emergency hjælp
emergency hjælp
Jeg har et kæmpe problem!!
Min mand har søgt om opholdskort, men stadig intet svar fået. Det er nu sådan at hans morfar er blevet meget alvorlig syg. Hvad kan man gøre nu?Kan han godt tage tilbage til hjemlandet? og hvad så når immigrationsverket har taget deres beslutning at han har fået, hvad gør vi så? da han ikke vil være i sverige længere?Eller hvad synes I, han skal gøre? er det muligt han kan tage afsted, også komme tilbage efter han har fået opholdskort?
Min mand har søgt om opholdskort, men stadig intet svar fået. Det er nu sådan at hans morfar er blevet meget alvorlig syg. Hvad kan man gøre nu?Kan han godt tage tilbage til hjemlandet? og hvad så når immigrationsverket har taget deres beslutning at han har fået, hvad gør vi så? da han ikke vil være i sverige længere?Eller hvad synes I, han skal gøre? er det muligt han kan tage afsted, også komme tilbage efter han har fået opholdskort?
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: emergency hjælp
Hvis det er tvingende nødvendigt, at din mand rejser hjem til sin syge moster, kan han jo bare blive der indtil i kan få opholdskortet. Der er ingen regler for, at han ikke må rejse hjem igen. Men han kan ikke rejse ind i Sverige igen uden.
Hvis de svenske myndigheder sender kortet til jeres fælles adresse i Sverige - formentligt anbefalet - så du skal være til stede på adressen, når postbudet kommer - kan du rejse ned til ham med det.
Det er nødvendigt at fremvise opholdskortet, når han vil ind i Sverige igen.
Hvis de svenske myndigheder sender kortet til jeres fælles adresse i Sverige - formentligt anbefalet - så du skal være til stede på adressen, når postbudet kommer - kan du rejse ned til ham med det.
Det er nødvendigt at fremvise opholdskortet, når han vil ind i Sverige igen.
-
fundiver199
Din mand kan godt rejse ind i Sverige igen, men ikke uden at søge om og få udstedt et visum, eller have fået sit opholdskort. Jeg synes, at I skulle tale med Migrationsverket, og fortælle dem, hvad situationen er. Måske kan din mand få en tilbagerejsetilladelse på forhånd, og selv hvis han ikke kan, så ved de i det mindste, at han ikke længere opholder sig i Sverige.
Okay det betyder så at han godt kan tage hjem igen, også skal jeg tage til immigrationsverket når han får sit opholdskort. Men jeg vil lige sige, at da vi afleverede vores ansøgning og papir, tog de ikke et billed af min mand, og vi har heller ikke givet 3 billeder med, da de ikke spurgte om det.. Hvad gør man så?
JKeg har hørt fra en ven, at så skal han fra sit eget hjemland kontakte den svenske ambasade og de vil derfra sende ham opholdskortet,, er dette korrekt?
JKeg har hørt fra en ven, at så skal han fra sit eget hjemland kontakte den svenske ambasade og de vil derfra sende ham opholdskortet,, er dette korrekt?
-
fundiver199
Ja det vil jeg da tro. Det lyder da rimeligt, at opholdskortet kan fremsendes til den nærmeste svenske ambassade, hvis din mand opholder sig i sit hjemland. Lige som et visum bliver det.
okay, men synes i vi skal tage til immigrationsverket imorgen og høre ad? jeg bange for de stopper det hele, hvis de finder ud af at han gerne vil rejse hjem igen.
-
fundiver199
Man kan jo være bange for så meget, men din mand har jo en legitim grund til, at han gerne vil rejse til sit hjemland i et stykke tid, og at det skal være lige nu. Så hvorfor tage evt. sorger på forskud og forvente det værste.
okay tak, men han har besluttet han tager tilbage for et stykke tid, kan simpelthen ik blive anderledes da han er den ældste søn i familien ( og i den kultur spiller det en vigtig rolle)
Jeg er bare så bange for at når han rejser, at der vil slå fejl ved et eller andet.. men der er ikke noget at gøre, han har tænkt sig ikke at sige det til immigrationsverket, men liste ud.
for det andet jeg har ringet til vores sagsbehandler 400 gange, entet er der optaget, ellers så tager hun detn ikke, jeg er godt nok træt af det, har
Jeg er bare så bange for at når han rejser, at der vil slå fejl ved et eller andet.. men der er ikke noget at gøre, han har tænkt sig ikke at sige det til immigrationsverket, men liste ud.
for det andet jeg har ringet til vores sagsbehandler 400 gange, entet er der optaget, ellers så tager hun detn ikke, jeg er godt nok træt af det, har