Hej.
For alle jer der ønsker information om behandlingtider, vil jeg fortælle min historie.
Jeg mødte min kone på nettet i juni 2009. Hun er fra sydøstasien og har 2 børn. I oktober 2009 rejste jeg ned og besøgte hende i 10 dage, og det var kærlighed ved første øjekast. Imens jeg var hos hende søgte vi visum til hende og hendes søn på det danske konsulat. Jeg rejste tilbage til DK.
Da jeg kom hjem i slutningen af oktober 2009 modtog jeg brev fra US, hvor jeg skulle stille en garanti på 54.000 kr, og i starten af december modtog hun visum til DK. I slutningen af december kom hun og hendes søn så til DK. Vi giftede os i starten af februar 2010, og umiddelbart efter ingav vi ansøgning om familiesammenføring hos politiet. I slutningen af marts rejste hun hjem, og der snød vi lidt os selv, for jeg var ikke klar over at de ville få processuelt ophold. Men det fik de en uge senere, sammen med en besked om nogle manglende oplysninger.
Nu var de jo rejst, så mere var der ikke at gøre ved det. US fik de manglende oplysninger i starten af april, og jeg ventede så at jeg ville få et brev ang. hvor lang behandlingstiden ville være.
Så her i slutningen af juni modtog jeg så et brev fra US, jeg troede det ville være oplysning om behandlingstid, men nej det var kopier af 3 stk. opholdstilladelser, hvor originalerne er sendt til konsulatet i Asien.
Jeg havde iøvrigt regnet med at jeg skulle stille garanti, men da jeg har et særbarn på 17 år er dette ikke tilfældet.
Nu er vi ved at arrangere flybilletter til DK for de 3 mennesker, herligt