Min situation er den at jeg skal giftes med min kæreste i Oktober måned i Tunesien (han er fra Algeriet). Vi vælger at tage på en fælles ferie i stedet for at jeg tager til Algeriet (som ikke er det mest sikre sted for kvinder).
Jeg læser følgene på Nyidanmark:
Krav til ægtefællen/partneren i Danmark
Ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) skal:
være dansk eller nordisk statsborger, eller
være flygtning eller have beskyttelsesstatus i Danmark, eller
have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark i mere end de sidste 3 år
Desuden gælder det, at ægtefællen/partneren i Danmark (referencen):
skal bo fast her i landet.
skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse; det såkaldte boligkrav. Læs mere om boligkravet.
skal kunne forsørge sig selv og sin udenlandske ægtefælle/partner. Normalt vil dette krav være opfyldt, hvis referencen ikke har fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller efter lov om aktiv socialpolitik (fx kontanthjælp eller starthjælp) i en periode på ét år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring.
skal stille økonomisk sikkerhed for 62.231 kr. (2010-niveau) til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til den udenlandske ægtefælle/partner. Læs mere om kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse.
i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle/partner.
Jeg er dansk statsborger, født og opvokset her. Har lejet lejlighed (4 værelses). Kan under ingen omstændigheder stille nogen økonomisk sikkerhed (er på kontanthjælp).
MEN jeg har to børn med min ex som også bor her i Danmark. Han har regelmæssig samvær med dem så at flytte dem til Algeriet ville ikke kunne lade sig gøre.
Spørgsmålet er så, hvis jeg kan få dispensation på særbørn ser man så bort fra min økonomiske situation eller skal jeg også have dispensation der?