Er dette at tage chancer?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lise1988

Er dette at tage chancer?

Indlæg af Lise1988 » 26.02.2010 17:03:32

Hej AEUG,
Jeg skriver fra Indien, hvor jeg har opholdt mig i naesten to maaneder for at gennemfore et borgerligt aegteskab med min dejlige kaereste.

Jeg kan foerst tage hjem midt i marts, men jeg har allerede lejlighed og personbevis i Sverige.

Mit spoergsmaal er:

Jeg har her den 1. marts modtaget min, sandsynligvis, sidste SU, da jeg jeg har varet inaktiv paa mit studie siden januar, hvor jeg tog afsted til Indien.
Udover SUen har jeg ikke haft nogen anden indtaegt end 4000 kr i januar, som jeg fik fra mit studiejob for udfoert arbejde i december.

Da jeg foerst kommer hjem midt i marts, kan jeg derfor foerst faa en indtaegt ALLER tidligst den 1. april, og den bliver jo nok ikke ret stor.

Min plan er at droppe ud af dette studie og tage noget arbejde, der svarer til fuld tid, i det foerste stykke tid min kaereste er her, for at sikre os okonomisk. Saa jeg har mine intentioner i orden.

Det, jeg er i tvivl om, er om det ville vaere okay at faa ham op til mig i Sverige allerede indenfor 4 uger efter jeg er taget hjem. Med dette mener jeg, at vi sammen ville indlevere en ansoegning om visum til ham paa den svenske ambassade i Delhi, inden jeg tager hjem. Saa kunne han komme op til mig, og vaere hos mig i tre maaneder, mens jeg arbejder for at tjene nok penge til at forsoerge os (de fantastiske 6000 efter udgifter). Naar de tre maaneder naesten er udloebet, vil vi saa ansoege om hans opholdskort.

Er dette for risikabelt, tror i? Eller er det det, som alle gor? Vil det vaere bedre, at han blev hjemme, indtil jeg har arbejdet nogle maaneder.

Min familie hjaelper os lidt okonomisk, saa det er rent praktisk ikke noget problem for os at leve godt det foerste par maaneder. Men det er jo ikke paa papir nogen steder, saa jeg taenker paa vores sag, paa, om der er en chance for, at han faar afvist sin ansoegning om opholdskort.

Stilles der nogen krav til mig naar han soeger om aegtefaellevisum? Som jeg forstaar det, kommer kravene foerst naar vi soeger om opholdskort.

Tusind tak for denne uvurderlige hjaelp.

Venlige hilsner
Lise

Lise1988

Re: Er dette at tage chancer?

Indlæg af Lise1988 » 02.03.2010 11:52:27

Er der ingen som vil svare mig...? :( Spoerger jeg meget dumt?

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 02.03.2010 12:21:05

Jeg tror det bliver meget vanskeligt at få et visum medmindre to kan dokumentere indkomst, hvis det skal være ifølge EU retten.
Da min mand i sin tid tilsluttede sig mig i Sverige
måtte jeg scanne mit ansættelsesbrev huslejekontrakt til Sverige etc til ambassaden så her kom kravene før ansøgningen om opholdskort.
Om en større opsparing kan bruges i stedet for ved jeg ikke. Spørg den svenske ambassade i Indien om hvad de kræver for at udstede et ægtefælle visum ifølge EU retten, da arbejdsgangen kan være lidt forskellig

Lise1988

Indlæg af Lise1988 » 02.03.2010 12:52:06

Hej! Det lyder meget maerkeligt at man skal dokumentere indkomst for at faa aegtefaellevisum! Puha, skal soerme da lige tjekkes. Tak for tippet...

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2010 13:48:14

Lise1988 skrev:Er der ingen som vil svare mig...? :( Spoerger jeg meget dumt?
Siden har været nede hele weekenden p.g.a. problemer hos Dandomain. Det er derfor, du ikke har fået nogen svar.

Lise1988

Indlæg af Lise1988 » 02.03.2010 15:28:11

Jah det er selvfoelgelig rigtigt. Havde jeg glemt. :wink:

Besvar