Husk udløbsdato for pas ved FS.
-
Betoncirkeline
Husk udløbsdato for pas ved FS.
Hejsa.
I dag har jeg været hos Udlændingestyrelsen med min mand for at aflevere familiesammenførings papirer. Det gik fint, 1.5 times ventetid, men ellers ingen problemer.
DOG sagde den venlige dame i skranken, at vi skulle være opmærksom på min mands pas udløbsdato. Han fornyede det i marts 2010 og det gælder så 1 år frem. Derfor kan de kun give FS indtil passet udløber, faktisk kun indtil 3 mdr. før passet udløber. Det ville være fjollet, for så skulle vi søge igen så snart vi evt, har fået FS.
Derfor foreslog hun os, at ta' på ambasaden og forny hans pas til 2 år frem, så han får lov at være her i 2 år i stedet for 8 måneder. Vi indgav alle papirene, hun sagde vi bare skulle sende en kopi af det nye pas, når vi fik det.
Derfor, tjek op med udløbet på paset, og sørg for det holder to år. Bare et hint, jeg ved ikke om det er logik, jeg havde slet ikke tænkt på det, og har ikke læst om det nogle steder.
I dag har jeg været hos Udlændingestyrelsen med min mand for at aflevere familiesammenførings papirer. Det gik fint, 1.5 times ventetid, men ellers ingen problemer.
DOG sagde den venlige dame i skranken, at vi skulle være opmærksom på min mands pas udløbsdato. Han fornyede det i marts 2010 og det gælder så 1 år frem. Derfor kan de kun give FS indtil passet udløber, faktisk kun indtil 3 mdr. før passet udløber. Det ville være fjollet, for så skulle vi søge igen så snart vi evt, har fået FS.
Derfor foreslog hun os, at ta' på ambasaden og forny hans pas til 2 år frem, så han får lov at være her i 2 år i stedet for 8 måneder. Vi indgav alle papirene, hun sagde vi bare skulle sende en kopi af det nye pas, når vi fik det.
Derfor, tjek op med udløbet på paset, og sørg for det holder to år. Bare et hint, jeg ved ikke om det er logik, jeg havde slet ikke tænkt på det, og har ikke læst om det nogle steder.
Re: Husk udløbsdato for pas ved FS.
Jeg er glad for at du nævner det om fornyelses af passet, for det skulle jeg også gøre efter at have været en tur til US idag.
Da den filippinske ambassade ikke ligger i Danmark, er der andre steder at få min mands pas fornyet her i Danmark udover i Norge?? Hvad med den filippinske general konsulat, kan man henvende sig der??
Da den filippinske ambassade ikke ligger i Danmark, er der andre steder at få min mands pas fornyet her i Danmark udover i Norge?? Hvad med den filippinske general konsulat, kan man henvende sig der??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For tyrkiets vedkommende er det konsulatet (altså det tyrkiske i Kbh), der tager sig af fornyelse, men prøv da at tjekke det filippinske konsulats hjemmeside for, hvad de yder af service.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg har prøvet at checke den filippinske konsulat hjemmeside og skrevet en mail til dem angående om de fornyer filippinske pas, hvilket jeg inderst inde håber de gør.
Det blir jo en dyr affære at rejse frem og tilbage til Norge, plus skal man have taget pas billeder med blå/royal blue baggrund som er et krav på den filippisnke ambassade i Norge, efter at have læst mig frem på deres hjemmeside.
Øv en tur på til norge, + pas billeder og prisen på fornyelse af pas kommer til at koste en del.
Er der andre der har gode foreslag til at komme på en nemmere løsning end at tage hele vejen til norge for kun at fornye pas??? Må I endelig skrive det.
Forresten, har min mand fået processuelt ophold efter at have indgivet vores fs-ansøgning igår, får han det pr.automatik, eller er det bedst lige og spørge Udlændingeservice om det?
Det blir jo en dyr affære at rejse frem og tilbage til Norge, plus skal man have taget pas billeder med blå/royal blue baggrund som er et krav på den filippisnke ambassade i Norge, efter at have læst mig frem på deres hjemmeside.
Øv en tur på til norge, + pas billeder og prisen på fornyelse af pas kommer til at koste en del.
Er der andre der har gode foreslag til at komme på en nemmere løsning end at tage hele vejen til norge for kun at fornye pas??? Må I endelig skrive det.
Forresten, har min mand fået processuelt ophold efter at have indgivet vores fs-ansøgning igår, får han det pr.automatik, eller er det bedst lige og spørge Udlændingeservice om det?
Han har vel fået et stempel i passet efter I har indgivet ansøgningen, ikk?
Hvad der så sker når han skal rejse til Norge og forny passet, jeg mener hvad med stemplet som jo skal overføres til det nye pas, ved jeg ikke.
