registrere sit ægteskab?
registrere sit ægteskab?
hej...
Kan man få registreret sit ægteskab selvom ægtefællen ikke endnu har fået FS?
Og hvis man nu får afslag, og har tænkt sig at benytte sverige løsningen senere hen, læste jeg i en anden tråd, at det er bedst at have registreret sit ægteskab inden man starter på projekt i sverige. Men hvordan kan det lade sig gøre hvis man får afslag på FS? Jeg troede at det var først når man fik FS i hus, at man kunne tage hen til skat og borgerservice og få sig registreret?....
Kan man få registreret sit ægteskab selvom ægtefællen ikke endnu har fået FS?
Og hvis man nu får afslag, og har tænkt sig at benytte sverige løsningen senere hen, læste jeg i en anden tråd, at det er bedst at have registreret sit ægteskab inden man starter på projekt i sverige. Men hvordan kan det lade sig gøre hvis man får afslag på FS? Jeg troede at det var først når man fik FS i hus, at man kunne tage hen til skat og borgerservice og få sig registreret?....
Re: registrere sit ægteskab?
Ja man kan godt registrere ægteskabet inden man søger FS,
det tror jeg da faktisk er det optimale, hvis US skulle tjekke ens personlige oplysninger i cpr registret (går ud fra at de har adgang).
En registrering af et ægteskab kræver ikke at ægtefællen har et CPR nr.
Jeg gjorde det selv igår, gik blot på Borgerservice og fremviste min vielsesattest og så var det i orden.
Du kan ikke henvende dig til skat før FS er i hus, du er heller ikke berettiget til ægtefællens fradrag før FS er bevilliget, det bliver dog reguleret med tilbagevirkende kraft, fra indrejsetidspunkt, så vidt jeg forstår.
det tror jeg da faktisk er det optimale, hvis US skulle tjekke ens personlige oplysninger i cpr registret (går ud fra at de har adgang).
En registrering af et ægteskab kræver ikke at ægtefællen har et CPR nr.
Jeg gjorde det selv igår, gik blot på Borgerservice og fremviste min vielsesattest og så var det i orden.
Du kan ikke henvende dig til skat før FS er i hus, du er heller ikke berettiget til ægtefællens fradrag før FS er bevilliget, det bliver dog reguleret med tilbagevirkende kraft, fra indrejsetidspunkt, så vidt jeg forstår.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Registrering af ægteskab har intet at gøre med familiesammenføring, du er jo lige så meget gift, uanset hvor du og din ægtefælle bor.
Myndighederne i DK får ikke automatisk besked om at danskere er blevet viet i udlandet, det skal man selv sørge for. Du har pligt til at informere din bopælskommune om ALLE ændringer i din civilstand, herunder altså at du nu er gift.
Og som mbp skriver, så letter det en ansøgning om såvel fs som om visum til besøg og visum til fs, at myndighederne kan gå ind og kontrollere at den der søger om visum nu også faktisk ER ens ægtefælle
Myndighederne i DK får ikke automatisk besked om at danskere er blevet viet i udlandet, det skal man selv sørge for. Du har pligt til at informere din bopælskommune om ALLE ændringer i din civilstand, herunder altså at du nu er gift.
Og som mbp skriver, så letter det en ansøgning om såvel fs som om visum til besøg og visum til fs, at myndighederne kan gå ind og kontrollere at den der søger om visum nu også faktisk ER ens ægtefælle
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvad så når ens ægtefælle skal søge visum, og personen i danmark har ikke registreret ægteskabet endnu. vil det være et problem da man søger?
Ja, det vil da være et problem, hvis Udlændingeservice ikke af CPR-registret kan se, at I er gift med hinanden. Hvis sagen derimod afgøres på stedet af ambassaden, og I bare foreligger en vielsesattest, burde det dog ikke være et problem. Men ambassaden kan jo vælge at lade sagen gå videre til Udlændingeservice, hvis man er i tvivl om noget.
Til Teatime:
Jeg var først nede og registrere mit ægteskab igår i min kommune, med henblik på ikke at få problemer når jeg senere skal prøve sverige vejen.
Men ellers havde jeg ikke registreret det da min kone søgte om visum for at komme til danmark og den blev da også sendt til US.
