejse til Danmark på visum, og herefter kan I søge FS en uges tid efter hans ankomst. Så opnår han tilstrækkelig tilknytning til Danmark, medens sagen behandles. Se mere herom under "jeg vil..... familiesammenføres".
Men det hjælper jo ikke noget, at I opfylder tilknytningskravet, hvis du kun er 22 år. For så får I bare afslag p.g.a. 24-års reglen. Det er jo ikke nok, at man opfylder et krav, man skal opfylde dem alle sammen, også boligkrav, krav om ikke at have modtaget sociale ydelser, krav om at stille bankgaranti, og krav om at bestå indvandringsprøve, hvis man søger efter 1. oktober 2010.
Men hvis du ikke vil flytte til Tyskland, som du har skrevet om i en anden tråd, så kan I naturligvis bare vente med at søge, til du er fyldt 23½ år. Det er der jo trods alt ikke så længe til, hvis du er 22 allerede. Husk dog, at din mand også skal være 23½, inden I søger, da I begge skal være 24 år, inden han kan få opholdstilladelse efter de danske regler.
Men alt det kan I jo slippe for, hvis du flytter til Tyskland, så I kan søge efter EU-reglerne.
Men det hjælper jo ikke noget, at I opfylder tilknytningskravet, hvis du kun er 22 år. For så får I bare afslag p.g.a. 24-års reglen. Det er jo ikke nok, at man opfylder et krav, man skal opfylde dem alle sammen, også boligkrav, krav om ikke at have modtaget sociale ydelser, krav om at stille bankgaranti, og krav om at bestå indvandringsprøve, hvis man søger efter 1. oktober 2010.
Men hvis du ikke vil flytte til Tyskland, som du har skrevet om i en anden tråd, så kan I naturligvis bare vente med at søge, til du er fyldt 23½ år. Det er der jo trods alt ikke så længe til, hvis du er 22 allerede. Husk dog, at din mand også skal være 23½, inden I søger, da I begge skal være 24 år, inden han kan få opholdstilladelse efter de danske regler.
Men alt det kan I jo slippe for, hvis du flytter til Tyskland, så I kan søge efter EU-reglerne.
-
morehope88
Re: tilknytningskrav
OKay:) Tak for dit svar