Hej,
Jeg har ansøgt om visum efter eu-reglen i syrien hos den svenske ambassade. Jeg var dernede sammen med min kone og min mor hvor vi afleverede ansøgningen. Vi blev spurgt hvorfor mine nogle af papirene var fra DK(bankopgørelse osv.), og jeg forklarede at jeg var en euborger, og kvinden forstod. Vi blev bedt om at vente et øjeblik, og efter 15 min. blev vi kaldt ind til skranken igen, og kvinden sagde, at konsulaterne indenfor har accepteret/godkendt hendes krav på 90 dage, og de har givet hende alle 90 dage som vi har forlangt. Vi fik en kvittering med sagnummer osv. og kvinden sagde der vil gå 1 måned til vi får endelig svar. Hun sagde sverige også skal godkende. Hvis der var manglende papire ville de sige det med det samme, men det hele var iorden siden de godkendte allerede der'.
Mit spørgsmål er: Er der overhovedet chance for at den vil blive afvist selvom ambassaden har godkendt hendes 90 dage? Må de ifølge loven gerne afvise?
Jeg afleverede: Personbevis inbjudan og personnummer. Ansættelseskontrakt og bankopgørelse fra de sidste 3 måneder hvor der er 40000 DKK på. Vielsesattest, kopi af konens pas osv osv.
Visum ansøgning gjort - afventer svar
-
fundiver199
Re: Visum ansøgning gjort - afventer svar
Ja ansøgningen kan blive afslået, hvis man ikke mener, at du er omfattet af EU-rettens regler om fri bevæge-lighed men f.eks. blot holder ferie i Sverige i en kort periode. Eller hvis man ikke mener, at jeres ægteskab er reelt. Eller hvis man mener, at din kone ikke er den person, hun udgiver sig for at være. Eller hvis man mener, at din kone er til fare for den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden i Sverige.
Om noget af det ovenstående evt. er tilfældet, det er du nok selv den nærmeste til at svare på.
Om noget af det ovenstående evt. er tilfældet, det er du nok selv den nærmeste til at svare på.
1.Hvordan kan de komme til den afgørelse at jeg holder ferie i sverige. Jeg har været der siden 1.februar og betalt husleje til en lejlighed jeg bor i sammen med en sambo. Jeg har fået personnummer og personbevis. Hvis nu der kommer en afvisning af den grund, hvad skal man så gøre?
2. med hensyn til vielsesattest, så har vi oversat den og desuden sagde en vejleder i syrien, at hvis de ikke har tiltro til vielsesattesten så vil i blive bedt om at blive viet igen hos den syriske domstol hvilket tager 3 dage. Men dette fik vi ikke besked på, hvilket vi tager som en acceptering af vielsesattesten.
3. Min kone er 100% den hun giver sig ud for, og hun har alt papir i original form. inklusive pas osv.
4. Hun er slet ikke i fare for nogen, da hun er studerende og har ikke været i fængsel eller noget.
2. med hensyn til vielsesattest, så har vi oversat den og desuden sagde en vejleder i syrien, at hvis de ikke har tiltro til vielsesattesten så vil i blive bedt om at blive viet igen hos den syriske domstol hvilket tager 3 dage. Men dette fik vi ikke besked på, hvilket vi tager som en acceptering af vielsesattesten.
3. Min kone er 100% den hun giver sig ud for, og hun har alt papir i original form. inklusive pas osv.
4. Hun er slet ikke i fare for nogen, da hun er studerende og har ikke været i fængsel eller noget.
-
fundiver199
Det gør der jo heller ikke, hvis det forholder sig, som du beskriver det. Men du spurgte, om det er teoretisk muligt at få afslag, og ja det er det naturligvis. Men det er jo ikke det samme som, at I behøver at bekymre jer om, hvorvidt din kone skulle få afslag, hvis I opfylder de meget få og simple betingelser, som der er for, at hun har ret til indrejse og ophold i Sverige.lowas skrev:1.Hvordan kan de komme til den afgørelse at jeg holder ferie i sverige. Jeg har været der siden 1.februar og betalt husleje til en lejlighed jeg bor i sammen med en sambo. Jeg har fået personnummer og personbevis. Hvis nu der kommer en afvisning af den grund, hvad skal man så gøre?
Men jeg kender jo ikke jeres forhold. Jeg kan ikke vide, om du f.eks. bor i et lejet sommerhus og ikke er blevet folkebogført i Sverige. Eller om du har proforma adresse i Sverige. Jeg kan ikke vide, om I har indgået et proformaægteskab. Jeg kan ikke vide, om din kone er medlem af en terrorgruppe eller et internationalt kartel af narkoforbrydere. Og så videre. Og derfor kan jeg naturligvis heller ikke fortælle dig, at det er 100% sikkert, at hun vil få et visum. Jeg kan blot fortælle dig, at hvis intet af det ovenstående er tilfældet, så vil hun efter al sandsynlighed få sit visum.
Det er lidt det samme som, hvis du ringer til US og spørger, hvordan det går med din sag. Så kan du heller ikke få at vide, om I vil få afslag eller tilladelse. Du kan kun få at vide, hvordan reglerne er i hovedtræk, og så må du selv ud fra den information prøve at vurdere, hvordan sagen står.