Så lykkes det.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kirill
Geografisk sted: Sønderjylland

Så lykkes det.

Indlæg af Kirill » 01.06.2010 13:05:28

Hejsa

Først og fremmest en stor tak til jer alle der med tålmodighed har læst mine indlæg og delt jeres viden og gode forslag.

Jeg har i dag talt med vores sagsbehandler, og han fortalte mig at han har afgjort sagen i går. Vi får FS, såfremt at jeg stiller bankgaranti. :D

Jeg har endnu ikke modtaget brevet med betingelserne, eller info omkring bankgaranti, men har blot fået oplyst at vi får FS såfremt jeg kan stille bankgaranti. Dermed er der truffet en afgørelse efter ca. 7 måneder og 1 uge.
Det er super fedt at der er truffet en afgørelse og at min mand og jeg nu kan se frem til at bo sammen. :D

Jeg undre mig dog lidt over afgørelsen. US har besluttet at vi skal stille bankgaranti, dette til trods for at vi jo egentlig ikke har nogen mulighed for at bosætte os i min mands hjemland, Algeriet, hvor homoseksualitet er forbudt, og det kan give mig 3 års fængsel. Jeg talte med min sagsbehandler om det, og han er enig med mig, han kan ikke forstå at der skal stilles bankgaranti, men det har hans kontorchef krævet. vores sagsbehandler har dog anbefalet mig at klage over afgørelsen, da han ikke mener vi har noget reelt alternativ til Danmark, og derfor burde der ikke være stillet krav om bankgaranti, han anbefaler dog at vi stiller bankgarantien, og får min mand til Danmark, for ikke at udskyde det hele med en klagesag, og så først klage over bankgarantien når den er lavet, og min mand er kommet til Danmark, og hvis vi så skulle få medhold i en klage, så kan man til den tid få bankgarantien annulleret.

Endnu en gang tak for alle jeres svar, og gode forslag under hele forløbet.
Jeg er sikker på at jeg kommer til at gøre fortsat brug af jeres viden, da vi jo kommer til at stå overfor nye udfordringer når min mand kommer til Danmark.
De bedste hilsner
Kirill

fundiver199

Re: Så lykkes det.

Indlæg af fundiver199 » 01.06.2010 13:23:21

Et stort tillykke med, at det lykkedes for jer. Det har jo også været en lang og sej kamp for jer, som startede med problemerne med overhovedet at finde et sted, hvor I kunne indgå partnerskab.

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 01.06.2010 13:33:53

Hejsa
Stort tillykke;0)

Ja, det lyder godt nok mærkeligt med garantien...Det skal vi sikkert også så??:0/ Vores sag ligner lidt jeres.
Jeg synes virkelig ikke de lever op til de ting de siger på US...Så kunne I sikkert have nøjes med, at vente under 3 måneder, da jeres sag kun er blevet kompliceret pga dispensation af garanti...Hvad er så formålet at skrive de fine ting, som de gør, når de ikke efterlever dem?

Ej undskyld...Det er ikke for, at sætte noget negativt i en dejlig tid, som det må være ligenu for dig og din mand:0)

Alt held og lykke i fremtiden;0) Håber I får et dejligt og langt liv sammen:0)

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 01.06.2010 13:55:33

Rigtig hjerlig tillykke til både dig og din mand. I ønskes mange lykkelige år sammen :D

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 01.06.2010 14:09:58

:D rigtig mange gange tillykke,

og jeg vil nok tilslutte mig rådet om at få din mand til DK, og så derefter klage over sikkerhedsstillelseskravet. Du ejer din bolig, og har vel dermed mulighed for at få banken med på sikkerhedsstillelse uden alt for meget bøvl.
mh
Rådgiver for ÆUG

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 01.06.2010 14:19:32

Også et kæmpe tillykke skal du ha' herfra! Hvor er det dejligt.
Det lyder som om i har ahft nok at kæmpe med, det er ondt, bare fordi man elsker hinanden!
Men alt held og lykke!

Kirill
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af Kirill » 01.06.2010 23:15:48

Hejsa.
tak for jeres lykønskninger,,,,,det er så fedt, jeg ønsker alle jer andre held og lykke, bare hold ud, selv om det er svært.

@fundiver
Ja, det var jo problematisk blot at få mulighed for at indgå partnerskab, men jeg må sige at Udenrigsministeriet har være utrolig hjælpsomme, og ikke mindst den danske ambassade, vi skylder dem en stor tak.

jeg sender lige en mail til ÆGU's rådgivning når jeg har modtaget brevet fra US, for at se hvad betingelserne for FS er. Der er lidt detaljer omkring min sygdom som jeg ikke lige vil ligge ud her på tråden, men jeg vil gerne lige have jeres inputs fra ÆGU's rådgivning med hensyn til en klage angående sikkerhedsstillelsen, det er jo ikke bare bankgarantien, men evt også indvandringsprøven, som jeg endnu ikke ved om vi er omfattet af.

@mh
Jeg har allerede inden vi søgte FS talt med min bank (Nordea) og min bankrådgiver har fra starten sagt at det intet problem er, og jeg har lige talt med hende i dag, og så snart jeg får brevet fra US så laver hun garantien. Hvad den koster kan jeg ikke huske, men har tidligere fået det oplyst af hende, og det var ikke fordi det kostede ret meget, så nu får vi den lavet, og så klager vi over sikkerhedsstillelsen bagefter.

Endnu en gang tak til jer alle.

Besvar