lejekontrakt på skatteverket
Re: lejekontrakt på skatteverket
Ja, når bare han beholder sin folkeregisteradresse der, og hvis I betaler huslejen kontant og ikke via bank, så kan man jo komme omkring med meget.
Altså for at forstå dig ret:
Huslejen på skriftlig innebonde kontrakt må ikke være det samme eller højere, men ca. halvdelen af det som det husleje/afdrag han betaler pr. måned?
Jeg skal ikke overføre penge fra min til hans konto for lejen?
Andre ting jeg skal være opmærksom på måske?
Huslejen på skriftlig innebonde kontrakt må ikke være det samme eller højere, men ca. halvdelen af det som det husleje/afdrag han betaler pr. måned?
Jeg skal ikke overføre penge fra min til hans konto for lejen?
Andre ting jeg skal være opmærksom på måske?
og en ting mere, mens jeg er godt i gang
Hvilke former for de mange 2:a hand på blocket.se er tilladte for mig og mit tilfælde som den er?
Jeg ved nu at det er dem som hedder bostadrätt med tilladelse fra boligf. men er der andre slags hvor man ikke skal have bologf. ind over?
Takk
Hvilke former for de mange 2:a hand på blocket.se er tilladte for mig og mit tilfælde som den er?
Jeg ved nu at det er dem som hedder bostadrätt med tilladelse fra boligf. men er der andre slags hvor man ikke skal have bologf. ind over?
Takk
Ved andra handskontrakt skal man ALTID have skriftlig tilladelse fra boligselskab Eller -forening. Egentligt lyder det underligt, at din udlejer ikke er parat til at søge om tilladelse, for det ville stille alle parter bedre, også din udlejer.
ja.. ikke underligt., men han har ingen rigtig grundlag til det undtagen at finde på en over for bolig.s.., og da det er svært at finde lejlighed har jeg accepteret den løsning indtil videre for at få løst min situation, hvis du kan følge mig..
-
fundiver199
Ja at du skal være opmærksom på, at I kan få problemer med de danske myndigheder, hvis I søger tilbage til Danmark på baggrund af et ophold i en "sort" fremleje. Du vil nemlig i den situation have svært ved at godtgøre, at du har haft et "faktisk og reelt" ophold i Sverige.Nesko skrev:Andre ting jeg skal være opmærksom på måske?
Så det bedste er nok at blive i Sverige, indtil du kan præsentere de danske myndigheder for mindst 10 ugers ophold i et helt regulært lejemål, hvor lejekontrakt og huslejekvitteringer passer sammen.
Det bedste ville nok være at droppe den udlejer og finde noget andet i stedet. Men hvis dit alternativ er, at du må flytte ind på et herberg for hjemløse, så kan jeg da godt forstå dit valg.
Er der forskel på at betale eller via Bank?skaanebo skrev:Ja, når bare han beholder sin folkeregisteradresse der, og hvis I betaler huslejen kontant og ikke via bank, så kan man jo komme omkring med meget.
Ved brug af EU-regler kan Migrationsverket og/eller US bede om bankkontoudtog som dokumentation for ens økonomiske forhold. Så er det jo ikke så smart, at man der kan se, at Nesko hver måned har overført 5000 kr. til sin udlejer, når der på lejekontrakten står, at lejen kun er 2500 kr. Det problem kan man som sagt omgå ved at betale kontant og få en skriftlig kvittering fra udlejer på et beløb, der stemmer overens med det, der står i lejekontrakten. Men uanset hvordan de griber det an, er det noget rod, og hvis det bliver opdaget, risikerer Neskos udlejer at blive smidt ud af bostadsrätten. Nu forklarer han ikke, hvorfor udlejeren ikke selv kan eller vil bo der, men hvis man ikke vil bo i en bostadsrätt er den normale fremgangsmåde, at man så sælger sin bolig. Boligspekulanter er ikke velkomne i en bostadsrättförening.
hvad siger i til sådan et svar fra migrationsverket:
En dansk medborgare som vill ta hit en familjemedlem behöver inte ha någon särskild bostad för att familjemedlemmen ska få tillstånd att flytta till Sverige. Den danske medborgaren behöver inte heller ha något jobb eller regelbundna inkomster.
mit spørgsmål til m.v.:
Hej, För en dansk medborgare, vad är kravet på en bostad och dess storlek om du vill ta sin make till Sverige? Kontrakt kan tillverkas som inneboende, 2: hand eller .. ?
