Dansk/egyptisk "klub"

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Mrs Gabr

Dansk/egyptisk "klub"

Indlæg af Mrs Gabr » 26.06.2007 13:51:01

Jeg flytter sammen med min eyptiske mand, når han flytter til Danmark til oktober. Vi kunne godt tænke os venner der er lidt i samme "båd" som os dvs gerne dansk/egyptisk par.

Han er 35 år og pt hotel manager på et stort hotel i Hurghada, - jeg er 28 år og arbejder som speditør. Jeg har 2 børn fra tidligere ægteskab - dreng på 4 år og en pige på 8 år. Vi kan godt li en god middag -gerne egyptisk, sport, bowling. Hvis der er andre med egyptiske mænd, - ville det måske hjælpe lidt på at integrere ham og dulme hans nervøsitet over at flyttet til et så anderledes land så langt væk. Han har været på besøg i DK 2 gange. Vi taler endnu kun engelsk med hinanden, - men han er god til at forstå dansk når børnene snakker med ham.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 26.06.2007 15:26:47

Hej Mrs. Gabr.
Jeg ville bare lige sige, at det er godt at "se" dig i forum og høre, at kærligheden og fremtidsplanerne trives i bedste velgående! Og at din kæreste er blevet til din mand :-) Jeg håber, det går lidt bedre på familiefronten?
Tanker fra Anne.

Kristine

Indlæg af Kristine » 26.06.2007 15:48:33

Hej Mrs. Gabr -

Jeg ved ikke hvor I bor, men jeg skal giftes med min egyptiske kæreste til oktober - herefter søger vi om familiesammenføring. Han taler ikke dansk endnu, så vi taler også på engelsk. Han kommer til Danmark for anden gang i næste måned, og han er allerede rigtigt glad for landet og føler sig godt tilpas.

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis det er :D

Mange hilsener
Kristine

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 26.06.2007 19:09:58

ABJ78 skrev:Hej Mrs. Gabr.
Jeg ville bare lige sige, at det er godt at "se" dig i forum og høre, at kærligheden og fremtidsplanerne trives i bedste velgående! Og at din kæreste er blevet til din mand :-) Jeg håber, det går lidt bedre på familiefronten?
Tanker fra Anne.
Tak for velkomsten :D Ja vi var lige et smut om rådhuset d. 01.06.07 da han var her på turistvisum for anden gang.
Jo tak familiefronten har faktisk aldrig været bedre. Jeg går ud fra at du mener mine forældre der var SÅ meget imod at jeg kom sammen med "SÅDAN EN". De mødte ham nærmest under protest på hans 3 sidste dag, da han var her i marts. Og lynet slog ned - de var VILDE med ham :D hurra hurra. Det var næsten for meget af det gode. De er stadigvæk vilde med ham, og vi har lige været på weekendophold med dem. Fra at ha været hårdhudet dansk folkeparti vælgere i mange år, er de nu lige pludselig blevet medlem af Ny alliance. De kan næsten ikke vente til han flytter herop, og min far har fundet job til ham. Min g´far er selvstændig, og har også sagt at han kan jo altid arbejde lidt for ham mens han går i skole hvis han hellere vil det.........De er vendt 180 grader. :D Så det er bare dejligt, og jeg er hammer lykkelig. Nu skal vi så i gang med at søge fs, men vi venter til han kommer efter Ramadanen i oktober og så søger vi mens han er her på turist visum. Så må han nemlig blive her indtil fs er afgjort, - korrekt??????
Håber alle gamle bekendte herinde har det godt, - også de nye bekendte selvfølgelig :wink:

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 26.06.2007 19:10:26

Kristine skrev:Hej Mrs. Gabr -

Jeg ved ikke hvor I bor, men jeg skal giftes med min egyptiske kæreste til oktober - herefter søger vi om familiesammenføring. Han taler ikke dansk endnu, så vi taler også på engelsk. Han kommer til Danmark for anden gang i næste måned, og han er allerede rigtigt glad for landet og føler sig godt tilpas.

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis det er :D

Mange hilsener
Kristine
hej Kristine

jeg har sendt dig en PM :wink:
Senest rettet af Mrs Gabr 27.06.2007 19:33:12, rettet i alt 1 gang.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 27.06.2007 15:26:31

Hej Mrs Gabr!
Jamen, tillykke med brylluppet - så er du jo en Mrs :D Ja, det var det, jeg mente med familiefronten! Det er vel nok en rigtig god nyhed - dejligt, at dine forældre er blevet så glade for deres svigersøn, selvom du tidligere lød helt og aldeles opgivende!
Jeg håber det kommer til at gå let for jer, når I nu skal søge FS... I er vel nærmest sikre på ikke at skulle stille bankgaranti - det er jo bare super!
Hilsener fra Anne.

