Gennemgang af mit forløb.
Gennemgang af mit forløb.
Hej alle hjælpende mennesker! Jeg har lyst til at skrive til ÆUG omkring mit forløb ifm. med at få ophold til min kone fra thailand. Jeg mødte hende i 2008, på en ferie. Jeg rejste ned til Thailand d. 1 Januar 2009, i 2.5 måned for at være sikker på om det nu osse skulle være os. Da jeg rejste hjem i Marts 2009, var vi sikre på at det skulle være os, og vi havde planlagt at gifte os i August. Nu skulle jeg så igang med at forberede en masse ting: Sende de rigtige dokumenter til den danske amb. i Bangkok, så vi kunne blive gift i Thailand,- finde en lejlighed i Malmø, for 3 måneder osv. Alt er gået fuldstændig glat og uden problemer af nogen art, udelukkende ved at følge forummet her. Jeg sende de relevante papirer til amb. i Bangkok, og fik at vide at jeg skulle hente en attest på at jeg var fri til at blive gift, når jeg kom til Thailand. Jeg fik en lejlighed i Malmø d. 1. Juli og flyttede alle mine ting derover i et par week-ender i juli. Afmeldte mig folkeregistret d. 25 juli, og gik på skatteverket i Malmø dagen efter og blev registreret og fik et(hedder det et erbjudan?) som jeg tog med til Bangkok d. 2 August. Vi hentede attesten d. 3. August på amb, og tog til et amphur, og blev gift, og tog ud og fik den oversat og tilbage til den danske amb og få den godkendt. Nu tog vi til den svenske amb. i Bangkok, for at få lavet et hurtigt (og gratis)visum til Malmø. Vi viste vielsespapirer og erbjudan og udfyldte nogle papirer, og amb sagde at vi kunne hente visum ugen efter. Vi havde bedt om et visum gældende fra 1. september og 90 dage(da jeg så regnede med at vi kunne tage til Malmø i 89 dage og derefter til Danmark, inden visum udløb) Vi ank. til Københavns lufthavn d. 1. september og tog toget til Malmø. Et par dage efter gik vi til skatteverket og fik personbevis til min kone og fik registreret vielsen. Da vi havde fået et personbevis, gik vi til Migrationsverket og sad i kø en halv time, derefter kom vi ind og fremlagde vores papirer. Efter 20-25 min, havde min kone fået opholdstilladelse i 5 år! Vi sagde lejligheden op i malmø, og fandt en i Danmark fra d. 1. December. Den 7. December indgav vi ansøgning, og hun fik ophold d. 27 Januar. D. 25 Feb indgav vi ansøgning om ophold for hendes børn, og de har fået ophold d. 6. April. HELE fremgangsmåden har jeg fra ÆUG. TAK!!
Re: Gennemgang af mit forløb.
Tillykke med det!
Lige et opklarende spørgsmål: Var børnene ikke med i Malmø, eller hvorfor indgav I ikke en ansøgning for dem samtidig med din kone?
Lige et opklarende spørgsmål: Var børnene ikke med i Malmø, eller hvorfor indgav I ikke en ansøgning for dem samtidig med din kone?