Nemkonto
Re: Nemkonto
Hejsa.
Hvis du arbejder i dk, så vil du stadig have din nem-konto. Har hele tiden haft min efter jeg flyttede til SE.
Hvis du arbejder i dk, så vil du stadig have din nem-konto. Har hele tiden haft min efter jeg flyttede til SE.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Sålænge du beholder din bankkonto, så beholder du også din nemkonto, uanset om du arbejder i DK eller ej.
Du behøver bare at have boet i DK og have et cpr.nr. for at få og beholde din bankkonto. Min mand har beholdt sin, selvom han aldrig har arbejdet lønnet i DK, og vi nu bor i Tyrkiet.
Du behøver bare at have boet i DK og have et cpr.nr. for at få og beholde din bankkonto. Min mand har beholdt sin, selvom han aldrig har arbejdet lønnet i DK, og vi nu bor i Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
fik et råd om at meddele min bank min adresse i sverige, da de(US) spørger hvorfor der står en dansk adresse når man bor i sverige.
Mit spørgsmål er så, hvis jeg fortæller min bank min nye adresse, vil der så ske noget med min nemkonto?
Er der grund til at oprette en bankkonto i sverige, hvis man ikke arbejder der?
Mit spørgsmål er så, hvis jeg fortæller min bank min nye adresse, vil der så ske noget med min nemkonto?
Er der grund til at oprette en bankkonto i sverige, hvis man ikke arbejder der?
-
fundiver199
Du skal naturligvis meddele både din bank og alle andre, som sender post til dig, hvor du bor. Man kan godt have en dansk bankkonto, selvom man bor i udlandet.N17 skrev:Mit spørgsmål er så, hvis jeg fortæller min bank min nye adresse, vil der så ske noget med min nemkonto?
Ja det kan være en fordel at få et svensk hævekort, især hvis du ikke har et VISA-Dankort. Og selv hvis du har et VISA-Dankort kan det måske være billigere at overføre penge fra en dansk til en svensk bankkonto en gang om måneden end at foretage betalinger og kontanthævninger med VISA-dankortet.N17 skrev:Er der grund til at oprette en bankkonto i sverige, hvis man ikke arbejder der?
Desuden er oprettelse af en bankkonto en af de ting, som viser over for Udlændingeservice, at du har haft et "reelt og faktisk ophold" i Sverige.
Hvad er ulempen ved at oprette en bankkonto i Sverige, siden du stiller dette spørgsmål?
Hvilken bank har du I dk? En del har filialer Eller samarbejdspartnere I Sverige, hvilket gør det lettere som dansker at få en svensk bankkonto
-
fundiver199
Nordea er en svensk bank, så du behøver ikke engang at skifte bank. Du kan bare bede dem om at oprette en svensk konto til dig foruden den danske, som du har i forvejen.
Du kontakter din bankrådgiver i Nordea og forklarer, at du vil flytte til Sverige. Så kan din danske rådgiver hjælpe dig med at oprette en konto i Nordea i Sverige. Såre enkelt
OK tak det vil jeg så gøre. Det vigtigste er bare jeg beholder min nemkonto.
Min Nordea bank i DK sagde at de ikke samarbejder med Nordea i sverige, så jeg skulle lave den i sverige.