Tilsigelse
Re: Tilsigelse
Hvis det haster med at flytte til Sverige, kan det være, Soalma kan hjælpe jer med en midlertidig bolig. Soalma har i hvert fald haft en annonce her på forum for nylig, og det fremgår ikke, om boligen er blevet fremlejet eller ej:
viewtopic.php?f=12&t=5157
Og ellers er det jo bare at søge med lys og lygte og tage det første, det bedste, I kan finde. Husk også at din kone så skal søge om et svensk visum på Sveriges ambassade i København for at kunne indrejse lovligt til Sverige.
viewtopic.php?f=12&t=5157
Og ellers er det jo bare at søge med lys og lygte og tage det første, det bedste, I kan finde. Husk også at din kone så skal søge om et svensk visum på Sveriges ambassade i København for at kunne indrejse lovligt til Sverige.
Tak skaanebo.
Jeg vil selvfølgelig gerne høre hvad tilsigelsen går ud på og hvad begrundelsen for afslaget er.
Derudover står jeg med en forholdsvis billig bolig 5 km fra mit arbejde til 4500kr om måneden, og der er jo som sagt 3 måneders opsigelse og den henviste lejlighed er på 7000 svenske kr, men stadig dyrt for mig...
Hvad er mulighederne i Helsingborg mht lejeboliger? Er der nogle fortrukkene sites for det område?
Er der størrelses begrænsninger på de leje boliger jeg skal søge på?
Mvh H
Jeg vil selvfølgelig gerne høre hvad tilsigelsen går ud på og hvad begrundelsen for afslaget er.
Derudover står jeg med en forholdsvis billig bolig 5 km fra mit arbejde til 4500kr om måneden, og der er jo som sagt 3 måneders opsigelse og den henviste lejlighed er på 7000 svenske kr, men stadig dyrt for mig...
Hvad er mulighederne i Helsingborg mht lejeboliger? Er der nogle fortrukkene sites for det område?
Er der størrelses begrænsninger på de leje boliger jeg skal søge på?
Mvh H
Nej, hvis I søger om ophold i Sverige ved brug af EU-retten er der ingen krav til din bolig, ud over at du skal kunne blive folkeregistreret der. Der er fx tilstrækkeligt at leje et værelse hos nogen.
Din danske bolig kunne du måske have held til at fremleje, mens I bor i Sverige. Og ellers er 3 måneders husleje a 4500 kr. måske heller ikke så meget, når det kommer til stykket, i forhold til at sikre sig en værdig fremtid i Danmark.
Alternativt må din kone jo rejse hjem og kan derefter indgive en ny ansøgning efter de nationale danske regler. Så kan det danske bureaukrati komme på arbejde nok engang, men denne gang vil de 9 måneders ophold i Danmark så tælle med i vurderingen og virke som et plus i forhold til tilknytningskravet.
Helsingborg er slet ikke så slemt et sted at bo, det er faktisk en hyggelig by. Jeg kan desværre ikke lige hjælpe med at skaffe en bolig der, men du kan jo prøve nogle af de generelle boligsider for Sverige og Skåne, som der også linkes til her:
viewtopic.php?f=12&t=3421
Din danske bolig kunne du måske have held til at fremleje, mens I bor i Sverige. Og ellers er 3 måneders husleje a 4500 kr. måske heller ikke så meget, når det kommer til stykket, i forhold til at sikre sig en værdig fremtid i Danmark.
Alternativt må din kone jo rejse hjem og kan derefter indgive en ny ansøgning efter de nationale danske regler. Så kan det danske bureaukrati komme på arbejde nok engang, men denne gang vil de 9 måneders ophold i Danmark så tælle med i vurderingen og virke som et plus i forhold til tilknytningskravet.
