Så mange spørgsmål og tanker- Hjælp!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
christina00

Så mange spørgsmål og tanker- Hjælp!

Indlæg af christina00 » 02.03.2010 13:10:50

Hej.

Jeg er 23 år og har i et par år nu opholdt mig i egypten, hvor jeg for et år siden mødte min dejlige kæreste.

Jeg har så mange spørgsmål i mit hovede så jeg ikke engang ved hvor jeg skal starte.

Men vi ønsker jo selvfølgelig at tilbringe hvert et sekund sammen, og syntes begge at den bedste mulighed for at skabe et liv sammen, økonomisk set, vil være at flytte fra egypten.

Har prøvet at skabe mig et overblik over visum muligheder osv. men bliver bare mere og mere forvirret.

Så jeg håber med dette oplæg at der findes nogen der kan hjælpe mig lidt :)

Sådan som jeg forstår det, vil det tage lang tid og koste mange penge at få styr på hans visum?

Og er det nødvendigt at blive gift for overhovedet at have en chance for at få et sådant?

Hva med militærtjeneste, kan han fritages fra dette?

Jeg har også hørt om en invitation der kan gives, så han kan komme på besøg, er dette korrekt og hvordan fungerer det?

Det var de mest pågående spørgsmål.. men der dukker jo nok lidt flere op henad vejen.. :D

fundiver199

Re: Så mange spørgsmål og tanker- Hjælp!

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2010 17:36:26

Kære Christina

Jeg har desværre ikke tid til at sidde og gennemgå hele regelsættet omkring visum og familiesammenføring og alt muligt andet for dig.

Men du kan læse om det alt sammen her på hjemmesiden under "jeg vil...."

Og herudover er det selvfølgelig også en god idé at læse de danske myndigheders egen beskrivelse af regler og procedurer. Det kan du gøre her:

http://www.nyidanmark.dk

Du spørger, om det er svært og dyrt at få et turistvisum til din kæreste. Det kan du specifikt læse om her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

Når du har læst lidt, så er du velkommen til at vende tilbage med nogle mere konkrete spørgsmål, hvis der f.eks. er noget af teksten her på hjemmesiden eller på Udlændingeservice hjemmeside, som du ikke forstår.

Besvar