Søgt ophold i sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mustiik

Søgt ophold i sverige

Indlæg af Mustiik » 19.04.2010 13:06:13

Jeg har søgt om eu-ophold i sverige til min mand fra Tyrkiet!
men hvornår sender de ca. svar om det er blevet godkendt eller ej?
han har fået et papir på at han har søgt om opholdstilladelse som de sagde han skulle have på sig hele tiden.

jeg er gravid, og bor i sverige ! Men vil da helst føde i dk (med danske læger som forstår en) gør det noget eller ? hvad med børnepenge o.s.v?
har hørt om noget der hedder mors penge, i sverige hvad er det og hvordan er det lige med det?

jeg bor ikke i min egen lejlighed , bor hos nogle vi kender! men har overvejet at købe min egen lejlighed , det kan man godt ikk, imens sagen om opholdet er igang?
håber i vil kunne hjælpe mig ..

hilsen MIG!

skaanebo

Re: Søgt ophold i sverige

Indlæg af skaanebo » 19.04.2010 13:29:58

Hvis du bor i Skåne, bør du kontakte ØresundDirekt, eftersom de kan hjælpe dig med de fleste af dine spørgsmål.

Om du er berettiget til sundhedsydelser i Danmark afhænger fx af, om du er arbejdstager i Danmark. Men det kan ØresundDirekt forklare dig i detaljer.

Migrationsverket har 6 måneder til at behandle en ansøgning om opholdskort. Ofte går det hurtigere, men det kan altså godt tage op til 6 måneder.

Hvor i Sverige du bor, og om du ændrer adresse, mens du bor i Sverige, betyder ingenting i forhold til opholdskortet.

Besvar