Indvandringsprøven!
Re: Indvandringsprøven!
For mig at se, er det mest konkrete i denne debat det indlæg som mbp skrev den 9/4. Han skrev:
På min skriftlige forespørgsel til US svarer de, at det forventes at prøve træder i kraft i efteråret 2010 og at forberedelsesmaterialet forventes at kunne rekvireres medio 2010.
Så jeg tror da mange stadig går og venter på at kunne finde ud af, hvad der skal ske hvornår, hvordan og for hvem.. Og hvordan man lige finder ud af dette ligenu, ved jeg ikke.
På min skriftlige forespørgsel til US svarer de, at det forventes at prøve træder i kraft i efteråret 2010 og at forberedelsesmaterialet forventes at kunne rekvireres medio 2010.
Så jeg tror da mange stadig går og venter på at kunne finde ud af, hvad der skal ske hvornår, hvordan og for hvem.. Og hvordan man lige finder ud af dette ligenu, ved jeg ikke.
Senest rettet af Kroshka 19.04.2010 15:14:32, rettet i alt 1 gang.
Hej Kroshka
Ja, du har ret.
Tror bare min mand og jeg vil glæde os over at opholdstilladelsen er i hus
Så kommer der vel et svar på et tidspunkt på alt det andet...
Ja, du har ret.
Tror bare min mand og jeg vil glæde os over at opholdstilladelsen er i hus
Så kommer der vel et svar på et tidspunkt på alt det andet...
Er lige blevet obs på, at loven om indvandringsprøven er endelig vedtaget.
Kun Enhedslisten og Radikale stemte imod.
Kun Enhedslisten og Radikale stemte imod.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
Gælder den for dem der har søgt???
Det er der vist ikke rigtig nogle der ved herinde.. og jeg er ikke helt sikker på, hvem der egentlig ved det - om det er US - eller integrationsministeriet.. eller
Men jeg ved, at der er givet accept på FS efter den 15. april - uden angivlese af krav om at en prøve skal beståes.
Men jeg ved, at der er givet accept på FS efter den 15. april - uden angivlese af krav om at en prøve skal beståes.
Det er ikke lykkedes mig at finde den fulde lovtekst, kun ændringerne. her står, at loven træder i kraft 1. maj i år.
Hvornår den i praksis kan gennemføres første gang, er et andet spørgmsål.
Hvornår den i praksis kan gennemføres første gang, er et andet spørgmsål.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
ja, og det er sådan set det sidste, der er det mest interessante... men noget kunne tyde på, at dem der har ansøgninger inde - ikke bliver bremset - eller får fs med en klausul om at prøven skal beståes.. men det kan jo skyldes, at man ikke er helt parat endnu...
-
fundiver199
Man er ikke parat til at holde prøverne endnu. Lederen for det center i Brøndby, hvor de skal holdes, har ifølge jobopslaget første arbejdsdag 1. maj 2010. Og han skal vel lige have ansat noget personale først o.s.v., før de kan begynde at afholde prøver....
ÆUG skal nok informere her på hjemmesiden, når vi ved noget mere konkret, men indtil da synes jeg bare, at folk skal prøve at lade være med at stresse over det.
ÆUG skal nok informere her på hjemmesiden, når vi ved noget mere konkret, men indtil da synes jeg bare, at folk skal prøve at lade være med at stresse over det.
" folk skal prøve at lade være med at stresse over det. "
Du har fuldstændig ret, men jeg stressede allerede over det, da der blev indført hjelmmel i loven til prøven for nogle år siden.......
Du har fuldstændig ret, men jeg stressede allerede over det, da der blev indført hjelmmel i loven til prøven for nogle år siden.......
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
.... man "stresser" vel oftest over det uvisse - og når man ikke ved hvordan man kan få svar på sine bekymringer... Kendte man svarene ville det tage det meste af "stresset". Nu ved man bare at der sker en ændring - men ikke hvem og hvornår.. osv
Senest rettet af Kroshka 22.04.2010 11:12:26, rettet i alt 1 gang.
Jammen det er nu engang en del af livet at må leve med uvished ind imellem, og når man skal man have med US at göre kan man lige så godt vänne sig til uvished etc. Det er en del af det at have en udenlansk og uönsket ägtefälle i DK med det nuvärende politiske system.
Tänk på alle dem som er arbejdslöse, på vente liste til operation på sygehus etc etc. Masser af mennesker må leve med uvished en gang imellem.
Tänk på alle dem som er arbejdslöse, på vente liste til operation på sygehus etc etc. Masser af mennesker må leve med uvished en gang imellem.
-
fundiver199
Hvis man har det svært med uvished, så kan man med fordel træffe en principiel beslutning om at benytte sig af EU-rettens regler. De bliver ikke ændret hver 8. måned i gennemsnit, så her ved man, hvad man har at rette sig efter, og kan derfor bedre langtidsplanlægge sin tilværelse.
Det virker til, at det godt kan tage lidt tid endnu inden prøven sættes i kraft - lige nu søger de 40 censorer til opgaverne...
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... roeven.htm
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... roeven.htm
Ja det ser ud som om det vare lidt før prøven bliver indført.
Den person som ansøgerne evt. kan rette henvendelse til, er faktisk den samme person som jeg tidligere har fortalt om, meddelte mig at prøven ville træde i kraft i efteråret.
Den person som ansøgerne evt. kan rette henvendelse til, er faktisk den samme person som jeg tidligere har fortalt om, meddelte mig at prøven ville træde i kraft i efteråret.
Hej på forum
Har læst alle indlæg om dette emne, da jeg er i panik. (forhåbentlig uden grund)
Min mand og jeg har opnået opholdskort til ham i sverige og vi flytter til dk 14 nov. hvor vi ville indlevere ansøgningen om opholdskort til ham i dk efter eu-reglerne.
MEN har så en veninde som søger efter de danske regler der fortalte mig dette om intergationsprøven mht at ansøge INDEN 1 nov for at undgå den.
Vil dog blot ha det HELT afklaret, VI RAMMES DA IKKE AF DENNE NÅR VI BRUGER EU-REGLERNE, VEL???
Er bevidst om tidspunktet, men håber på svar, da jeg ellers må vente på tlf åbningstider på US i morgen for at få svar, og i værste tilfælde haste ind med vores ansøgning..
TAK FOR ET SUPER FORUM! - Mvh carina
Har læst alle indlæg om dette emne, da jeg er i panik. (forhåbentlig uden grund)
Min mand og jeg har opnået opholdskort til ham i sverige og vi flytter til dk 14 nov. hvor vi ville indlevere ansøgningen om opholdskort til ham i dk efter eu-reglerne.
MEN har så en veninde som søger efter de danske regler der fortalte mig dette om intergationsprøven mht at ansøge INDEN 1 nov for at undgå den.
Vil dog blot ha det HELT afklaret, VI RAMMES DA IKKE AF DENNE NÅR VI BRUGER EU-REGLERNE, VEL???
Er bevidst om tidspunktet, men håber på svar, da jeg ellers må vente på tlf åbningstider på US i morgen for at få svar, og i værste tilfælde haste ind med vores ansøgning..
TAK FOR ET SUPER FORUM! - Mvh carina