..
Gælder dette også en som er blevet dansk statsborger i år 2002, og som søger om f.sammenføring med en fra en land udenfor EU?
P.S. Dette spørgsmål er også blevet stillet til migrationsv., vi afventer et svar...
En dansk medborgare som vill ta hit en familjemedlem behöver inte ha någon särskild bostad för att familjemedlemmen ska få tillstånd att flytta till Sverige. Den danske medborgaren behöver inte heller ha något jobb eller regelbundna inkomster.
mit spørgsmål til m.v.:
Hej, För en dansk medborgare, vad är kravet på en bostad och dess storlek om du vill ta sin make till Sverige? Kontrakt kan tillverkas som inneboende, 2: hand eller .. ?
..
Gælder dette også en som er blevet dansk statsborger i år 2002, og som søger om f.sammenføring med en fra en land udenfor EU?
P.S. Dette spørgsmål er også blevet stillet til migrationsv., vi afventer et svar...
og til fundiver199: jeg håber at finde noget mere permanent i Sverige og slet ikke vende tilbage efter den behandlig jeg har fået i DK for jeg gider det ikke mere.
..alt var i orden og opfyldt, meen alligevel må Nesko ikke få sin kone til Danmark, nææ, for hvad nu hvis hun kunne finde på et eller andet, f.eks.:
lære dansk (som hun gjorde en fin del af under ophold på visum i 3 måneder i forhold til dem der har været her i 20 år og kan det samme eller overhovedet intet), tage en arbejdsplads fra "os" danskere fordi hun er gerne vil arbejde og ikke nasse på samfundet.. etc.. etc...
Du kan fornemme frustrationen gætter jeg stærkt på
..
Hvor der er en vej er der også en udvej
..alt var i orden og opfyldt, meen alligevel må Nesko ikke få sin kone til Danmark, nææ, for hvad nu hvis hun kunne finde på et eller andet, f.eks.:
lære dansk (som hun gjorde en fin del af under ophold på visum i 3 måneder i forhold til dem der har været her i 20 år og kan det samme eller overhovedet intet), tage en arbejdsplads fra "os" danskere fordi hun er gerne vil arbejde og ikke nasse på samfundet.. etc.. etc...
Du kan fornemme frustrationen gætter jeg stærkt på
Hvor der er en vej er der også en udvej
Migrationsverket stiller som sådan ingen krav til størrelsen eller typen af din bolig. Det gør skatteverket derimod, da visse krav skal være opfyldt, for at du kan folkeregistreres i Sverige. Der er heller ingen problemer i, at du er naturaliseret dansker.
Selv om der ikke stilles krav til bolig eller økonomi, skal du dog stadig dokumentere dine forhold over for migrationsverket. Ingen krav til økonomi gælder i øvrigt kun ved brug af national svensk lovgivning og ikke efter EU-regler.
Selv om der ikke stilles krav til bolig eller økonomi, skal du dog stadig dokumentere dine forhold over for migrationsverket. Ingen krav til økonomi gælder i øvrigt kun ved brug af national svensk lovgivning og ikke efter EU-regler.
Jeg har fået personnummer og personbeviset, og er klar til at rejse og søger visum til min kone. Men jeg er tvivl om hvad jeg skal skrive på den her rubik i Appendix E
When will the person enter sweden and how long will he/she be staying.
Hvis jeg skriver hun bliver 90 dage, hvad skal jeg så skriver den her rubik where is your relative planing to go after visiting sweden. Jeg tænker på at skrive ingen steder hun bliver i sverige og søger opholdskort. Er det ok at skrive at hun blive 90 dage i et sted og skriver hun rejser ikke nogen steder i andet rubik
When will the person enter sweden and how long will he/she be staying.
Hvis jeg skriver hun bliver 90 dage, hvad skal jeg så skriver den her rubik where is your relative planing to go after visiting sweden. Jeg tænker på at skrive ingen steder hun bliver i sverige og søger opholdskort. Er det ok at skrive at hun blive 90 dage i et sted og skriver hun rejser ikke nogen steder i andet rubik
Hej Kadar, kan se at du ikke får noget feedback på den sidste..
