"kærestevisum" fra Egypten
-
sorinafrydendah
"kærestevisum" fra Egypten
Jeg vil gerne have min kærste fra Egypten på besøg her i dk. Har nogenlunde styr på hvad jeg skal i forhold til de danske myndigheder. Det jeg er i tvivl om er hvordan og hvorledes det skal foregå efterfølgende på den Egyptiske ambassade? Ligeledes har jeg hørt at det koster en formue at få visum fra de Egyptiske myndigheder. er det korrekt og hvad koster det så?
-
fundiver199
Re: "kærestevisum" fra Egypten
Hvis din kæreste skal besøge dig i Danmark, så er det ham, der skal søge visum på den nærmeste danske ambassade. Den Egyptiske ambassade i Danmark kommer kun ind i billedet, hvis du ønsker at besøge Egypten og ikke kan gøre dette i form af et visumfrit turistophold. Men din kæreste skal naturligvis have et pas for at kunne rejse nogen steder hen, og det skal han have udstedt hos de Egyptiske myndigheder. Måske er det de to ting, du blander sammen? Du kan læse om visum til Danmark under ”jeg vil… søge visum”.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan prøve at kigge under dette:
https://www.tlscontact.com/eg2dk/docs.php
Lige nu virker linket desværre ikke ordentligt, men måske det gør senere. Jeg kunne ikke komme til de nærmere oplysninger om, hvad man skal vedlægge.
https://www.tlscontact.com/eg2dk/docs.php
Lige nu virker linket desværre ikke ordentligt, men måske det gør senere. Jeg kunne ikke komme til de nærmere oplysninger om, hvad man skal vedlægge.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
sorinafrydendah
Takker mange gange for jeres hjælp
.
Skal der ikke betales en masse penge til selve Egypten også for at vedkommende må rejse ud af landet ved i noget om det? eller er de 60 euro det hele beløb mon ??
Skal der ikke betales en masse penge til selve Egypten også for at vedkommende må rejse ud af landet ved i noget om det? eller er de 60 euro det hele beløb mon ??
-
fundiver199
Det er tænkeligt, at Ægypten har en rejseskat for sine egne statsborgere. Det har Filippinerne f.eks. og der udgør den knap 200 DKK, som skal betales i lufthavnen, før den rejsende får lov til at slippe ud af landet. Men det er vel noget, som din kæreste selv kan og bør undersøge, da det jo er hans land og deres regler, det drejer sig om.
-
sorinafrydendah
Ja det er han ved at undersøge. Er bare lidt utålmodig da tingene jo ikke går så hurtigt i Egypten 
-
mh1
- Kontakt:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
Betingelserne for at få visum
Følgende grundlæggende betingelser skal normalt være opfyldt, for at man kan få visum:
• Ens nationalitetspas eller anden form for gyldig rejselegitimation skal være gyldigt i tre måneder ud over visummets udløbsdato og må ikke være udstedt for mere end 10 år siden.
• Man skal normalt have en rejsesygeforsikring, der dækker eventuelle udgifter i forbindelse med hjemsendelse af helbredsmæssige grunde eller dødsfald, uopsættelig lægebehandling og akut hospitalsbehandling under opholdet. Rejsesygeforsikringen skal dække alle Schengen-landene, og minimumsbeløbet for forsikringsdækningen skal være 30.000 euro. Rejsesygeforsikringen skal være gældende i hele visummets gyldighedsperiode. Et visum kan afkortes, hvis rejsesygeforsikringen ikke gælder for hele perioden.
• Man må ikke være indberettet som uønsket til Schengen Informationssystemet (SIS).
• Man må ikke være indberettet på den danske indrejseforbudsliste. Det vil sige, at man ikke må være udvist og have et indrejseforbud i Danmark.
Man må ikke være omfattet af FN's eller EU's sanktionslister.
For Egypten gælder endvidere:
For at give visum til kærester – herunder ansøgere, der ønsker at indrejse i Danmark for at indgå ægteskab – kræves det, at det kan dokumenteres, at parterne har et sædvanligt fast parforhold. Det skal således kunne dokumenteres, at parret har mødt hinanden personligt, og at de har set hinanden inden for det seneste år inden visumansøgningen. Det er ikke nok, at parret kender hinanden gennem telefonisk og/eller skriftlig kontakt. Hvis parret ikke har større kendskab til hinandens personlige forhold, får ansøgeren afslag på visum.