Det samme gør sig vel gældende når man på et eller andet tidspunkt under sit ophold vil få brug for at få fornyet passet.
Hvordan man får overført stempler til passet hvis man selv skal afhente passet i et andet land, dermed mener jeg hvordan man kan indrejse i danmark på et totalt blankt pas ved jeg ikke.
Med mindre man kan få passet tilsendt med posten og så må tage sagen op med US bagefter??
Hvad der så sker når han skal rejse til Norge og forny passet, jeg mener hvad med stemplet som jo skal overføres til det nye pas, ved jeg ikke.
Det samme gør sig vel gældende når man på et eller andet tidspunkt under sit ophold vil få brug for at få fornyet passet.
Hvordan man får overført stempler til passet hvis man selv skal afhente passet i et andet land, dermed mener jeg hvordan man kan indrejse i danmark på et totalt blankt pas ved jeg ikke.
Med mindre man kan få passet tilsendt med posten og så må tage sagen op med US bagefter??
-
fundiver199
Ja det koster at forny et filippinsk pas i Norge, så det havde været klogt, om din mand havde gjort det hjemme på Filippinerne, inden han rejste hertil. Men det er jo for sent nu, så I må bare bide i det sure æble og rejse til Norge, når passet skal fornyes.
Prøv at få noget positivt ud af det ved at kombinere det med en lille ferie. Norge er faktisk et dejligt land, som nok kan være et besøg værd, og så kan pasfornyelsen jo bare være noget, man får ordnet, når man er der alligevel, i stedet for at være det primære formål med rejsen.
Prøv at få noget positivt ud af det ved at kombinere det med en lille ferie. Norge er faktisk et dejligt land, som nok kan være et besøg værd, og så kan pasfornyelsen jo bare være noget, man får ordnet, når man er der alligevel, i stedet for at være det primære formål med rejsen.
Okay jeg står i en rimmelig svær situation, min mands pas skal som sagt fornyes, efter vi har indgivet familiesammenføring-ansøgning i fredags, men skal hans visum nu også forlænges inden den udløber? Og hvor får han gjort det henne?
Er det noget med at for at han må blive i DK lovligt, skal hans visum gælde, sålænge han opholder sig i landet? Og hvad hvis han er her på processuelt ophold, skal han så stadig have forlænget visummet´?
Hvad vil det være smartest at gøre, at få hans visum forlænget, inden den udløber og så derefter kan få fornyet hans pas? hos ambassaden??? Eller omvendt???
Hjælp hjælp hjælp!!!!!
Er det noget med at for at han må blive i DK lovligt, skal hans visum gælde, sålænge han opholder sig i landet? Og hvad hvis han er her på processuelt ophold, skal han så stadig have forlænget visummet´?
Hvad vil det være smartest at gøre, at få hans visum forlænget, inden den udløber og så derefter kan få fornyet hans pas? hos ambassaden??? Eller omvendt???
Hjælp hjælp hjælp!!!!!
-
fundiver199
Når I har søgt om familiesammenføring, så har din mand fået processuelt ophold og skal derfor ikke have forlænget sit visum. Men det processuelle ophold giver ham kun lov til at være i Danmark og ikke i f.eks. Norge. Så med mindre I kan nå at rejse til Norge og forny hans pas, inden visum udløber, så må I vente, til han har fået sin opholdstilladelse, og herefter kan han så rejse til Norge og få fornyet sit pas. Hvorefter han så skal søge om forlængelse af sin opholdstilladelse 1-2 måneder før, den udløber.
Hvornår udløber din mands pas da helt præcist, siden det haster så meget med at få det fornyet?
Hvornår udløber din mands pas da helt præcist, siden det haster så meget med at få det fornyet?
Jeg var forbi Udlændindingestyrelsen idag og ja de sagde præcis det samme, at han ikk skulle forlænge sit visum sålænge han har søgt om familiesammenføring, hans pas udløber d.17/1-2011. Men vi booker rejsen på torsdag, så vi allerede kan få hans pas fornyet med det samme. Vi har også kontaktet den filippinske ambasade i Norge og snakket med dem og fik at vide at der vil gå ca. 2-3 uger før han vil modtage sit fornyet pas.
-
fundiver199
Ja så havde det jo unægtelig været klogt, betydeligt nemmere og betydeligt billigere, om han havde sørget for at få det fornyet, inden han rejste til Danmark.
Men nu må I jo så bare en tur til Norge i stedet for. God tur!
Men nu må I jo så bare en tur til Norge i stedet for. God tur!
fundiver199 skrev:Når I har søgt om familiesammenføring, så har din mand fået processuelt ophold og skal derfor ikke have forlænget sit visum. Men det processuelle ophold giver ham kun lov til at være i Danmark og ikke i f.eks. Norge. Så med mindre I kan nå at rejse til Norge og forny hans pas, inden visum udløber, så må I vente, til han har fået sin opholdstilladelse, og herefter kan han så rejse til Norge og få fornyet sit pas. Hvorefter han så skal søge om forlængelse af sin opholdstilladelse 1-2 måneder før, den udløber.
