Pas fra ambassaden til FS - Problematisk!!
-
Betoncirkeline
Pas fra ambassaden til FS - Problematisk!!
Hejsa.
nåh jeg har lige et spørgsmål mht. pas og FS.
Vi afleverede ansøgning om FS for et par uger siden, og fik at vide, at min mand skulle forny hans pas, da det kun gælder et år, og de kun giver FS til 3 mdr. før passet udløber.
Derfor tog vi straks til den tyrkiske ambassade, og min mand fik en tid til møde på onsdag. Han ringede sp i dag for at høre om han skulle betale onsdag.
De siger så til ham om han har opholdstilladelse i DK, han siger nej, men det er derfor hans pas skal fornys. Så siger de til ham om han har nogle papirer fra militæret, da han ikke har været i militæret. Det har han ikke, men han betalte noget iden han tog ud af Tyrkiet for overhovedet at kunne komme ud. Nåh men så sagde de til ham, at han skulle tage tilbage til Udlændigestyrelsen og bede dem om en granti på han får FS før de kan forny hans pas.
Det regner jeg jo ikke liiiiigeeee med man bare får, da de skal se et pas blandt andet for at give FS. Dvs. det er da en ond cirkel.
Er der nogle der har prøvet det her? Eller ved hvad der sker for den tyrkiske ambassade? Måske min mand har misforstået noget.
Jeg håber nogle kender lidt til det.
Mvh.
BC
nåh jeg har lige et spørgsmål mht. pas og FS.
Vi afleverede ansøgning om FS for et par uger siden, og fik at vide, at min mand skulle forny hans pas, da det kun gælder et år, og de kun giver FS til 3 mdr. før passet udløber.
Derfor tog vi straks til den tyrkiske ambassade, og min mand fik en tid til møde på onsdag. Han ringede sp i dag for at høre om han skulle betale onsdag.
De siger så til ham om han har opholdstilladelse i DK, han siger nej, men det er derfor hans pas skal fornys. Så siger de til ham om han har nogle papirer fra militæret, da han ikke har været i militæret. Det har han ikke, men han betalte noget iden han tog ud af Tyrkiet for overhovedet at kunne komme ud. Nåh men så sagde de til ham, at han skulle tage tilbage til Udlændigestyrelsen og bede dem om en granti på han får FS før de kan forny hans pas.
Det regner jeg jo ikke liiiiigeeee med man bare får, da de skal se et pas blandt andet for at give FS. Dvs. det er da en ond cirkel.
Er der nogle der har prøvet det her? Eller ved hvad der sker for den tyrkiske ambassade? Måske min mand har misforstået noget.
Jeg håber nogle kender lidt til det.
Mvh.
BC
Re: Pas fra ambassaden til FS - Problematisk!!
Vores historie ligner lidt hinanden.. Vi fik også en brev om at vi skulle forlænge passet.. Er din mand i Dk nu eller tyrkiet.. Ambassaden sagde også til os at vi skulle sende en papir fra us hvor de mente at det var 100% sikkert at vi ville få tilladelse.. Det kunne vi så ikke få men vi sendte brevet som vi fik fra Us, der hvor de ´sagde at vi skulle forlænge passet.. Vi sendte passet en torsdag fik det igen mandag med forlængelse..
-
Betoncirkeline
Hej Sena.
Tak skal du have, det var sødt af dig.
Jeg har også snakket med US i dag, og er blevet beroliget lidt.
Min mand er i Danmark, og ambassaden sagde at han skulle vise dem brevet om jeg skulle stille garanti. Der har jeg i dag fået at vide af US, at så kunne jeg vise det og nå at få forlænget passet inden de udsteder opholdstilladelsen.
Dvs. jeg kan fornemme jeg skal være helt rolig, specielt hvis det kan lade sig gøre at få forlænget passet ved bare at sende kvitteringsbrevet.
Tak for hjælpen! Det var dejligt beroligende!
Mvh.
BC
Tak skal du have, det var sødt af dig.
Jeg har også snakket med US i dag, og er blevet beroliget lidt.
Min mand er i Danmark, og ambassaden sagde at han skulle vise dem brevet om jeg skulle stille garanti. Der har jeg i dag fået at vide af US, at så kunne jeg vise det og nå at få forlænget passet inden de udsteder opholdstilladelsen.
Dvs. jeg kan fornemme jeg skal være helt rolig, specielt hvis det kan lade sig gøre at få forlænget passet ved bare at sende kvitteringsbrevet.
Tak for hjælpen! Det var dejligt beroligende!
Mvh.
BC
Ja du kan bare tage det rolig.. Hvis det lykkedes for os, skulle det også gøre for jer..
Held og lykke
Held og lykke
-
Betoncirkeline
Tak for hjælpen, jeg er helt rolig nu:-)
Jeg håber det går godt med dig og din mand:-)
Mvh.
BC
Jeg håber det går godt med dig og din mand:-)
Mvh.
BC
Det håber jeg også.. Vi venter stadig og har ventet siden december.. Så snart kommer der noget, godt eller dårligt ved jeg ikke..
Jeg håber det lykkedes for alle, og ikke kun mig..
Jeg håber det lykkedes for alle, og ikke kun mig..
-
Betoncirkeline
Uha i venter endnu, men i er så kommet i 7 måneders bunken eller hvad? Det må i da næsten være kommet. Men jeg håber snart der sker noget for jer også, det er jo frygteligt at vente!!
Nej.. Vi fik vores kvittering meget sent, hvor der stod vi var kommet i 3. mdr bunken.. Og de regner med at vi får svar 12.05.10 så det må være kommet imorgen eller også for vi den senere..
-
Betoncirkeline
Åh gud, så er det jo vitterligt lige oppe over. Nøj det er spændende! Men det er da trist i har skulle vente så længe på kvitteringsbrevet, men jeg håber der snart komemr et brev til jer hvor der er gode nyheder:-)