Trække klage tilbage?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrohibil

Trække klage tilbage?

Indlæg af hrohibil » 24.06.2010 18:46:03

Hejsa.

Som beskrevet i anden tråd, er jeg på udkig efter bolig i Helsingborg.

Jeg har en klage igang hos integrationsministeriet, som kan tage op til 3 måneder. Hvis jeg finder bolig i Sverige inden da, og flytter der over, hvad gør jeg med hensyn til klagen? Kan jeg trække den tilbage i så fald og hvordan vil det ikke se ud senre når vi søger tilbage?

Mvh H

fundiver199

Re: Trække klage tilbage?

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2010 23:37:43

Du behøver vel ikke nødvendigvis at trække klagen tilbage, bare fordi du er flyttet til Sverige. Uanset hvor du bor, så kan Integrationsministeriet godt tage stilling til, om den afgørelse, som US traf, var korrekt eller ej ud fra de forudsætninger, som gjorde sig gældende på det tidspunkt, hvor de traf den.

Og skulle Integrationsministeriet nå frem til, at afgørelsen var forkert, så kan de jo meddele jer, at din kone godt kan få en opholdstilladelse efter Udlændingelovens §9, hvis I flytter tilbage til Danmark inden 6 måneder.

Men ud fra hvad du har fortalt, så tvivler jeg nu på, at Integraionsministeriet vil vurdere jeres sag anderledes end US. Så I får vel bare stadfæstet den afgørelse, som US har truffet, og det stiller jer sådan set hverken værre eller bedre med hensyn til noget som helst.

Det er derfor ikke sket nogen skade ved, at du har klaget, men omvendt er der nok heller ikke udsigt til, at det vil forbedre jeres situation. Jeg vil også gætte på, at Integrationsministeriet anser klagen for at være udsigtsløs, siden de ikke vil give den opsættende virkning på din kones udrejsefrist.

Besvar