zaib skrev:Jeg arbejder fuldtid i dk, og min mand går faktisk til Dansk på nørrebro, sådan noget frivilligt. Han har jo fået opholdstilladelse i Sverige, så jeg føler at sagen er rimelig stærk. Skal jeg vedhæftet mine lønsedler når jeg skal søge opholdstilladelse i dk? Jeg har forstået det som , hvis man er gift skal man ikke er det korrekt?
Du skal dokumentere, hvad I levede af, medens I boede i Sverige, samt hvad I vil leve af i Danmark. D.v.s. ansættelseskontrakt og lønsedler for al den tid, I har boet i Sverige.
zaib skrev:Må vi godt flytte til dk, mig og min mand selvom han kun har opholdstilladelse i sverige?
Ja men din mand skal straks efter jeres flytning søge om en ny opholdstilladelse i Danmark. Den svenske opholdstilladelse giver ham kun lov til at være 90 dage i Danmark som turist.
zaib skrev:Og hvad med hvis vi flytter til dk, og han ikke får opholdstilladelse, skal vi så flytte tilbage til sverige?
Det er helt op til jer. Men din mand skal naturligvis forlade Danmark, hvis han får afslag på sin ansøgning om opholdstilladelse. Om du så i den situation rejser med ham, og hvor han rejser hen, det blander de danske myndigheder sig ikke i.