FS på 1. visumbesøg?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Betoncirkeline

Re: FS på 1. visumbesøg?

Indlæg af Betoncirkeline » 24.06.2010 09:47:43

Hej Fundiver!

Du er nu altid så god til at forklare og få os panikkene folk til at forstå hvad fanden der sker!!
Men jeg er rolig så, har også snakket med US i dag, der siger at jeg ikke skal være urolig pga. det.
Men jeg blev bare pludselig i tvivl fordi, der er så meget snak om tilknytningskravet, og det KUNNE jo være vi havde overset noget.

Tak for venligheden endnu engang:-)

MVH;
BC

melis

Indlæg af melis » 04.07.2010 11:35:42

Hej BC,

Vil bare lige høre om I har fået kvitteringsbrev fra US? Vi har søgt den 21 apr. og har ikke hørt fra US indtil nu. Min mand har prøvet hverdag at ringe til tyrkiet konsulate med det er da svært at komme igennem. I var da heldige at din mand har fået nyt pass.

Mvh.

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 04.07.2010 11:58:31

Hejsa.

Nej vi har ikke hørt noget fra US, ikke andet end det brev vi fik i slutningen at maj hvor der stod, at vi skulle afleveret forlænget pas (det vidste vi jo godt) og vi skulle afleverer en oversat familie attest.
Men har i slet ikke fået brev om at ansøgningen var modtaget?

Hvis han ikke kan få fat på den tyrkiske ambassade, kan i så ikke møde op derude? Nu ved jeg ikke lige hvor i bor i landet?
Men det var altså ikke et SÅ stort problem for min mand. Han skulle da ringe nogle gange, men ikke over en længere periode.

Mvh.
BC

ziglu5

Indlæg af ziglu5 » 05.07.2010 17:26:21

Hej fundiver199

Jeg følger jeres udmærkede indlæg her på siden og i dag blev jeg nervøs fordi, mig og min kone har søgt om FS. Hun har afgivet ansøgningen i Tehran og jeg har sendt min del af ansøgningen herfra. Jeg har særbarn og mit job er på positiv listen. Det er nu 4 uger siden hun har været til interview og afleveret sine papir. Vi blev gift 31.03 men hun har aldrig været i DK. Betyder det så, som regel, de vil give et afslag på ansøgningen? Ved ambassaden sagde de at det var bedre hvis hun søgte om visum MEN jeg havde samme dag sendt min del af ansøgningen af sted til US. Derfor var det for sent at lave det om og det fortryder jeg nu. Da hun kunne have behandlet et visum ansøgning meget hurtigere. Hun er ved at lære dansk fra materiale som jeg har sendt til hende. Jeg opfylder både bolig/garanti/ikke have fået hjælp fra komm. Jeg havde overvejet at ringe til US og trække ansøgningen tilbage og bede hende om at søge visum men nogen her på side frarådede mig da US vil opdage at resultatet vil være i sidste ende end FS jeg vil søge.
Hilsen

Jasmin

Indlæg af Jasmin » 05.07.2010 22:12:34

Da dit job er positivlisten bortfalder kravet om tilknytningen...

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.07.2010 05:52:43

Hvis I har sat kryds i rubrikken, at I ønsker dispensation p.g.a. særbørn og/eller job på positivlisten, og hvis dette ønske imødekommes, så bortfalder tilknytningskravet jo.

Men hvis US vurderer, at I ikke opfylder betingelserne for dispensation, og hvis du ikke har boet i Danmark i mindst 28 år, ja så bliver det givetvis et afslag p.g.a. tilknytningskravet, da I jo ikke opfylder dette krav, når din kone aldrig har været her.

ziglu5

Indlæg af ziglu5 » 06.07.2010 06:41:58

Hej

Vi har sat kryds i at vi vil benytte os af dispensation. Jeg har både vedlagt ansættelsesbrev, udtalelse fra min chef. Jeg har boet i DK i 26 år og statsborgerskab i 13 år. Det er bittert at hvis jeg ikke havde sendt ansøgningen sammen dag som interviewet, ville vi have lavet det om til et visum i stedet for. Jeg er bange for at vi venter 3-7 måneder på et afslag også blive det sikkert ikke nemmere at søge om et visum bagefter.

Besvar