Danske regler eller EU-regler?? HJAELP :)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
henry2010

Danske regler eller EU-regler?? HJAELP :)

Indlæg af henry2010 » 06.06.2010 05:18:51

Hej :)

Kort sagt har jeg boet i Argentina i et aar hvor jeg har forelsket mig i en fyr fra Ecuador...vi er begge igang med at afslutte vores MBA/Master og planen er at jeg tager til Ecuador og besoeger ham i August og derefter at han kommer til DK eftersom min mor er syg og jeg derfor ikke kan flytte fra DK permanent...

Jeg er dog i tvivl om hvad der er det bedste at goere umiddelbart lyder til den bedste mulighed for opholdstilladelse er efter familiesammenfoering eftersom positivelisten er meget indskraenket og han taler ikke dansk endnu og heller ikke vildt godt engelsk...

Jeg sidder derfor og proeve at finde ud af hvad der er det bedste, at gifte sig eller blive registreret som partnere (og hvordan virker registrering?) og derefter om vi skal soege efter danske regler eller EU-regler...hvad jeg ikke helt forstaar er hvordan det fungerer efter EU-regler om man skal flytte til et andet land eller det er nok at jeg f.eks. har boet i Holland et aar hvor jeg studerede...og hvornaar og hvordan soeger vi naar han er i DK paa turist visum??? og kan han blive i DK mens vi venter svar???

Haaber paa nogle gode raad da jeg virkelig gerne vil have dette til at lykkes paa bedst mulig vis...

TAK paa forhaand

Mvh

Henriette

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Danske regler eller EU-regler?? HJAELP :)

Indlæg af mh1 » 06.06.2010 10:48:49

:?: Er i to fyre eller pige+dreng? (svar afhænger bl.a. om regler for reg. partnerskab, som kun kan indgås mellem to af samme køn og igen er afhængige af, hvordan lovgivningen er i den udenlandske parts hjemland) Jeres respektive alder?

Helt sikkert: du kan ikke bruge et 'gammelt' ophold i et andet EU-land til noget som helst i denne forbindelse.

Et andet godt råd: skriv kun dit spørgsmål ET sted, det bliver flyttet af administrator, hvis det er havnet forkert, og skal nok blive besvaret i henhold til indholdet :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

henry2010

Indlæg af henry2010 » 07.06.2010 13:58:35

Vi er pige og dreng begge 27 aar :) saa jeg kan forstaa at vi skal gifte os??? eftersom hele ideen er jeg kan ikke har lyst til at vaere vaek fra DK pga sygdom i min familien...og EU-reglerne kun gaelder hvis vi foerst bosaetter os i et andet land foerst...???

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.06.2010 10:15:17

Kære Henriette

Ja I skal gifte jer. Du kan læse mere om de forskellige regler under "jeg vil... familiesammenføres" og "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig".

Besvar