Vielse i Sverige med asylsøger fra DK

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kbk

Vielse i Sverige med asylsøger fra DK

Indlæg af kbk » 19.03.2010 21:41:18

Jeg håber i kan hjælpe.

Min mand og jeg vil gerne bruge sverige-modellen, men det kræver jo at vi har en lovlig vielsesattest.. Han har ikke pas, kun sit asyl-kort.. Kan vi med det blive gift i Sverige ifbm. at vi flytter derover?? og jeg hjælper det noget hvis man har barn sammen?

Lige nu har vi kun vores vielsesattest fra den Imam vi blev gift ved og det er vel ikke godkendt?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vielse i Sverige med asylsøger fra DK

Indlæg af mh1 » 22.03.2010 09:30:28

Nu er jeg en skovl til at lave links til tidligere indslag, men her er en kopi af et af mine svar til en anden:
":D I forbindelse med et projektarbejde faldt jeg over denne oplysning: "På baggrund af en række klagesager, som Familiestyrelsen har behandlet, er det styrelsens opfattelse, at personer, der har opholdt sig her i landet i omkring 3 år, har opholdt sig så længe i Danmark, at de opfylder betingelserne for at få dispensation fra kravet om »lovligt ophold«. (mht at blive viet i DK, altså)
Det er dog en yderligere betingelse, at udlændingen gennem opholdet har opnået en påviselig tilknytning til den, som udlændingen nu ønsker at blive gift med."
Det er vel godt nyt for dig? Problemet er så 'bare' at bevise, at din kæreste har været i DK, men jeres barn tæller sikkert med som bevis :wink:
Du kan læse hele vejledningen her:http://www.themis.dk/synopsis/index.asp ... _2008.html
så kan du bedre selv afgøre, om jeres sag ligner nogen af de andre.
:)"
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar