Visum til sverige.
Re: Visum til sverige.
Besiktas, når du og din ægtefælle har så svært ved at udfylde blanketter, var det måske en ide for jer at søge rådgivning hos ambassade eller Migrationsverket. Det er jo bare at møde op og bede om hjælp med at udfylde blanketterne, det er faktisk deres job derinde at hjælpe folk!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
I ansøgningen for schengen visum står der følgende i rubrik
22: "member state(s) of destination" (denne forstår jeg ikke hvad betyder=
hvor skal visum søges til – til Sverige
Også er der denne i rubrik 23: "member state of first entry"(denne er jeg også blank på)
Ligeledes Sverige
Derudover er der "number of entries requested". Skal man så skrive en fordi at man kun tager den hen en gang og bliver der?
Du kan roligt skrive såvel ‘single’ som ‘multiple’, det er ligemeget.
"Duration of the intended stay or transit". Og her er det bare de samlede antal dage man skal skrive det vil sige de 90 dage?
JA
Den som jeg slet ikke forstår er denne:
"entry permit for the final country of destination where applicable"
Da din hustru ikke skal i transit, skriver I bare igen Sverige
Her har jeg ingen anelse om hvad min kone skal skrive?
Det er disse jeg ikke forstår hvad skal skrives i min kones schengen visa ansøgning?
Jeg forstod på en af brugerne af i forhold til den forvented ankomst i schengen landet og afgang skulle man bare skrive den dato man gerne ville afsted også plus de 90 dage?
JA
I referentbilaget som jeg skal udfylde er der kun et spørgsmål jeg ikke forstår(heldigvis tænker i )
Der står, "ange vd du ved om den inbjudna personen famileforhallanden t. ex mka/make, barn och var de bor".
Skriv ‘make’ og hendes adresse i Tyrkiet.
Det er bare hendes adresse i Tyrkiet der skal stå her?
22: "member state(s) of destination" (denne forstår jeg ikke hvad betyder=
Også er der denne i rubrik 23: "member state of first entry"(denne er jeg også blank på)
Derudover er der "number of entries requested". Skal man så skrive en fordi at man kun tager den hen en gang og bliver der?
"Duration of the intended stay or transit". Og her er det bare de samlede antal dage man skal skrive det vil sige de 90 dage?
Den som jeg slet ikke forstår er denne:
"entry permit for the final country of destination where applicable"
Her har jeg ingen anelse om hvad min kone skal skrive?
Det er disse jeg ikke forstår hvad skal skrives i min kones schengen visa ansøgning?
Jeg forstod på en af brugerne af i forhold til den forvented ankomst i schengen landet og afgang skulle man bare skrive den dato man gerne ville afsted også plus de 90 dage?
I referentbilaget som jeg skal udfylde er der kun et spørgsmål jeg ikke forstår(heldigvis tænker i )
Der står, "ange vd du ved om den inbjudna personen famileforhallanden t. ex mka/make, barn och var de bor".
Det er bare hendes adresse i Tyrkiet der skal stå her?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
"Også er der denne i rubrik 23: "member state of first entry"(denne er jeg også blank på)
Ligeledes Sverige"
Der skal naturligvis kun stå Sverige, hvis man flyver direkte til Sverige. Hvis man flyver til Kastrup, skal der stå Danmark, og hvis man mellemlander i en anden lufthavn inden for Schengen, skal der jo stå det pågældende land der.
"Skriv ‘make’ og hendes adresse i Tyrkiet.
Det er bare hendes adresse i Tyrkiet der skal stå her?"
Make er hankøn, maka er hunkøn. Men skriv da bare på dansk eller engelsk.
Ligeledes Sverige"
Der skal naturligvis kun stå Sverige, hvis man flyver direkte til Sverige. Hvis man flyver til Kastrup, skal der stå Danmark, og hvis man mellemlander i en anden lufthavn inden for Schengen, skal der jo stå det pågældende land der.
"Skriv ‘make’ og hendes adresse i Tyrkiet.
Det er bare hendes adresse i Tyrkiet der skal stå her?"
Make er hankøn, maka er hunkøn. Men skriv da bare på dansk eller engelsk.
Ved du hvad i er bare nogle skatter. Jeg elsker jer!
Tusind tak! Ja, jeg kan godt spørge migrationsverket og ambassade osv. Men, sjovt nok er de faktisk ikke sat så meget i reglerne som i er. Det så jeg sidst hvor jeg ringede til konsulatet og spurgte om dette visum. Derfor hælder jeg mere til hvad i siger herinde.
Men, et bonus spørgsmål mere som skaanebo siger det så flyver vi til Kastrup først. Lidt billigere billetter fik jeg derudover er der lige en hel masse andre ting vi lige skal have flyttet til Malmø sammen. Men, det vil 23 skriver jeg Danmark/Kastrup ved? 22 skriver jeg stadig Sverige ved. Håber ikke at det vil betyde noget for evt. afslag af visum fordi at vi først lander i Kastrup ellers må jeg returnere billetterne?
mh:
Nu du er her. Så lavede du en fremragende skitsering af hvad jeg og min kone skulle gøre. Men, du nævnte nogle ting for eksempel hvem betaler for opholdet osv. Disse ting indgår bare i referenbilag b så vidt som jeg kan se?
Ellers kunne det egentlig være en ide at bruge din korte skitsering på hjemmesiden som huskeseddel. Kiggede tit på den hver gang jeg var i tvivl.
Takker endnu engang. Nu skal ansøgningerne afleveres!
Tusind tak! Ja, jeg kan godt spørge migrationsverket og ambassade osv. Men, sjovt nok er de faktisk ikke sat så meget i reglerne som i er. Det så jeg sidst hvor jeg ringede til konsulatet og spurgte om dette visum. Derfor hælder jeg mere til hvad i siger herinde.
Men, et bonus spørgsmål mere som skaanebo siger det så flyver vi til Kastrup først. Lidt billigere billetter fik jeg derudover er der lige en hel masse andre ting vi lige skal have flyttet til Malmø sammen. Men, det vil 23 skriver jeg Danmark/Kastrup ved? 22 skriver jeg stadig Sverige ved. Håber ikke at det vil betyde noget for evt. afslag af visum fordi at vi først lander i Kastrup ellers må jeg returnere billetterne?
mh:
Nu du er her. Så lavede du en fremragende skitsering af hvad jeg og min kone skulle gøre. Men, du nævnte nogle ting for eksempel hvem betaler for opholdet osv. Disse ting indgår bare i referenbilag b så vidt som jeg kan se?
Ellers kunne det egentlig være en ide at bruge din korte skitsering på hjemmesiden som huskeseddel. Kiggede tit på den hver gang jeg var i tvivl.
Takker endnu engang. Nu skal ansøgningerne afleveres!
Lover jer at det bliver sidste spørgsmål vedr. visum medmindre noget kokser. Men, der er også denne:
28. Entry permit for the final country of destination, where applicable
Issued by ….……………………….…….. ...Valid from ……………….……Until…….…………………….
Skriver man her hvilken dato man gerne vil afsted og tilbage?
28. Entry permit for the final country of destination, where applicable
Issued by ….……………………….…….. ...Valid from ……………….……Until…….…………………….
Skriver man her hvilken dato man gerne vil afsted og tilbage?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg er ikke sikker, men når du ikke HAR en 'Entry permit' endnu, så tror jeg ikke du skal skrive noget - du kan jo i sagens natur ikke skrive en gyldighedsperiode for noget, du ikke har 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh:
Super!
Så lader jeg bare den med entry permit stå tom.
Men, er der nogle er jer der ved om det gør noget at vi lander i kastrup først?
Super!
Så lader jeg bare den med entry permit stå tom.
Men, er der nogle er jer der ved om det gør noget at vi lander i kastrup først?
Det gør ikke noget at flyve til et andet land. Din kone skal bare have til hensigt at tilbringe det meste af tiden hos dig i Sverige.
Ja, selvfølgelig fordi jeg bor i Sverige. Men, jeg er bange for at det måske vil have en betydning for visumets udstedelse at der står, "Denmark, Kastrup"?
Skal jeg returnere billetterne og derefter flyve til Sverige? Det kommer selvfølgelig til at koste mig et par tusinde?
Skal jeg returnere billetterne og derefter flyve til Sverige? Det kommer selvfølgelig til at koste mig et par tusinde?
Det er også langt billigere at flyve til Københavns lufthavn end til Sturup.
Der er over 15.000 kr. i forskel for to
Der er over 15.000 kr. i forskel for to
Du har vist fået svar på dit spørgsmål. Der er ingen problemer i at flyve til et andet Schengen-land, i det her tilfælde Kastrup. Men første ankomstland er så Danmark og ikke Sverige, og det skal I så skrive på visumansøgningen. Det har ingen større betydning, om man flyver til det ene eller andet land.