Helsingborg er slet ikke så slemt et sted at bo, det er faktisk en hyggelig by. Jeg kan desværre ikke lige hjælpe med at skaffe en bolig der, men du kan jo prøve nogle af de generelle boligsider for Sverige og Skåne, som der også linkes til her:
viewtopic.php?f=12&t=3421
-
Betoncirkeline
Jeg tror da vist der er noget jeg så har misfortstået fuldstændigt!skaanebo skrev:Hvis det er første gang, hun har været i Danmark, og de 9 måneder kun har været processuelt ophold, så tæller de 9 måneder jo ikke med i vurderingen. For at ophold i Danmark skal tælle med, skal hun først hjem igen og dernæst søge om familiesammenføring. Velkommen til bureaukratiets verden!
Hvis jeg var i jeres sted ville jeg uden tøven gøre brug af EU-reglerne i stedet. Her får man et mere ligeværdigt liv sammen uden alle de krænkende og til stedse mere strikse danske regler.
Det er da muligt at søge FS når ens mand/kone er i DK første gang på visum. Han/hun behøver da ikke have været i landet før end den gang hvor man sger FS. Det har jeg da snart hørt og læst mange steder, er det mig der er helt gal på den?
Vi er ude i spådomme, gisninger og forudsigelser her. Vi ved jo ikke reelt, hvad parret får af besked, når de møder op. Vi ved heller ikke, hvordan US har ræsonneret, og hvor lidt eller megen tilknytning US tillægger, at ansøgningen er indgivet, mens konen har været i Danmark på et visum. Så jeg skal ikke kloge mig mere på danske regler. Det er muligt, at tiden i Danmark tæller med som plus, men at det ikke i sig selv er tilstrækkeligt.
-
Betoncirkeline
Ja jeg er helt med på i gætter, og ingen ved noget.
Jeg undrede mig bare over at der stod, at man ikke kune søge FS ved det første besøg i DK af ægtefællen, da jeg har hørt mange gange det er lykkedes.
Men ja, ingen ved noget omkring lige den her situation, og jeg håber da også det bedste for hrohibil!!
Jeg undrede mig bare over at der stod, at man ikke kune søge FS ved det første besøg i DK af ægtefællen, da jeg har hørt mange gange det er lykkedes.
Men ja, ingen ved noget omkring lige den her situation, og jeg håber da også det bedste for hrohibil!!
Skaanebo: Vores eller min lejelejlighed, kan desværre ikke fremlejes pga DAB bolig politik, som er dem vi lejere hos.
Og det er da rigtigt nok at 3 x 4500 kr ikke er så slemt i forhold til at få et mere værdigt liv sammen. Men jeg er som sagt i en stram økonomisk situation hvor jeg så os i forvejen skal tænke på de andre udgifter der vil være i forbindelse med en flytning.
Jeg vil da helt sikkert prøve at kigge på det svenske marked ang boligere i Helsingborg.
- Hvis jeg vælger sverige løsningen og vi ikke når at finde en bolig inden den udrejse frist man får af US, er det så stadig hurtigt at få min kone op til mig i sverige når jeg engang ville være så heldigt at finde en bolig?
Ihh, og lige op til en sommerferie og vi havde planlagt alt muligt.....
Tak for alt jeres hjælp, kan virkelig ikke sætte ord på hvor meget jeg sætter pris på det.
hrohibil
Og det er da rigtigt nok at 3 x 4500 kr ikke er så slemt i forhold til at få et mere værdigt liv sammen. Men jeg er som sagt i en stram økonomisk situation hvor jeg så os i forvejen skal tænke på de andre udgifter der vil være i forbindelse med en flytning.
Jeg vil da helt sikkert prøve at kigge på det svenske marked ang boligere i Helsingborg.
- Hvis jeg vælger sverige løsningen og vi ikke når at finde en bolig inden den udrejse frist man får af US, er det så stadig hurtigt at få min kone op til mig i sverige når jeg engang ville være så heldigt at finde en bolig?
Ihh, og lige op til en sommerferie og vi havde planlagt alt muligt.....
