Snart 12 juni!!!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrohibil

Snart 12 juni!!!!

Indlæg af hrohibil » 05.06.2010 13:52:45

Hejsa...

Længe siden jeg har givet lyd fra mig herinde, men vi har jo os bare ventet spændt på en afgørelse fra US.

Vi røg desværre i 7 måneders bunken, men allerede dengang sagde vores sagsbehandler at der ville gå meget kort tid-højest 2-3 måneder så ville vi få et svar.

Nu er de 7 måneder snart gået da datoen falder her d 12 juni. Jeg er meget MEGET spændt, nervøs og bekymret , alt på engang.

Vi har ikke kunne sætte en ferie på plads af gode grunde men jeg skal afholde min ferie senest i begyndelsen af august, så jeg ringer på tirsdag ( sagsbehandler har kun tid 1 gang om ugen) en sidste gang forhåbentlig og for afklaret nogle ting.

Som jeg har skrevet tidligere, så skulle ALLE betingelserne fra US være på plads, det eneste jeg kan se at de kunne kigge på, er at vi kommer fra samme land og snakker hinandens sprog,( selvom jeg har en dårlig accent :D )

Puha...... Man kan jo ikke gøre så meget andet end at vente.

Mvh H

Kirill
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Snart 12 juni!!!!

Indlæg af Kirill » 05.06.2010 22:09:05

Hejsa

Kender det godt, vores sag røg også i 7 måneders bunken.
Vi skulle have svar senest onsdag den 26. maj, det fik vi ikke, og vores sagsbehandler har også kontor tid om tirsdagen, så jeg ringede til ham tirsdag den 1. juni.
Der oplyste han at vores sag var afsluttet mandag den 31 maj, med en tilladelse til FS. Vores sagsbehandler oplyste dog at han har sendt sagen videre til dem der skal sende brevet med tilladelsen og informationerne om bankgarantien, men at den afdeling er underbemandet, og derfor kan der gå 1-2 uger fra en sag er afgjort, til US har tid til at sende brevet.

Så jeg vil helt sikket anbefale dig at ringe til din sagsbehandler den første tirsdag efter den forventede dato for afgørelsen.

hilsen
Kirill

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 08.06.2010 17:38:49

lige præcis Kirill.

Jeg ringede til sagsbehandleren idag, og endelig sagde han at vi ville få en afgørelse i løbet af ugen!!! :D

Efter så mange måneder, er det en sindsyg befriende følelse, ved godt at det slet ikke kan sammenlignes med et evt tildelt FS, men jeg er bare så glad.

Jeg sendte ham en mail igår, og da jeg ringede og fortalte mit navn grinede vi lidt og han sagde at han vidste at det var pga min mail igår.

Nu håber jeg bare at vi kommer til at kunne fortsætte vores liv sammen her i Danmark. :)

Kryds fingre for os!!!

Mvh H

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 09.06.2010 18:29:51

Ringer man bare til US og får mail og telefonnummeret til den der ens sagsbehandler? Jeg har nemlig skrevet en mail til US, men ikke fået svar ang. hvem der er min sagsbehandler. Så ringede jeg derover, for, at høre hvor langt de var og der informerede de mig om, at der var en Birthe på vores sag...Men mere fik jeg ikke at vide. Troede måske der ville komme en mail, men ingen mail so far...

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 09.06.2010 20:17:23

Hey Y..

Jeg fik vores sagsbehandlers tlf nr og mail via et brev. Derefter har jeg i 7 måneder haft løbende kontakt med ham via mail og et par gange telefonisk.

Der burde stå et navn på det første brev du modtog fra US, ellers ring ind og opgiv dit udlændinge nr og få oplyst sagsbehandlers navn, tlf og mail, det har du ret til.

Held og lykke.

Skriv endelig hvis der er andet jeg kan hjælpe med.

Mvh H :D

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 09.06.2010 20:30:42

P.S

Jeg vil huske og nævne at sige, at det er første gang min kone kom på besøg her i DK på besøgs visum og efter hun havde været her i halvanden måned søgte vi så om FS.

Hun har samlet set næsten været her i knap 9 måneder. Jeg var nemlig bekymret for tilknytnings kravet da mange her havde rådet folk til at ægtefællen skulle komme på besøg mindst 1 gang før man søgte FS, men jeg ringede ind og spurgte sagsbehandleren om alle de måneder min kone nu har været her, om de nu os talte med til vores fordel mht tilknytningskravet? Og det gjorde de... :D

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 09.06.2010 20:53:35

Ok;0)
Tak for hjælpen;0)

Besvar