Nej det er efter min opfattelse ikke korrekt. Men du kan jo selv læse de gældende regler i de to links, som jeg har givet, og så kan du ud fra det danne dig din egen mening om, hvorvidt den "9-punkts beskrivelse" er korrekt.
Da det er mig, som har skrevet det meste af vejledningsmaterialet på denne hjemmeside, er jeg det, man i mere officiel sammenhæng ville kalde for inhabil m.h.t. at svare på, om informationen på denne hjemmeside er korrekt eller ej. Jeg mener naturligvis, at alt, hvad der står på denne hjemmeside, er korrekt, men jeg kan jo lige som alle andre tage fejl.
Hvis du virkelig gerne vil vide det, så kan du skrive til ejeren af den anden hjemmeside og bede ham om at forklare dig, hvor i lovgivningen det står, at du skal lade din mand blive boende i Sverige, medens du selv flytter til Danmark. Samtidig kan du også bede ham om at forklare, hvorfor det efter hans mening er bydende nødvendigt, at du skal arbejde i Sverige.
Kan eller vil han ikke forklare dig disse ting ved at henvise til konkrete lovtekster, så er der nok ingen grund til at tro på rigtigheden af, hvad han skriver på sin hjemmeside. Men omvendt, får du en rigtig god forklaring med henvisning til den relevante lovgivning, så kan du jo poste den her i forum, så vi andre også kan blive klogere.
Mit forslag er dog, at du i stedet koncentrerer dig om at finde et sted at bo i Sverige, så I kan komme videre med jeres planer.
Vedr. lejekontrakt i Sverige
Re: Vedr. lejekontrakt i Sverige
Du må altså tro på alle os som allerede har gennemfört en flytning fra Sverige til DK med vores familie....du er velkommen til at kontakte mig på PM så skal du får en opskrift som gav opholdskort i DK til min mand med en behandlingstid på ca 2mdr., men det er som sgat helt op til dig selv. Her tager vi ikke betalt for råd 
Jeg kan ihvertfald godt stå indefor hvad alt Fundiver skriver
Altså alt i forhold til det der står på hjemmesiden. Det skal heller ikke misforståes 
Lige et lille spørgsmål til lejekontrakten i forhold til det link jeg fandt. Er det i orden det er håndskrift eller er det bedst at indtaste det på computeren?
Bare det er læseligt, må i skrive, som i vil. Husk i 2 eksamplarer, et til dig og et til udlejer