Tak for alt jeres hjælp, kan virkelig ikke sætte ord på hvor meget jeg sætter pris på det.
hrohibil
Visum til ægtefæller efter EU-retten skal bevilges hurtigst muligt og må højst tage 4 ugers sagsbehandling. Så ja, det kan gøres ret hurtigt.hrohibil skrev:
Det kan man også sagtens, hvis man er i en situation, hvor der ikke vil blive stillet tilknytningskrav http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htmBetoncirkeline skrev: Jeg undrede mig bare over at der stod, at man ikke kune søge FS ved det første besøg i DK af ægtefællen, da jeg har hørt mange gange det er lykkedes.
altså at man har haft statsborgerskab i over 28 år eller har opholdt sig lovligt i DK i over 28 år. Så skal man IKKE opfylde noget tilknytningskrav.
Det er jo det springende punkt ifh til Hrohibils sag.
Det har jeg fx ikke, da jeg kun er 24 år og derfor jo kun har haft dansk statsborgerskab i 24 år. Selvom jeg hedder Pedersen og mine forfædre har dyrket den jyske muld i århundreder. Derfor var det vigtigt at min mand kom her på besøg (han er amerikaner, så der er ikke visumkrav) før vi søgte om familiesammenføring. Selvom det jo er komplet meningsløst, at bare fordi han har set Skagen og den lille havfrue og spist softice her i nogle uger, så tæller det altså på hans tilknytning til Danmark. Således opfylder vi i praksis tilknytningskravet vha et par pasststempler fra Kastrup. Det er sådan man i praksis er nødt til at fortolke dette tilknytningskrav, ellers ville det jo være umådeligt svært at få familiesammenføring før man er 28 år, da det jo er svært at få eksempelvis en mildertidig arbejdstilladelse for almindelige dødelige.
Eller man har job på positivlisten, eller har særbarn i DK, eller et handicap eller andet som jeg ikke skal kunne gøre mig klog på 
Held og lykke til Hrohibil, jeg håber det er US der har klokket i det
Held og lykke til Hrohibil, jeg håber det er US der har klokket i det
-
Betoncirkeline
Jeg har lige snakket med en veninde der arbejder i US, hun fortalte mig at hvis min mand ikke kan søge FS på sit første visum til DK, så var da der nogle nye regler hun slet ikke kendte til!
Jeg er 27 og min mand er 24 år, jeg har ikke job på positivlisten, men hun fortæller mig, at der ikke er nogle problemer, han kan sagntes søge FS på sit første visum i DK.
Meeen hun tjekker lige op, men hun har ret meget styr på sagerne, så kunne kun forestille mig hun har ret.
Og jeg håber virkeligt også US kalder jer til møde for at fortælle at i får FS, ellers lyder det som om du allerede er godt i gang med at overveje Sverigesløsningen, så det håber jeg om ikek andet kan lykkedes! MEN med FS i DK som første prioritet!!
Jeg er 27 og min mand er 24 år, jeg har ikke job på positivlisten, men hun fortæller mig, at der ikke er nogle problemer, han kan sagntes søge FS på sit første visum i DK.
Meeen hun tjekker lige op, men hun har ret meget styr på sagerne, så kunne kun forestille mig hun har ret.
Og jeg håber virkeligt også US kalder jer til møde for at fortælle at i får FS, ellers lyder det som om du allerede er godt i gang med at overveje Sverigesløsningen, så det håber jeg om ikek andet kan lykkedes! MEN med FS i DK som første prioritet!!
Jeg vil primært stole på det, som står på US hjemmeside ang tilknytningskrav ikke på mundtlige tilkendegivelser fra US, da de ofte har vist sig ikke at holde vand. Men lad os nu se, hvordan det går for Hrohibil og hans kone; endnu har han jo ikke fået noget afslag.
Ja... Så var vi inde på US idag.