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 27.06.2007 19:36:38

ABJ78 skrev:Hej Mrs Gabr!
Jamen, tillykke med brylluppet - så er du jo en Mrs :D Ja, det var det, jeg mente med familiefronten! Det er vel nok en rigtig god nyhed - dejligt, at dine forældre er blevet så glade for deres svigersøn, selvom du tidligere lød helt og aldeles opgivende!
Jeg håber det kommer til at gå let for jer, når I nu skal søge FS... I er vel nærmest sikre på ikke at skulle stille bankgaranti - det er jo bare super!
Hilsener fra Anne.
Tak-ja opgivenhed er vendt til komplet lykke :D . Ja jeg tror ikke vi bliver bedt om at stille bankgaranti pga mine 2 dejlige unger fra ægteskabet med min danske ægtemand, - men kan jeg være sikker på det?????

knus fra

Tina

Sillotte
Geografisk sted: Sjælland / Egypten

Indlæg af Sillotte » 28.06.2007 15:34:58

Ja, stort tillykke med brylluppet, Mrs. Gabr. Det var skønt at høre :D

Og med hensyn til en dansk/egyptisk klub, så er vi bare friske på idéen - det ved du :wink:

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 02.07.2007 14:58:02

Sillotte skrev:Ja, stort tillykke med brylluppet, Mrs. Gabr. Det var skønt at høre :D

Og med hensyn til en dansk/egyptisk klub, så er vi bare friske på idéen - det ved du :wink:
Tak skal du ha' :D .

Vi laver en fest aften i november, - måske en dansk julefrokost. Dog uden flæskesteg og medister............. :lol: :wink: Vi må lige se om vi kan samle et par par, og finde ud af hvor det er mest praktisk at holde det.

kopter

tilbage igen

Indlæg af kopter » 06.07.2007 13:04:29

Hej Mrs Gabr, Silotte og jer andre med egyptisk kæreste/mand

Jeg er også tilbage i det nye forum.

Mrs. Gabr: Stort tillykke med bryllupet.

Jeg er lige nu i Hurghada hos min egyptiske kæreste. Jeg kom i april og ved endnu ikke hvornår jeg tager tilbage til DK. Kærligheden blomstrer som aldrig før, og vi arbejder på mr. J´s besøg i DK. Vi regner med at han kommer inden årets udgang, hvis alt går vel.

Bliver vores faste bopæl i DK, vil vi gerne være med i "klubben".

Mange "meget VARME" sommerhilsener fra Tine

egyptlove
Geografisk sted: Aalborg

egyptisk klub

Indlæg af egyptlove » 08.07.2007 11:09:55

Hej alle :D

Jeg er også egyptisk gift og vi bor nu er danmark. Vi syntes det ville være skønt at møde andre par i samme situation. Især for min mand, da det er hårdt for ham at være her uden familie og venner. Han har været her i knap 3 måneder nu.

Hilsen Egyptlove

Kristine

Indlæg af Kristine » 08.07.2007 17:07:39

Ih, Mrs Gabr, du har da virkeligt fået tilslutning til din klub :D Fantastisk initiativ :)

Jeg og min kommende mand bor i KBH (vi søger om FS til oktober) - hvor bor I andre henne?

Vi må lave et komsammen, hvor vi mødes på midten :wink:

Mange hilsener
Kristine

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 09.07.2007 08:15:18

Ja nu samler jeg lige trådene dvs hvor folk bor henne, og hvornår mændene ankommer. Så må vi jo lige finde udaf hvor og hvornår vi skal mødes. Jeg forslår november (december er som regel travl md for de fleste), - jeg vil meget gerne ligge hus til og min mand er en fremragende kok. Jeg kan dog desværre ikke tilbyde overnatning til alle i det mit hus ikke er ret stort. Vi kan også finde et mere centralsted for alle idet jeg jo godt ved at Åbenrå ikke ligefrem er Danmarks navle :lol:

Kom med gode foreslag ttil drøftelse.

Mrs Gabr

Indlæg af Mrs Gabr » 05.09.2007 10:35:08

Er der flere med egyptiske mænd/koner/kæreste der vil være med i vores lille klub????

Lotte
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Lotte » 24.09.2007 12:50:17

Hejsa,

Nu må jeg hellere lige smide en besked her også - men Tina du ved vi også gerne vil være med i jeres lille klub.

Jeg er også egyptisk gift og min mand kommer på besøg for første gang i Dk til November. Det var kun meningen han skulle komme et par uger, for at snuse til det hele og møde familien. Men nu er vi ved at planlægge om han kan blive 1-2 måneder istedet, så han får den manglende tilknytning til DK. Vi vil så søge FS engang i foråret, og hvis alt går som det skal flytter han herop i løbet af sommeren (så snart sagen er afsluttet selvfølgelig).

Jeg bor i Århus, og bliver højst sandsynligt også her vi slår os ned. Vi er begge 23 - Yasser fylder 24 til februar og jeg gør til juli.

Har jo snakket med et par stykker af jer allerede, men nu fik resten også lige den kort historie om os:-)

Godt initiativ med den her klub Tina!

Mvh. Lotte

Besvar