Jeg skal altså være helt sikker før jeg sender ansøgningen afsted:
Men, kan det passe at jeg i referenbilaget skal skrive disse ting?
Din kone skal søge via det svenske konsulat, og i sin ansøgning skal hun oplyse:
• Hvorfor hun vil til Sverige (for at slutte sig til dig)
• Hvor længe hun vil blive i Sverige (mere end 12 mdr.)
• Hvordan hun vil forsørges sig i Sverige (det sørger hendes mand = du for)
• Hvilken slags pas hun har och hvor længe det er gyldigt
• Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)
• Om hun har tilladelse til indrejse i det land skal til efter at have været i Sverige (hun vil bo fast i Sverige).
For det jeg undre mig over er at når man søger disse slags visumer i blandt andet Danmark der skal man bestemt ikke nævne at hun har planer om at blive. Men, det skal jeg gøre i referentbilaget som jeg udfylder?
Men, kan det passe at jeg i referenbilaget skal skrive disse ting?
Din kone skal søge via det svenske konsulat, og i sin ansøgning skal hun oplyse:
• Hvorfor hun vil til Sverige (for at slutte sig til dig)
• Hvor længe hun vil blive i Sverige (mere end 12 mdr.)
• Hvordan hun vil forsørges sig i Sverige (det sørger hendes mand = du for)
• Hvilken slags pas hun har och hvor længe det er gyldigt
• Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)
• Om hun har tilladelse til indrejse i det land skal til efter at have været i Sverige (hun vil bo fast i Sverige).
For det jeg undre mig over er at når man søger disse slags visumer i blandt andet Danmark der skal man bestemt ikke nævne at hun har planer om at blive. Men, det skal jeg gøre i referentbilaget som jeg udfylder?
Blandt andet dette:
När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?
Her skriver jeg selvfølgelig datoen for indrejsen, men derefter? Skriver jeg så den dato min kone får skrevet i sin schengen visum ansøgning altså selve udrejse datoen?
Eller skal man fortælle dem at hun har planer om at blive der mere end 12 måneder?
När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?
Her skriver jeg selvfølgelig datoen for indrejsen, men derefter? Skriver jeg så den dato min kone får skrevet i sin schengen visum ansøgning altså selve udrejse datoen?
Eller skal man fortælle dem at hun har planer om at blive der mere end 12 måneder?
Forskellen er, at du er eu-borger, når du bor i Sverige, men bare en almindelig dansker, hvis du bor i Danmark. Og som ægtefælle til en eu-borger, kommer din kone under helt andre regler.
Hun behøver derfor ikke at skjule, at hun ikke har til hensigt at returnere til sit hjemland, men derimod vil søge visum for at kunne slutte sig til sin mand og derpå søge om et opholdskort i henhold til eu-retten
Hun behøver derfor ikke at skjule, at hun ikke har til hensigt at returnere til sit hjemland, men derimod vil søge visum for at kunne slutte sig til sin mand og derpå søge om et opholdskort i henhold til eu-retten
Super godt Skaanebo. Det er faktisk det sidste jeg mangler fordi jeg skal have sendt det afsted.
Men, referentbilag B det er mig der svarer. Jeg blev nemlig lidt forvirret.
For eksempel står
"När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?"
Det er her hvor jeg skriver mere end 12 måneder som mh har opfordret?
Så kommer denne: "Vilken är avsikten med besöket?"
Her har jeg at slutte sig til mig hendes mand også parantes mit navn.
Det jeg blev forvirret over i denne er hvem er det der udfylder den. Altså skal jeg skrive i 3. person og om man egentlig skulle skjule den reele hensigt om opholdstilladelse. Det sidste har jeg fået et fint svar på. Det første er jeg ikke helt sikker på.
Men, referentbilag B det er mig der svarer. Jeg blev nemlig lidt forvirret.
For eksempel står
"När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?"
Det er her hvor jeg skriver mere end 12 måneder som mh har opfordret?
Så kommer denne: "Vilken är avsikten med besöket?"
Her har jeg at slutte sig til mig hendes mand også parantes mit navn.
Det jeg blev forvirret over i denne er hvem er det der udfylder den. Altså skal jeg skrive i 3. person og om man egentlig skulle skjule den reele hensigt om opholdstilladelse. Det sidste har jeg fået et fint svar på. Det første er jeg ikke helt sikker på.