Jeg tror ikke, at du behøver at tage hen på Migrationsverket for at invitere din kone på besøg. Du skal nok bare sende hende de papirer, som hun skal aflevere som bilag til sin visumansøgning og ikke har i forvejen.
Det kunne f.eks. være:
* Underskrevet invitationsbrev på det sprog, som I taler sammen og evt. oversat til engelsk
* Kopi af dit pas
* Kopi af dit svenske personnummerbevis
* Kopi af din lejekontrakt i Sverige
* Kopi af dine seneste 3 lønsedler
* Kopi af jeres vielsesattest, hvis hun ikke selv har en kopi af den
Listen er ikke nødvendigvis korrekt eller udtømmende, så læs selv, hvad de skriver på Migrationsverkets hjemmeside og på den svenske ambassades hjemmeside i din kones hjemland.
Eller følg det udmærkede råd om at benytte dig af en gratis retshjælp, hvis du gerne vil have nogen til at sidde ved siden af dig og hjælpe dig med at få styr på alle detaljerne og f.eks. læse korrektur på dit invitationsbrev.
Visum til min kone i Tyrkiet
Re: Visum til min kone i Tyrkiet
Hej Fundiver,
Hvad skal der stå i sådan et invitationsbrev når det er en turistvisum ansøgning via eu reglerne. Jeg har nemlig et pej om hvad der skulle stå hvis det var til Danmark man søgte visum.h
Hvad skal der stå i sådan et invitationsbrev når det er en turistvisum ansøgning via eu reglerne. Jeg har nemlig et pej om hvad der skulle stå hvis det var til Danmark man søgte visum.h
-
fundiver199
http://www.migrationsverket.se/info/141.html
Inbjudan från dig krävs
Den du vill bjuda in ska ha en inbjudan från dig. Migrationsverket har en särskild blankett referentbilagan (inbjudan), Bilaga E, nr 213031 som du ska fylla i och skicka till den du vill bjuda in. Du ska också skicka med ett särskilt personbevis för ändamålet, Inbjudan, som du beställer från Skatteverket.
.........................
Hvis du ikke forstår svensk, så findes www.migrationsverket.se også på engelsk
Inbjudan från dig krävs
Den du vill bjuda in ska ha en inbjudan från dig. Migrationsverket har en särskild blankett referentbilagan (inbjudan), Bilaga E, nr 213031 som du ska fylla i och skicka till den du vill bjuda in. Du ska också skicka med ett särskilt personbevis för ändamålet, Inbjudan, som du beställer från Skatteverket.
.........................
Hvis du ikke forstår svensk, så findes www.migrationsverket.se også på engelsk
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Adressen til det svenske konsulat i Istanbul:
Istiklal Caddesi 247 (Tünel)
Beyoglu, Istanbul
Tel:
+90-212-334 0600
Fax:
+90-212-252 4114
Email:
generalkonsulat.istanbul@foreign.ministry.se
Email Visa Section:
generalkonsulat.istanbul-visum@foreign.ministry.se
ansøgningsskema på:
http://www.swedenabroad.com/SelectImage ... samain.pdf
Ansøgninger om visa modtages mandag til torsdag 12.00-12.30.
Telefontid mandag til torsdag 14.00- 16.00, tel. 0212 334 06 06.
Vize başvuru sistemi
İsveç Başkonsolosluğu vize işlemlerini kolaylaştırabilmek için İstanbul Vize firması ile anlaşmıştır. İstanbul'daki vize başvuruları bu firma üzerinden kabul edilmektedir.
İstanbul Vize, vize başvurularını kabul etmekte ve biyometrik fotoğraf çekimi için Başkonsolosluktan randevu almaktadır.
Bu konuda daha fazla bilgiyi www.isvecvizesi.com adresinden temin edebilirsiniz.
Direkt başvuru yapmak için Pazartesi-Perşembe günleri, 12.00 -12.30 arası Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeniz gerekmektedir.
Istiklal Caddesi 247 (Tünel)
Beyoglu, Istanbul
Tel:
+90-212-334 0600
Fax:
+90-212-252 4114
Email:
generalkonsulat.istanbul@foreign.ministry.se
Email Visa Section:
generalkonsulat.istanbul-visum@foreign.ministry.se
ansøgningsskema på:
http://www.swedenabroad.com/SelectImage ... samain.pdf
Ansøgninger om visa modtages mandag til torsdag 12.00-12.30.
Telefontid mandag til torsdag 14.00- 16.00, tel. 0212 334 06 06.
Vize başvuru sistemi
İsveç Başkonsolosluğu vize işlemlerini kolaylaştırabilmek için İstanbul Vize firması ile anlaşmıştır. İstanbul'daki vize başvuruları bu firma üzerinden kabul edilmektedir.
İstanbul Vize, vize başvurularını kabul etmekte ve biyometrik fotoğraf çekimi için Başkonsolosluktan randevu almaktadır.
Bu konuda daha fazla bilgiyi www.isvecvizesi.com adresinden temin edebilirsiniz.
Direkt başvuru yapmak için Pazartesi-Perşembe günleri, 12.00 -12.30 arası Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeniz gerekmektedir.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG