under 24 år og ønsker familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gabriella

under 24 år og ønsker familiesammenføring

Indlæg af Gabriella » 11.07.2010 12:26:51

min brasilianske kæreste og jeg ønsker at gifte os og bosætte os i danmark.
Vi vil efter vielsen benytte os af muligheden for at flytte til sverige og derefter flytte tilbage til danmark efter et nogle måneder. men der er nogle ting som jeg ikke rigtig kan få til at hænge sammen i denne jungle af vejledinger.

1: Selvom min kæreste er under 24år kan vi så efter vores ophold i sverige flytte sammen tilbage til danmark (hvis vi bruger EU/EØS-reglerne om frie bevægelighed) ?

2: jeg arbejder og studere i danmark og ønsker ikke at opgive dette, kan jeg stadig blive ved med at studere og arbejde i danmark imens vi bor i sverige?

3: hvor meget skal min indkomst være på imens vi bor i sverige, og efter vi er flyttet tilbage til danmark?

4: hvornår må min kæreste begynde at arbejde.. gælder både i sverige og danmark, og må han begynde uddannelse på ligefod med andre danskere når vi er hjemvendt?

håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig, så jeg endelig kan blive forenet med kærligheden

mvh. Gabriella

fundiver199

Re: under 24 år og ønsker familiesammenføring

Indlæg af fundiver199 » 11.07.2010 13:23:40

Kære Gabriella

Velkommen til ÆUG´s forum. En kort beskrivelse af EU-reglerne er givet under "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig", hvor der også er links til bl.a. en 30 sider lang vejledning, som DRC har lavet.

I forum foregår diskussionen om dette emne i underforum "EU-regler", hvor du kan finde en mængde indlæg om emnet samt en "ofte stillede spørgsmål" øverst i forum.

Du kan finde svarene på alle disse spørgsmål i dette informationsmateriale, så derfor svarer jeg meget kortfattet her:

1) Ja

2) Ja

3) Svarende til den laveste sociale ydelse i det land, hvor I bor

4) Arbejde: når han har søgt om opholdskort. Uddannelse: Ja

Besvar