Stor hovedpine!!!
Re: Stor hovedpine!!!
Det lyder ikke så godt alt det der, men var det dig eller din ægtefælle der skrev og ville trække ansøgningen? For det er jo ansøgeren der skal trække sin ansøgning tilbage og ikke den danske ægtefælle.
Senest rettet af N17 20.04.2010 18:20:47, rettet i alt 1 gang.
N17:
Du synes at det ikke lyder så godt? Hvorfor?
Det var mig der trak ansøgningen tilbage her i DK
Du synes at det ikke lyder så godt? Hvorfor?
Det var mig der trak ansøgningen tilbage her i DK
De kan vel stille deres spørgsmål telefonisk, hvis det er vigtigt. Og gør i brug af eu-retten ved tilbagevenden til dk, så er det jo irrelevant, hvad konsulatet har gjort af gamle notater, når bare jeres ægteskab er reel og indgået af egen fri vilje. Så der er vel ingen grund til at være nervøs, tværtimod kan i jo være nok så nonchalante over for det danske konsulat, for det er jo ikke det konsulat, din kone overhovedet skal have noget med at gøre, når du først er flyttet til Sverige
Skaanebo:
Det er lige præcis det min kone siger. Men, jeg har svært ved at holde hovedet koldt.
Men, ægteskabet er selvfølgelig reelt og vi er heller ikke i familie eller lign. så derfor kan jeg ikke forstå hvad de vil spørge om når sagens også er trukket tilbage. De har haft en attitude overfor min kone som det er en nødvendighed at hun dukker op og det eneste jeg har været bange for er at det vil have givet nogle konsekvenser når vi kommer hertil.
Det er lige præcis det min kone siger. Men, jeg har svært ved at holde hovedet koldt.
Men, ægteskabet er selvfølgelig reelt og vi er heller ikke i familie eller lign. så derfor kan jeg ikke forstå hvad de vil spørge om når sagens også er trukket tilbage. De har haft en attitude overfor min kone som det er en nødvendighed at hun dukker op og det eneste jeg har været bange for er at det vil have givet nogle konsekvenser når vi kommer hertil.
Har du nogle forslag til hvad hun skal sige. Men, skal vel nemlig måske også passe lidt på at man ikke kommer i en dårlig tone med det danske konsul?
Hun kan bare sige som hun har gjort idag at min mand flytter til Sverige og vores familiesammenføringsansøgning er trukket tilbage og derfor er der ingen nødvendighed i af at dukke op. Hvis de insisterer kan hun bare svare at hvis det er vigtigt kan de sige det i telefonen?
Hun kan bare sige som hun har gjort idag at min mand flytter til Sverige og vores familiesammenføringsansøgning er trukket tilbage og derfor er der ingen nødvendighed i af at dukke op. Hvis de insisterer kan hun bare svare at hvis det er vigtigt kan de sige det i telefonen?
-
fundiver199
Glem de skrankepaver på det danske konsulat i Tyrkiet, dem kommer I jo alligevel aldrig til at have mere med at gøre, når din kone først er kommet til Sverige. Og naturligvis har de ingen ret til at forlange, at hun skal møde op og svare på spørgsmål, når I ikke længere ønsker noget fra dem.
De har allerede fået al den forklaring, som de på nogen måde kan have krav på at få.
De har allerede fået al den forklaring, som de på nogen måde kan have krav på at få.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mh1
- Kontakt:
Hvis det er dig, der har den, så skan den ind og send den med en mail, med en forklaring om at du ikke vidste, at du skulle registrere jer som gift i Danmark, så det har du ikke fået gjort. OG se at få det gjort, hellere i dag end i morgen, der kan jo gå nogle dage, før det fremgår i systemerne.
Ægteskaber registreres jo nemlig i folkeregisteret, og der er samarbejde mellem de svenske og danske folkeregistre, så står du i DK som ugift, vil de svenske myndigheder jo også kunne se det - og så kan det blive noget vanskeligt for din kone at overbevise det svenske konsulat om, at i er gift
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej mh,
Tak for dit svar!
Kan det være det!? Umiddelbart kan jeg heller ikke andet!? Men, min kone ringede igen og de har sagt til hende at hun er simpelthen nødt til at tage afsted til konsulatet. Min kone sagde så om de ikke kunne sige hvad det var i telefonen? Men, det ville de ikke!
Tak for dit svar!
Kan det være det!? Umiddelbart kan jeg heller ikke andet!? Men, min kone ringede igen og de har sagt til hende at hun er simpelthen nødt til at tage afsted til konsulatet. Min kone sagde så om de ikke kunne sige hvad det var i telefonen? Men, det ville de ikke!
-
mh1
- Kontakt:
Jeg tror, det vil være en god idé - har hun vielsesattesten, eller har du den? Hvis det er dig, der har den, så skan og send den hurtigst muligt - for dem på konsulatet ser det sikkert noget mystisk ud og de kan næppe få adgang til de tyrkiske registre (nüfus dairesi), så de ved hjælp af dem kunne konstatere at i er gift.
Bed hende om også at tage sine bryllupsbilleder med 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej MH,
Det er mig der har den røde bog hvor der står at vi er gift.