OG:
For hele immigrationslandegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 58.603 kr. (2010-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år samt forældre. Udlændingeservice kan således efter en individuel og konkret vurdering stille krav til personen i Danmark om at stille en økonomisk garanti. Som eksempel kan nævnes de tilfælde, hvor en visumansøgers tilknytning til hjemlandet er usikker, fx på grund af ansøgerens manglende beskæftigelse og unge alder. Et andet eksempel kan være de tilfælde, hvor en visumansøger ønsker at besøge sin kæreste eller forlovede i Danmark, og hvor der er en risiko for, at ansøgeren tager længerevarende ophold i Danmark eller i de øvrige Schengen-lande. Der kan gives afslag på en ansøgning om visum i tilfælde, hvor personen i Danmark ikke vil eller ikke har mulighed for at stille en økonomisk garanti.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
sorinafrydendah
Ja puha alt det papir, Danmark er ikke sådan lige at "smutte" på besøg i 
Det var også min første tanke, da jeg kiggede på listen over nødvendige papirer som skal medbringes når man indgiver sin visumansøgning.sorinafrydendah skrev:Ja puha alt det papir, Danmark er ikke sådan lige at "smutte" på besøg i
Jeg synes nu, at det er grotesk, at min mand skal have 31500 kr. på sin konto (Ifølge det mh skriver) for at komme og besøge mig, især med tanke på, at jeg jo i invitationsbrevet skriver, at jeg sørger for alle udgifter i forbindelse med rejsen og opholdet. Er der eventuelt noget jeg har misforstået der?
-
mh1
- Kontakt:
@ Egdk, Som du kan se på http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
nævner de ikke noget om, at man kan fremvise en 'sponsor' i stedet - og hvis du kigger under de øvrige indslag om visum, vil du se at bl.a. et dansk-tyrkisk ÆGTEPAR har fået besked på at den tyrkiske ægtefælle skal dokumentere at råde over 46 euro/dag (350 kr).
På fx den danske ambassade i Indiens side kan man se, at de indtil videre har accepteret en 'sponsor'erklæring, men det accepteres altså pt ikke ved ansøgning til den danske ambassade i Tyrkiet.
Du skriver ikke, hvor din mand er fra, det skulle slet ikke undre mig om der diskrimineres groft mod statsborgere fra lande, hvor DK får mange indvandrere fra.
nævner de ikke noget om, at man kan fremvise en 'sponsor' i stedet - og hvis du kigger under de øvrige indslag om visum, vil du se at bl.a. et dansk-tyrkisk ÆGTEPAR har fået besked på at den tyrkiske ægtefælle skal dokumentere at råde over 46 euro/dag (350 kr).
På fx den danske ambassade i Indiens side kan man se, at de indtil videre har accepteret en 'sponsor'erklæring, men det accepteres altså pt ikke ved ansøgning til den danske ambassade i Tyrkiet.
Du skriver ikke, hvor din mand er fra, det skulle slet ikke undre mig om der diskrimineres groft mod statsborgere fra lande, hvor DK får mange indvandrere fra.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
sorinafrydendah
Ja nogen gange kan man godt få den følelse.
Min mand er fra Egypten.mh skrev:@ Egdk, Som du kan se på http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
Jeg tror jeg har misforstået dit indlæg. Jeg troede du talte om Egypten
-
mh1
- Kontakt:
@ sorinafrydendah og Egdk:
Nu fik jeg det til at virke for Egypten. Og nej, der skal man sørme ikke stille med 31.500 kr. på bankbogen - hvis man fx har et job og skal besøge en ven/kæreste, skal man mht. sine finanser bare vedlægge kopi af de seneste tre måneders kontoudtog, og hvis man fx er studerende og skal besøge sin danske ægtefælle det samme + kopi af ‘sponsor’brev og den danske ægtefælles seneste tre måneds lønsedler (foruden alt det andet, man skal vedlægge altså).
Det er åbenbart sådan, at tyrkiske statsborgere udsættes for diskrimination....
Nu fik jeg det til at virke for Egypten. Og nej, der skal man sørme ikke stille med 31.500 kr. på bankbogen - hvis man fx har et job og skal besøge en ven/kæreste, skal man mht. sine finanser bare vedlægge kopi af de seneste tre måneders kontoudtog, og hvis man fx er studerende og skal besøge sin danske ægtefælle det samme + kopi af ‘sponsor’brev og den danske ægtefælles seneste tre måneds lønsedler (foruden alt det andet, man skal vedlægge altså).
Det er åbenbart sådan, at tyrkiske statsborgere udsættes for diskrimination....
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
sorinafrydendah
Takker endnu engang for oplysningen. Det er da undeligt at regler retfærdige/logiske eller ej ikke er ens, når det er lande under samme kategori
. Det letter jo det hele lidt mere at han kan komme herop på besøg
.