Abonnementer i sverige

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrohibil

Abonnementer i sverige

Indlæg af hrohibil » 28.06.2010 14:34:36

Hejsa..

Jeg var inde hos en 3 mobil butik i Helsingborg for lige at forhøre mig om priser og abonnement bindinger.

Han sagde at jeg ville binde mig i 18 måneder for de fleste mobil abonnementer de har!!!! Jeg skal jo max være der i 12 måneder!!

Det lyder vildt. Håber der er andre mobil selskaber som ikke har så lange bindings perioder.

Jeg skal også ha bredbånd og fastnet hos samme selskab, og efter jeg har forhørt mig en del, er det vist Telia som er den store aktører på dette område. Er der nogen som ved hvor lang tid man binder sig hos Telia, eller måsker har andre gode inputs??

Mvh H

skaanebo

Re: Abonnementer i sverige

Indlæg af skaanebo » 28.06.2010 14:51:14

De store selskaber er telia, Telenor, Tele2 og tre. Tjek deres hjemmesider. 12, 18 eller 24 måneders bindingstid er normalt, når man får en billig telefon med i købet. Grænsegængernes foretrukne selskab er tre, fordi der er samme takster i dk og Sverige, og altså ingen roamingafgifter eller ditto overraskelser.
Senest rettet af skaanebo 28.06.2010 15:00:21, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.06.2010 14:56:48

Mon ikke man også i Sverige har de såkaldte taletidskort, evt. via "optankning" på internettet? Jeg har i mange år købt taletid til min danske mobiltelefon via internettet, og tidligere var jeg kunde hos Tele2, som mig bekendt er et svensk selskab......

Bindingsperioder hænger typisk sammen med, at man ved tegning af abonnementet får udleveret en ny mobiltelefon. Reelt er der derfor tale om en form for køb på afbetaling. Men hvis du f.eks. tager ud i Bilka, så kan du købe en spritny mobiltelefon uden binding for under 300 kroner. Så der er jo ingen grund til at købe en telefon via et abonnement med binding, hvis man ikke regner med at blive i det pågældende land i den tid, som bindingsperioden varer.

Og har du en mobiltelefon i forvejen, så skal du bare have sat et nyt svensk SIM-kort i. Er telefonen SIM-låst til din nuværende danske operatør, så kan spærringen fjernes i en telebutik mod et beskedent honorar.

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 03.07.2010 16:46:54

Jeg kan se at der er mange tråde herinde på forum, som omhandler billige løsninger på opkald til udlandet fra Danmark.
Men er der nogen, der har erfaring med billige løsninger fra Sverige til udlandet?

I Danmark brugte min mand og jeg altid Lebara, men det findes desværre ikke i Sverige. Vi har været inde og spørge i en teleforretning, men det blev vi ikke meget klogere af, da det de tilbød os ikke var noget konkret eller billigt som der findes er i Danmark.

Vi er meget interesseret i en løsning, der minder om Lebara, hvor man køber et simkort som så kan tankes op ved behov.

Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 03.07.2010 17:00:22

Hvis jeg/vi ender med at vælge sverige løsningen, så bliver det redspot.dk vores fastnet telefoni løsning.

Du skal bare have en bredbånds forbindelse, så kan du få et DANSK nummer tildelt, ringe GRATIS til fastnet telefoner i hele scandinavian, og 99 øre til mobiler.

Abonnement er et fast lille beløb om måneden.

Der er meget at spare her. IP telefoni som det hedder. Her er linket, det er næsten for godt til at være sandt.

http://www.redspot.dk/Redspot-lancerer- ... de610b3e33

Enjoy....

Mvh H

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 03.07.2010 22:24:10

Mange tak for svaret.

Vi var så heldige her til aften at falde i snak med en, der vidste en masse om sådan nogle kontantkort til mobilen, og derigennem fik vi kendskab til noget der hedder "comviq - jalla jalla".

Med denne ordning kan man bl.a. ringe 84 minutter til Tyrkiet for en optanking til kun 49 SEK kroner.

Besvar