Men, jeg skal op til kommunen her lige om lidt.
Hvad skal jeg medbringe?
Hvorfor er det egentlig vigtigt for dem at vide det når jeg nu har trukket min ansøgning tilbage og at der reelt ikke er nogle process?
Det er mig der har den røde bog hvor der står at vi er gift.
Men, jeg skal op til kommunen her lige om lidt.
Hvad skal jeg medbringe?
Hvorfor er det egentlig vigtigt for dem at vide det når jeg nu har trukket min ansøgning tilbage og at der reelt ikke er nogle process?
Men, jeg kan stadig ikke forstå hvorfor hun skal op til dem!?
Og kan de gøre noget når de nu ser at jeg lige har registreret mig som gift? Er det noget der er strafbart?
Og kan de gøre noget når de nu ser at jeg lige har registreret mig som gift? Er det noget der er strafbart?
-
mh1
- Kontakt:
Jeg tror problemet er, at de har mistanke om at der er svindlet med papirer/oplysninger - fordi de har opdaget, at du ikke er registreret som gift i DK. Det er jo ikke just en sjældenhed, at papirer bliver forfalsket og at der gives falske oplysninger.
Men i har jo OMO-ren samvittighed
= problem yok!
Jeg gav dig et link til blanketten, der kan bruges når du vil registrere ægteskabet, men den kan du sikkert også udfylde når du er der. Der er plads til at din kone også kan skrive under, men det er godt nok at du gør det alene, bl.a. har Betoncirkeline jo fået registreret sit ægteskab FØR hendes mand kom til DK.
Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen tidsfrist, man skal overholde for at registrere sin vielse, så det eneste evt. strafbare, der kunne være tale om ved at man ikke får det gjort er nok, hvis man modtager hjælp fra det offentlige eller pension, hvor udbetalingen afhænger af, om man er gift eller ikke - uanset om ens ægtefælle bor sammen med en eller ej. Det har derfor ingen betydning for dig.
Men i har jo OMO-ren samvittighed
Jeg gav dig et link til blanketten, der kan bruges når du vil registrere ægteskabet, men den kan du sikkert også udfylde når du er der. Der er plads til at din kone også kan skrive under, men det er godt nok at du gør det alene, bl.a. har Betoncirkeline jo fået registreret sit ægteskab FØR hendes mand kom til DK.
Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen tidsfrist, man skal overholde for at registrere sin vielse, så det eneste evt. strafbare, der kunne være tale om ved at man ikke får det gjort er nok, hvis man modtager hjælp fra det offentlige eller pension, hvor udbetalingen afhænger af, om man er gift eller ikke - uanset om ens ægtefælle bor sammen med en eller ej. Det har derfor ingen betydning for dig.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej mh,
Jeg har nu været oppe hos kommunen og fået det ordnet. De siger jeg får en bopælsattest!? Kan det passe?
Men, der skulle stå at jeg er gift og min kones navn osv.
Er den god?
Svindlet!? Hmm. Så du mener det er en god ide at hun tager derop? Hvad har de så krav på at spørge om!?
Jeg har nu været oppe hos kommunen og fået det ordnet. De siger jeg får en bopælsattest!? Kan det passe?
Men, der skulle stå at jeg er gift og min kones navn osv.
Er den god?
Svindlet!? Hmm. Så du mener det er en god ide at hun tager derop? Hvad har de så krav på at spørge om!?
"Hvis det er dig, der har den, så skan den ind og send den med en mail, med en forklaring om at du ikke vidste, at du skulle registrere jer som gift i Danmark, så det har du ikke fået gjort. OG se at få det gjort, hellere i dag end i morgen, der kan jo gå nogle dage, før det fremgår i systemerne."
Det er mig der har den røde vielsesattest fra Tyrkiet. Medarbejderen på kommunnen sagde at jeg vil få den bopælsattest på fredag hvor der vist står at jeg er gift. Skal jeg ikke sende den ind til dem!? Jeg skal dog lige se om jeg kan finde en mail. Ellers sender jeg den bare til US som så kan sende den videre.
Er det nok eller skal min kone gå derop også selvom vi har trukket vores ansøgning tilbage og flytter til Sverige. Hun bryder sig nemlig absolut ikke om tonen der er blevet lagt frem på konsulatet.
Eller er det måske en bedre idag at jeg tager forbi udenrigsministeriet imorgen og giver en klage?
De har nemlig sagt til min kone at hun har tre uger til at komme forbi.
Det er mig der har den røde vielsesattest fra Tyrkiet. Medarbejderen på kommunnen sagde at jeg vil få den bopælsattest på fredag hvor der vist står at jeg er gift. Skal jeg ikke sende den ind til dem!? Jeg skal dog lige se om jeg kan finde en mail. Ellers sender jeg den bare til US som så kan sende den videre.
Er det nok eller skal min kone gå derop også selvom vi har trukket vores ansøgning tilbage og flytter til Sverige. Hun bryder sig nemlig absolut ikke om tonen der er blevet lagt frem på konsulatet.
Eller er det måske en bedre idag at jeg tager forbi udenrigsministeriet imorgen og giver en klage?
De har nemlig sagt til min kone at hun har tre uger til at komme forbi.