Jeg skal til at gøre det samme og har tænkt mig at vi bare skriver she will be staying 90 days, and she will leave Sweden og så har de intet de kan plage en med. For hvis du skriver at hun bliver i Sverige osv, så kunne de måske finde på at plage dig og finde på mærkelige udtalelser. f.eks.: at det ikke kan lade sig gøre for du søger visum af andet grund og bla bla.
Der er en, har jeg læst her på forumet, som har haft erfaring med en konsulat som ikke havde styr på love og regler og selv opfandt nogle bare for at være på tværs. Han havde allerede søgt om familiesammenføring i Danmark og fik afslag, og på grund af det var det ikke muligt at søge visum og familiesammenføring i Sverige, men ikke efter EU reglerne som konsulatet åbenbart havde "glemt"
Senere har det ingen indflydelse, så vidt jeg ved, hvad du har skrevet i ansøgningen om visum når du søger om familiesammenføring.
Jeg skal til at gøre det samme og har tænkt mig at vi bare skriver she will be staying 90 days, and she will leave Sweden og så har de intet de kan plage en med. For hvis du skriver at hun bliver i Sverige osv, så kunne de måske finde på at plage dig og finde på mærkelige udtalelser. f.eks.: at det ikke kan lade sig gøre for du søger visum af andet grund og bla bla.
Der er en, har jeg læst her på forumet, som har haft erfaring med en konsulat som ikke havde styr på love og regler og selv opfandt nogle bare for at være på tværs. Han havde allerede søgt om familiesammenføring i Danmark og fik afslag, og på grund af det var det ikke muligt at søge visum og familiesammenføring i Sverige, men ikke efter EU reglerne som konsulatet åbenbart havde "glemt"
Senere har det ingen indflydelse, så vidt jeg ved, hvad du har skrevet i ansøgningen om visum når du søger om familiesammenføring.
Tak Nesko
Jeg har læst her på forumet at man må godt skrive hun bliver her og søger opholdskort efter eu-reglen. Men jeg banger også at møde en ambassade som ikke har styrer på tingene og giver afslag på den grund.
Hvis det sket så er det et dårligt start og et meget lang forløb + udlagt sommer.
Jeg har læst her på forumet at man må godt skrive hun bliver her og søger opholdskort efter eu-reglen. Men jeg banger også at møde en ambassade som ikke har styrer på tingene og giver afslag på den grund.
Hvis det sket så er det et dårligt start og et meget lang forløb + udlagt sommer.
-
fundiver199
Skribenten krikris udtrykte det egentlig meget fornuftigt i en af de mange tråde, som der allerede har været om dette emne. Nemlig at ambassaden jo kun kan udstede visum for et bestemt antal dage og højest 90. Så derfor har ambassaden brug for at vide, hvilken slutdato de skal skrive i visum, og ikke hvad ens livsplaner er.
Hvis man ikke skriver nogen hjemrejsedato, og skriver at varigheden af opholdet er "permanent", skal ambassaden så udstede visum for 10, 50 eller 90 dage? Den information fremgår ingen steder af ansøgningen, og det er selvfølgelig derfor, at det giver anledning til problemer, hvis man gør sådan.
Det kunne jo også tænkes, at visumansøgeren har været i Schengen for nylig og dermed har brugt nogle af sine 90 dage op. Og i så fald er det jo ikke ligegyldigt, om visum skal udstedes for 10 eller 90 dage, da dette kan være afgørende for, om ambassaden overhovedet må lave et schengenvisum, eller om de i stedet skal gøre visum nationalt begrænset.
Så skriv nu bare 90 dage og lad være med at gøre det hele sværere og mere indviklet, end det behøver at være
Hvis man ikke skriver nogen hjemrejsedato, og skriver at varigheden af opholdet er "permanent", skal ambassaden så udstede visum for 10, 50 eller 90 dage? Den information fremgår ingen steder af ansøgningen, og det er selvfølgelig derfor, at det giver anledning til problemer, hvis man gør sådan.
Det kunne jo også tænkes, at visumansøgeren har været i Schengen for nylig og dermed har brugt nogle af sine 90 dage op. Og i så fald er det jo ikke ligegyldigt, om visum skal udstedes for 10 eller 90 dage, da dette kan være afgørende for, om ambassaden overhovedet må lave et schengenvisum, eller om de i stedet skal gøre visum nationalt begrænset.
Så skriv nu bare 90 dage og lad være med at gøre det hele sværere og mere indviklet, end det behøver at være