Først er jeg virkeligt glad, for at der findes denne type organisation - for vi har virkeligt brug for hjælp!
Min 28 årig fillipinske kæreste er netop blevet udvist igår, og skal være ude af landet inden den 15 juli!
Hun har et 2 årig barn fra tidligere ægteskab, som hun netop har fået den fulde forældremyndighed over. Vi kan dog slet ikke se at vores forhold/liv skal slutte her, og derfor skal vi videre HURTIGT. Vi tænker umiddelbart at Sverige/Malmö må være lettest, jeg er selvstændig erhversdrivende, og kan forsøge os alle 3.
Men hvad gør vi? Hvordan får jeg fat i en lejlighed i Malmö - så vi kan flytte vores ting inden 14 dage? Lejligheden vi bor i, i danmark er i hendes navn - så jeg skal jo også være fraflyttet i en helvedes fart :O
Mht det 2 årig barn, hvad kan vi så gøre - hvis vi får lavet et pas til ham, må jeg så tage ham med til Sverige, imens hun tager til fillipinerne, og søger om at komme til sverige? Gætter på at hun skal til Fillipinerne, og så søge om turistvisa til sverige, på baggrund af at jeg så lever i Sverige, hvis jeg har forstået reglerne ordenligt?
Kender i nogle advokater, der er gode i dette? Vi vil gerne klage over afgørelsen, men hvis det ikke er sindsygt dyrt, tror jeg det er godt givet ud at få en advokat til at skrive brevet? Vi har nu kun 6 dage tilbage til at klage i... :O
Håber i kan hjælpe os!!! På forhånd titusinde tak!
Jannik og Marlene.