Det tog godt nok mange måneder, før US havde behandlet sagen, men hun fik dog bevilliget visum. Bare du får jeres ægteskab attest oversat med gyldige stempler fra udenrigsministeriet.
Mvh H
Jeg var først nede og registrere mit ægteskab igår i min kommune, med henblik på ikke at få problemer når jeg senere skal prøve sverige vejen.
Men ellers havde jeg ikke registreret det da min kone søgte om visum for at komme til danmark og den blev da også sendt til US.
Det tog godt nok mange måneder, før US havde behandlet sagen, men hun fik dog bevilliget visum. Bare du får jeres ægteskab attest oversat med gyldige stempler fra udenrigsministeriet.
Mvh H
-
camillacelik
man skal da ikke registrere sit ægteskab i sverige hvis man har det registreret i Dk vel ?
Når du flytter til Sverige, skal du sætte kryds på blanketten, hvor der spørges, om man er gift. Sværere er det ikke.
-
camillacelik
ok super
det har jeg også gjort de ville også ha lidt informationer om min mand på papirene...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor man, hvis man har indgået ægteskab i udlandet, ikke så snart som muligt går ned på folkeregisteret og får ændret sine data til 'gift' - har man ikke ganske automatisk lyst til at lade hele verden vide, at man er blevet det?
Bliver man viet i DK sker 'omregistrering' automatisk, men man bør kunne indse at danske myndigheder ikke automatisk får besked om vielser (og skilsmisser), der foregår i udlandet. Og at myndighederne har brug for at vide, at man er gift, hvis ens ægtefælle gerne vil besøge en/ blive familiesammenført. Og modtager man nogen som helst ydelse fra det offentlige, hvor det har betydning om man er gift eller enlig, har man ubetinget pligt til at oplyse enhver ændring i civilstatus.
Bliver man viet i DK sker 'omregistrering' automatisk, men man bør kunne indse at danske myndigheder ikke automatisk får besked om vielser (og skilsmisser), der foregår i udlandet. Og at myndighederne har brug for at vide, at man er gift, hvis ens ægtefælle gerne vil besøge en/ blive familiesammenført. Og modtager man nogen som helst ydelse fra det offentlige, hvor det har betydning om man er gift eller enlig, har man ubetinget pligt til at oplyse enhver ændring i civilstatus.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hopper lige med på denne tråd. Jeg har fået af vide af vielseskontoret, at min mand og jeg selv skal gå ned til borgerservice eller hvor det nu er og aflevere ægteskabsattesten før noget er registreret. Mit spørgsmål er så om hvor lang tid det tager? Registrerer de det med det samme eller har de også en behandlingstid til op til 3 uger som alt andet her i dk?
Da jeg var på Borgerservice foretog de registreringen mens jeg var tilstede.
-
Betoncirkeline
Jepper, det gjorde de også mens jeg var til stede. Det tog ikke mange sekunder. Bare ha' en vielsesattest med som er på engelsk, så skulle der ikke være nogle problemer,
Vil lige sige at da jeg skulle registrere mit ægteskab (tunesisk) Så tog jeg chancen og gik ned på Borgerservice, og sandelig om hun ikk bare tog en kopi og registrerede det
Hvor var jeg lettet over at jeg ikk skulle til at have den oversat til dansk fra fransk
Hvor var jeg lettet over at jeg ikk skulle til at have den oversat til dansk fra fransk
Hej.
Hvad vinder eller taber man på at registrere sit ægteskab (med en fra udlandet) i DK inden man vælger at flytte til Sverige og søge ophold efter EU-reglerne?
Altså, er der nogen grund til at registrere ægteskabet i DK når man alligevel vil flytte til Sverige?
Sparer man tid ved at registrere ægteskabet i DK eller?
Vil i råde en til at registrere i DK eller er det ligegyldigt?
På forhånd tak.
Hvad vinder eller taber man på at registrere sit ægteskab (med en fra udlandet) i DK inden man vælger at flytte til Sverige og søge ophold efter EU-reglerne?
Altså, er der nogen grund til at registrere ægteskabet i DK når man alligevel vil flytte til Sverige?
Sparer man tid ved at registrere ægteskabet i DK eller?
Vil i råde en til at registrere i DK eller er det ligegyldigt?
På forhånd tak.