Ansøgning om FS fra dk

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Buller

Ansøgning om FS fra dk

Indlæg af Buller » 14.03.2010 12:43:05

Hej

Jeg sidder lige og læser reglerne for FS og har lige læst et afsnit som kom helt bag på mig. Kan næsten ikke tro at jeg har læst rigtigt. Kan det passe at når jeg her om 3måneder forhåbentligt får min kæreste(kommende mand) til danmark for anden gang på et 3måneders besøgsvisum kan søge om opholdstilladelse her fra danmark, og at han så kan få lov at blive her til sagen er afgjort. Det har jeg ikke opfanget før og vi har heletiden været indstillet på at han skulle rejse tilbage for at søge. Det ville jo være helt fantastisk:-) Kan næsten ikke tro det, har læst det om og om igen. Og hvis jeg ikke tager fejl, er det det de skriver.... Har jeg ret?

fundiver199

Re: Ansøgning om FS fra dk

Indlæg af fundiver199 » 14.03.2010 12:55:53

Ja hvis I gifter jer, medens han er i Danmark på visum eller visumfrit turistophold, så kan I efterfølgende søge om FS hos Udlændingeservice, hvorved din mand opnår "processuelt ophold" i Danmark, indtil sagen er afgjort. Det er sådan omtrent 70% af alle par gør det i dag, så det er helt normalt.

I skal være opmærksomme på, at din mand ikke må arbejde i Danmark, før opholdstilladelsen er bevilget, og han kan heller ikke starte på integrationsprogrammets danskundervisning. Så der bliver tale om en periode med tvungen lediggang, hvilket godt kan opleves som ret belastende af nogle par, når den første glæde over at være sammen har fortaget sig.

Buller

Indlæg af Buller » 14.03.2010 13:00:00

Det er jo fuldstandig fantastisk :D Mange mange tak!

Buller

Indlæg af Buller » 14.03.2010 14:19:16

Nå, så duggede der lige lidt flere spørgsmål op. Nu kan jeg nemlig ikke helt få det til at hænge sammen længere. Hvis vi søger om FS mens han er her i dk, hvad gør vi så i forhold til den ansøgning, til et 3måneders besøgsvisum som vi skal til at lave. Booker vi stadig en fly billet med hjemrejse inden de 90 dage, og beskriver hvordan han har arbejde at komme hjem til(så hans baggrund ikke er usikker) eller hvad.... For hvis vi gir udtryk for at han vil søge om opholdstilladelse mens han er her får vi vel ik vores besøgsvisum.... Gir det mening.... :?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.03.2010 14:50:38

Ja I booker stadig flybillet med hjemrejse inden for den tid, som visummet gælder til, og han gør stadig rede for, at han har tænkt sig at rejse hjem igen, når ferien er slut. Og herefter beslutter I jer så helt spontant til at blive gift og søge om FS, medens han er i Danmark på ferie. Det er også sådan, alle andre gør.

Besvar