Kan i måske hjælpe lidt? =) sverigeløsningen!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mustiik

Kan i måske hjælpe lidt? =) sverigeløsningen!

Indlæg af Mustiik » 25.04.2010 19:04:37

Hej :)

Mig og min mand har søgt om opholdskort via eu-reglerne i sverige
Ville bare lige høre om hvornår man CA. får svar , ved godt det kan tage op til 6 mån. men har hørt at det plejer at tage 2 måneder ca.

Og så har jeg hørt man kan vende tilbage til dk, og søge om opholdskort hvordan er det lige det er ? hvad kræver det helt præcist? ved godt man kan læse om det her på siden men synes det er lidt svært til at forstå, så hvis nogle af jer bare lige hurtigt ville forklare det!
Jeg arbejder i dk (på barsel nu) og har mit eget firma.

Hvordan søger man en læge + jordmoder i sverige ? for min jordmoder o.s.v er stadig i dk.
og hvis det nu er min mand får opholdskort kan vi så godt tage ude og rejse lige efter?

skaanebo

Re: Kan i måske hjælpe lidt? =) sverigeløsningen!

Indlæg af skaanebo » 25.04.2010 19:42:41

Læge finder du på en vårdcentral, prøv fx at finde nærmeste på www.hitta.se

i må rejse ud af Sverige i op til 6 mdr., når opholdskort er udstedt

fundiver199

Re: Kan i måske hjælpe lidt? =) sverigeløsningen!

Indlæg af fundiver199 » 26.04.2010 09:24:50

Mustiik skrev: Og så har jeg hørt man kan vende tilbage til dk, og søge om opholdskort hvordan er det lige det er ? hvad kræver det helt præcist?
Der kræves, at I har boet sammen i et andet EU-land end Danmark, og at du er dansk statsborger.

Det var den korte forklaring. Den lange og mere detaljerede forklaring kan du - som du selv er inde på - læse her på hjemmesiden. Og hvis du ikke forstår det, der er skrevet på hjemmesiden, så hjælper det jo ikke noget, at jeg skriver det samme til dig her i forum.

Besvar