Kom kl 9, trak et nummer. Kl 11:45 blev det langt om længe vores tur.
Vi fik afslag pga min kone havde for lidt tilknytning til DK. Min kone brød sammen. Vi skyndte os over til integrationsministeriet for at klage, de lukkede kl 12,så vi kom 5 min for sent.
Jeg har taget nogle forbehold i sidste uge og sagde min lejlighed op, og et par andre forsikringer. Men man havde jo håbet alligevel. F*** det var en lang kamp med at få visum til hende og endnu længere med FS, og så endte det med et nej.....
Jeg er skuffet, forvirret og mest ked af det på vegne af min kone som er helt færdig efter de her 9 måneder.
Jeg håber jeg snart finder noget i Sverige...
Tilsigelse er aldrig godt....
Kom kl 9, trak et nummer. Kl 11:45 blev det langt om længe vores tur.
Vi fik afslag pga min kone havde for lidt tilknytning til DK. Min kone brød sammen. Vi skyndte os over til integrationsministeriet for at klage, de lukkede kl 12,så vi kom 5 min for sent.
Jeg har taget nogle forbehold i sidste uge og sagde min lejlighed op, og et par andre forsikringer. Men man havde jo håbet alligevel. F*** det var en lang kamp med at få visum til hende og endnu længere med FS, og så endte det med et nej.....
Jeg er skuffet, forvirret og mest ked af det på vegne af min kone som er helt færdig efter de her 9 måneder.
Jeg håber jeg snart finder noget i Sverige...
Tilsigelse er aldrig godt....
-
Betoncirkeline
Hej hrohibil.
Åh nej, det er jeg ked af at høre, for fanden hvor er det bittert. Jeg håber i får det løst ved Sveriges løsningen.
Men årsagen var at dine kone ikke har nok tilknytning til DK? Er det fordi der er søgt på det første visum? For det har vi også, og vores ansøgning venter vi pt svar på, så må lige høre hvad de sagde til jer:-(
Nej tilsigelse lyder på ingen måde godt! Håber det lykkedes for jer i Sverige!
Åh nej, det er jeg ked af at høre, for fanden hvor er det bittert. Jeg håber i får det løst ved Sveriges løsningen.
Men årsagen var at dine kone ikke har nok tilknytning til DK? Er det fordi der er søgt på det første visum? For det har vi også, og vores ansøgning venter vi pt svar på, så må lige høre hvad de sagde til jer:-(
Nej tilsigelse lyder på ingen måde godt! Håber det lykkedes for jer i Sverige!
-
fundiver199
Det er klart, at det er hårdt for jer lige nu. Men prøv at vend situationen til noget positivt ved at tænke på, hvor meget bedre I begge bliver stillet ved, at din kone får ophold efter EU-reglerne i stedet for de danske regler. Så i virkeligheden har Danmark gjort jer en kæmpe tjeneste ved at give din kone afslag og dermed "tvinge jer" til at søge efter EU-reglerne i stedet.
Man kan beskrive det på den måde, at I har afgivet et købstilbud på en gammel nedslidt villa, som ligger lige op ad en motorvej, og fået den besked fra sælger, at han allerede har solgt huset til nogen andre.
Det ville I også blive meget kede af lige her og nu. Men sorgen ville blive vendt til glæde, hvis I nogle få måneder senere skrev under på en slutseddel, hvor I for det samme beløb blev ejere af en velholdt og rummelig villa på Strandvejen i Hellerup.
Man kan beskrive det på den måde, at I har afgivet et købstilbud på en gammel nedslidt villa, som ligger lige op ad en motorvej, og fået den besked fra sælger, at han allerede har solgt huset til nogen andre.
Det ville I også blive meget kede af lige her og nu. Men sorgen ville blive vendt til glæde, hvis I nogle få måneder senere skrev under på en slutseddel, hvor I for det samme beløb blev ejere af en velholdt og rummelig villa på Strandvejen i Hellerup.