Hej Fundi,
Vil lige spørge dig om fs ang. processuelt ophold. Vi har aflaveret papiret til local politi. Min mands pass er udløbet den 22 nov. 2010, så rådede den politi dame som vi snakkede med at vi skulle heller få det fornyet så hvis alt er i orden, så få man som regel 2 år visum. Men det du mener at man kan ikke rejse ud at denmark, forstår jeg ikke rigtigt. De har ikke beholdt hans original pass og helle ikke nogle stampte i sit pass. Politiet sagde bare at vi får nok kvittering fra us men hvornår kan hun ikke sige. Hans visum udløber den 10 juni. men hvad skal ske hvis vi ikke få kvittering til den tid. Jeg håber du kan hjælpe med nogle forklaring, da jeg turde ikke spørge mange ting ved dem da di virker lidt sur.
På forhånd mange tak.
-
fundiver199
Hvis din mands land har en repræsentation i Danmark, så kan I jo bare tage hen til dem og få hans pas fornyet. Og det er da en god ide at få gjort det så hurtigt som overhovedet muligt.
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere for regler for jeres land, men jeg tror at konsulatet, hvis der er et sådan, udfører det praktiske.
Som eksempel kan jeg nævne, at jeg har en kone fra Ghana og i Ghana er der kun et konsulat for det land jeg midlertidigt opholder mig i. Min kone skulle blot aflevere papirerne på konsulatet hvorefter de blev sendt til et nærliggende land, hvor der er en ambassade.
Jeg kan forestille mig, at det er det samme for jer. I afleverer passet på konsulatet, hvorefter det sendes til Norge og bliver fornyet.
Det tager selvfølgelig nok længere tid, end hvis I selv rejser til Norge, så hvis I skal bruge det hurtigt, kan det selvfølgelig være nødvendigt med rejsen for at hente det selv.
Som eksempel kan jeg nævne, at jeg har en kone fra Ghana og i Ghana er der kun et konsulat for det land jeg midlertidigt opholder mig i. Min kone skulle blot aflevere papirerne på konsulatet hvorefter de blev sendt til et nærliggende land, hvor der er en ambassade.
Jeg kan forestille mig, at det er det samme for jer. I afleverer passet på konsulatet, hvorefter det sendes til Norge og bliver fornyet.
Det tager selvfølgelig nok længere tid, end hvis I selv rejser til Norge, så hvis I skal bruge det hurtigt, kan det selvfølgelig være nødvendigt med rejsen for at hente det selv.
-
fundiver199
@Joy
Dette kunne jo evt. løse jeres problem:
"Consular Outreach Mission in Denmark (June 13, 2010)
Published on Thu, 29 Apr 2010 - 13:32
The Philippine Embassy will be conducting mobile Machine Readable Passporting Services in Copenhagen, Denmark on 13 June (Sunday) at the Storsal, Skt. Annæ Kirke at Hans Bogbinders Allé 2, 2300 København S starting 9AM-12NN and 1-6PM.
Kindly refer to our website for the Machine Readable Passport (MRP) application requirements and make sure to bring COMPLETE requirements. Please also make sure to include a photocopy of the data page of your old passport and its amendments page if any change has been made to your details in your passport. Application forms may be downloaded from our website as well."
Dette kunne jo evt. løse jeres problem:
"Consular Outreach Mission in Denmark (June 13, 2010)
Published on Thu, 29 Apr 2010 - 13:32
The Philippine Embassy will be conducting mobile Machine Readable Passporting Services in Copenhagen, Denmark on 13 June (Sunday) at the Storsal, Skt. Annæ Kirke at Hans Bogbinders Allé 2, 2300 København S starting 9AM-12NN and 1-6PM.
Kindly refer to our website for the Machine Readable Passport (MRP) application requirements and make sure to bring COMPLETE requirements. Please also make sure to include a photocopy of the data page of your old passport and its amendments page if any change has been made to your details in your passport. Application forms may be downloaded from our website as well."
Hej Fundiver199,
Det var rigtig pænt af dig at skrive det, men vi har allerede fået booket en rejse til Norge, og vi tager afsted allerede på onsdag, da vi ønsker at få min mands pas fornyet så hurtigst muligt, så vi kan få det stemplet og sent et kopi til US.
Tak for meddelesen ellers.
Hilsen
Joy
Det var rigtig pænt af dig at skrive det, men vi har allerede fået booket en rejse til Norge, og vi tager afsted allerede på onsdag, da vi ønsker at få min mands pas fornyet så hurtigst muligt, så vi kan få det stemplet og sent et kopi til US.
Tak for meddelesen ellers.
Hilsen
Joy