min mand har nu 2 gange været på kommunen og vher gang har de sagt til ham, og også skrevet) at de skal have hans bankoplysninger (for at kunne betale til ham?) Også har de sagt, at han skal melde sig hos dem, for at de kan give ham ydelser.
Da jeg i øjeblikket arbejder et helt andet sted end vi bor, kan jeg ikke gå med til kommunen for at få det afklaret. Men jeg synes det lyder mærkeligt fordi han jo netop har fået opholdskortet med den betingelse, at vi IKKE får nogen ydelser fra staten. Er det en måde at prøve at snyde os på? Så at de bagefter kan sige at opholdskortet bliver forlangt tilbage fordi vi har fået ydelser fra staten? Vi har IKKE tænkt os at bede om ydelser. Kan det være at de ved kommunen, når han har sagt, at han ikke arbejder, bare automatisk tilbyder hjælp?
Mange tak for hjælp.
understøttelse fra kommunen
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: understøttelse fra kommunen
Har i fået lavet en NEM konto - ellers bed jeres bank om at lave det for din mand. Så kan kommunen bare bruge den, til alle sociale ydelser, overskydende skat osv.sally skrev:min mand har nu 2 gange været på kommunen og vher gang har de sagt til ham, og også skrevet) at de skal have hans bankoplysninger (for at kunne betale til ham?) Også har de sagt, at han skal melde sig hos dem, for at de kan give ham ydelser.
Måske blander kommunen integrationskontrakt ind i sagen, hvor man skal møde frem hver 3. måned?
På den anden side kan det jo være en fordel, at blive holdt op på, om man stadig er godt i gang med at blive integreret, med mindre du selvfølgelig ønsker at holde din mand hjemme i køkkenet, og han får så lidt omgang med omverdenen som muligt.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Måske du skulle ringe til den pågældende sagsbehandler på kommunen, så I begge får udryddet eventuelle misforståelser. Det lyder for mig som om, at sagsbehandleren har misforstået noget, eller også har din mand udtrykt sig forkert overfor sagsbehandleren (den sproglige barriere). Derfor kan en telefonsamtale, hvor du deltager, være et plus for alle parter. Også fordi du kan gøre dig bedre forståeligt på dansk, end din mand kan.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Hvad har din mand været på kommunen for at bede om? Et dansk personnummer? Som Kim siger, så lyder det som om, der er tale om en form for misforståelse.
ja, han fik straks sit CPR-nr. Jeg selv har da aldrig skullet give et bankkonto nr til kommunen. Kontakter kommunen senere.