Turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Anonym

Re: Turistvisum

Indlæg af Anonym » 28.07.2010 19:21:49

Tusind tak fordi gad og bruge tid og energi på at svare mig tilbage. Jeg er blevet en del klogere. Efter at have læst alle reglerne for at søge om FS, er jeg kommet frem til at min bror ikke opfylder alle kravene. bla 24 års reglen. Min bror fylder 23 år til dec 2010. Der er det ene krav efter det andet han ikke opfylder endnu, så desværre kan jeg allerede forudsige at det bliver en lang proces. Jeg vil helt klart give min bror det råd at bestå integrationsprøven og på den måde få hans kone herop ved at flytte til Sverige osv.
Det nok den "nemmeste" løsning hvis man kan sige det.

P.s Dette forum vil jeg varmt anbefale andre i min brors situation :D

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Turistvisum

Indlæg af mh1 » 29.07.2010 14:45:31

@ Miss Silver:
Der er pt ingen ændring i visumreglerne for danske, svenske og en del andre EU-statsborgere. Derimod skal fx norske, hollandske, belgiske og engelske statsborgere enten købe en visumsticker ved et tyrkisk konsulat eller ved ankomst hen og stå i kø for mod et mindre beløb (ca. 5 euro), at erhverve sig en visumsticker.

http://oslo.emb.mfa.gov.tr/ConsularServices.aspx
Norway: Ordinary passport holders are required to have visa to enter Turkey. They can obtain three month-multiple entry visas at the Turkish border gates. Official passport holders are exempt from visa for their travels up to 90 days.

http://www.turkishconsulate.org.uk/en/v ... PageID=3#3
If you are a British Citizen you can obtain tourist visa either at the port of entry in Turkey for £10.00 or from this Consulate General for £ 68.00.
The sticker visa obtained at the port of entry in Turkey will grant you 90 days stay with multiple entry to Turkey starting from the date of issue. (eg: the sticker visa issued on 5 May 2010 expires on 2 August 2010).
British National Overseas, British Subject and British Protected Person passport holders are not issued sticker type of visa at the port of entry in Turkey. They should obtain their visas from this Consulate General before traveling.

All official and diplomatic passport holders are required to contact Turkish Embassy in London.

Men på begge hjemmesider fremgår det, at danske statsborgere ikke behøver visum, men kan rejse ind på almindeligt pas: Denmark: Ordinary and official passport holders are exempt from visa for their travels up to 90 days.
Dem, der skal have visum, kan derimod ikke rejse ind og ud et ubegrænset antal gange og hver gang få en 90-dages sticker.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar