garanti
Re: garanti
Ok hvad kunne kravene eventuelt være til at få stillet sådan en anfordringsgaranti?
... at banken føler sig sikker på, at de kan indrive pengene hos dig, hvis anfordringsgarantien skal udbetales..
Igen jeg er ikke ekspert.
Men jeg går stærkt ud fra at banken laver en kredit vudering som ved et lån. Så hvis man kan låne pengene kan man nok også få banken til at stille en anfordringsgaranti.
Det eneste tilfælde jeg lige kan se hvor det vil være en fordel at bruge en deponeringskonto er hvis man har en privatøkonomi hvor der ikke betyder så meget at binde 62.000 i 7 år.
Og hvis man alligevel skal låne til garantien må det da altid være en fordel med en anfordringsgaranti ??
Men jeg går stærkt ud fra at banken laver en kredit vudering som ved et lån. Så hvis man kan låne pengene kan man nok også få banken til at stille en anfordringsgaranti.
Det eneste tilfælde jeg lige kan se hvor det vil være en fordel at bruge en deponeringskonto er hvis man har en privatøkonomi hvor der ikke betyder så meget at binde 62.000 i 7 år.
Og hvis man alligevel skal låne til garantien må det da altid være en fordel med en anfordringsgaranti ??
Ofte er der 3 omkostninger ved at lave/have en anfordringsgaranti.
1) oprettelsesgebyr
2) evt. pant i f.eks. bolig
3) et gebyr per kvartal/år i løbe tiden.
1) oprettelsesgebyr
2) evt. pant i f.eks. bolig
3) et gebyr per kvartal/år i løbe tiden.
Er det her man så kan bruge en kautionist?
ja, en kautionist kan være bankens sikkerhed - istedet for f.eks. "mursten"
En anfordringsgaranti koster ca 500 kr om Året . Og en anfordringsgaranti er bare et andet flot ord for bankgaranti. Bankerne er meget forsigtige lige nui disse krise tider og Danske bank skal man slet ikke spørge om penge de skal til at betale deres bankpakke 2 tilbahe til staten så de har har ikke en rød reje at gære godt med.
Men uanset hvad krav der stilles så er det altid en rigtig god idé at gå ned til ens egen bank og få en snak med sin egen rådgiver da vedkommende jo kender en .
Mvh.
Astra16V
Men uanset hvad krav der stilles så er det altid en rigtig god idé at gå ned til ens egen bank og få en snak med sin egen rådgiver da vedkommende jo kender en .
Mvh.
Astra16V