Haster!Skal ansøge idag

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
S&M

Haster!Skal ansøge idag

Indlæg af S&M » 04.03.2010 11:51:26

Hejsa

Jeg og min mand skal ansøge om ophold idag og jeg er kommet lidt i tvivl om hvor meget jeg skal forklare mig ud af på forhånd. Er det bedre at jeg selv har kommenteret det fra starten eller skal jeg vente og se om det overhovedet er noget de lægger mærke til??

F.eks. Så er jeg flyttet tilbage til den lejlighed i DK som jeg boed i før jeg flyttede tilbage til sverige. Jeg har en opsigelse men vendte tilbage inden den endelige dato og fik lov til at blive boende. Jeg har ikke vedlagt opsigelsen i det der står jeg bliver opsagt på baggrund af "din henvendelse om at du flytter adresse til Sverige" ret uheldigt skrevet. Min sambo blev jo boende så hun skulle kunne have et sted inden hun fandt noget andet... Jeg har ikke vedlagt opsigelsen af den grund og nu ved jeg ikke om jeg skal prøve at forklare hvordan det kan være jeg er endt i samme bolig. Måske lægger de ikke mærke til det??

Desuden vil jeg vedlægge nogle bank oversigter så de kan se jeg ikke har brugt mit dankort. men der nogle konto overførsler til veninder bekendte som jeg ikke vil have de skal se da de menneske ikke skal rodes ud i noget. Vil det være mistænksomt hvis jeg streger nogle konto numre ud fra oversigten? jeg synes jo helt bestemt at der er noget privatliv som de ikke skal rode rundt i, men hvad mener I? Desuden kan man se jeg har overført 20000 kr hvordan vil de forholde sig til det? Jeg har bare lånt dem ud til en ven. Som allerede er betalt tilbage.

VH S og M

fundiver199

Re: Haster!Skal ansøge idag

Indlæg af fundiver199 » 04.03.2010 12:36:55

Der er sådan set ikke noget galt i, at du vender tilbage til den samme bolig, som du forlod. Men det øger naturligvis alt andet lige kravene til dokumentation for, at du faktisk boede i Sverige. Så jeg håber da sandelig, at du har den dokumentation på plads. Det er bestemt ikke nogen god idè at begynde at strege noget ud på et kontoudtog, for så bliver en sagsbehandler da først for alvor – og med rette – mistænksom.

Hvis der er tale om, at du har boet på en ”sort” fremleje i Sverige og ikke vil bringe din udlejer i fedtefadet, så er det lovlig sent at begynde at tænke på den slags nu. Når man søger om noget, hvor man på forhånd ved, at ens personlige forhold vil blive studeret med en lup, så må man naturligvis sørge for, at alting er lovligt og i orden, det mener jeg egentlig siger sig selv.

Så hvis der er noget som helst ved jeres ophold i Sverige, der ikke tåler dagens lys af den ene eller anden grund, så er det eneste råd, jeg kan give dig, at I må droppe idèen om at søge ophold til din mand i Danmark efter EU-reglerne og f.eks. flytte tilbage til Sverige igen eller søge efter de danske regler.

S&M

Re: Haster!Skal ansøge idag

Indlæg af S&M » 04.03.2010 14:15:46

Nej der er intet at skjule. Vi er 100% lovlige heldigvis:)

Jeg har vist ikke skrevet det helt klart og forståeligt, men jeg har forstået svaret på mit spørgsmål alligevel. så dt fint:)

Det eneste vi mangler med min dokumentation er sådan set at jeg slet ikke har handlet med Dankort fordi jeg/vi havde kontanter. Så det er et minus. Jeg blev først opmærksom på de fornyeligt. Men så har jeg valgt at vedlægge en tilfældig periode fra min bankoversigt og også efter jeg er vendt tilbage til dk. Der er ingen dankort træk på den så det bekræfter.

Besvar